افراد کم تحرک بیشتر خروپف می کنند!

پژوهشگر معتقدند تحرک کمتر به افزایش خروپف می انجامد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران دانشگاه آریزونا در بررسی های خود متوجه شدند تحرک کم می ‌تواند میزان خروپف را در افراد افزایش دهد. افرادی که به صورت مداوم خروپف می کنند یا دچار آپنه خواب هستند نسبت به دیگر افراد تحرک […]

پژوهشگر معتقدند تحرک کمتر به افزایش خروپف می انجامد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران دانشگاه آریزونا در بررسی های خود متوجه شدند تحرک کم می ‌تواند میزان خروپف را در افراد افزایش دهد. افرادی که به صورت مداوم خروپف می کنند یا دچار آپنه خواب هستند نسبت به دیگر افراد تحرک کمتری دارند. در این مطالعه در مدت سه سال بین دفعات خروپف و کم تحرکی بررسی هایی انجام شد. شرکت کنندگان نیز رابطه بین فراوانی خروپف و کم تحرکی را گزارش دادند. همچنین افراد دارای آپنه خواب نیز در این تحقیق شناسایی شدند.

محققان در مطالعه خود پس از مطابقت جنسیت، سن، نژاد و دیگر مشخصات فردی متوجه شدند آنهایی که دچار خروپف مداوم بودند نسبت به دیگر افراد حدود ۳۶ دقیقه کم تحرک تر بودند. این رقم در افرادی که در معرض آپنه خواب قرار داشتند به ۴۴ دقیقه بیشتر در روز رسید.

مایکل گراندنر از محققان این پروژه می گوید: مشکلات تنفسی در زمان خواب همانند خروپف و آپنه خواب علاوه بر شب می‌تواند در روز نیز مشکلات دیگری را در این افراد ایجاد کند. این مشکلات تنفسی در نهایت باعث خستگی بیشتر و انرژی کمتر اینگونه افراد می شود که می تواند خلق و خو و یا میزان استرس آنها را نیز افزایش دهد. بدین ترتیب خروپف مداوم تاثیر بسیار زیادی بر سلامتی و تندرستی افراد خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال