مشاهده حلقه دود عجیب پس از پرتاب اخیر اسپیس ایکس

 اخیراً اسپیس ایکس در تاریخ ۱۹ ژوئن یک موشک دو مرحله ای فالکون ۹ را از ایستگاه فضایی کارناوال فلوریدا به مدار پرتاب کرد. هدف از این پرتاب نیز رساندن یک ماهواره ارتباطی مربوط به شرکت گلوبال استار به مدار بود.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در زمان حرکت موشک از زمین […]

 اخیراً اسپیس ایکس در تاریخ ۱۹ ژوئن یک موشک دو مرحله ای فالکون ۹ را از ایستگاه فضایی کارناوال فلوریدا به مدار پرتاب کرد. هدف از این پرتاب نیز رساندن یک ماهواره ارتباطی مربوط به شرکت گلوبال استار به مدار بود.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در زمان حرکت موشک از زمین بسیاری از افراد مشاهده کننده این مراسم شاهد حلقه دود در آسمان بودند. یکی از شاهدان به نام جرود وود در مورد این چیزهای عجیب و غریب با ضبط تصاویر گفته است: تصاویر گرفته شده مربوط به نصب مداری ماهواره گلوبال استار در زمان جدا شدن از مرحله بالایی فالکون ۹ است. این ماهواره توسط مرحله فوقانی فالکون ۹ حدود دو ساعت پس از پرتاب مستقر شد. همچنین این رویداد توسط مردم مناطق آمریکای شمالی نیز مشاهده شد. پس از آن Spaceweather نیز ایجاد یک حلقه دود واقعاً عجیب را گزارش کرد. یک ستاره شناس به نام الَسدِیر برنن یز در مورد آن گفته است: شباهت این حلقه همانند یک کهکشان زیبا در آسمان بود. به طوری که به یک مارپیچ بسیار آهسته در حال چرخش نیز شباهت داشت.

مشاهده کنندگان در غرب کارولینای شمالی نیز از مشاهده چیزی خبر دادند که به دور از هیچ منطقی شباهت بسیار زیادی به شفق قطبی داشت. دیوید کورتنر از کالج برادفورد در کارولینای شمالی می گوید: در زمان مشاهده مسیر موشک بالاتر از انتظار قرار داشت در زمانی که این موشک در ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری قرار گرفت دیگر ارتفاع آن ۱۵۰ یا ۲۰۰ کیلومتر همیشگی نبود و بدون دیده شدن از کنار من عبور کرد.

 وی می گوید: تصاویر مربوط به پرتاب نیمه شب فالکون ۹ شبیه ستاره دریایی کم نور و مهتابی بود. پس از آن نیز در زمان نزدیک شدن موشک درخشش قرمزی در بخش وسیعی از آن آسمان شرقی پخش شد. این در حالی بود که رویداد آب و هوایی فضایی مانند تحریک اتم های اکسیژن برای تولید شفق مصنوعی نیز در کار نبود. هنوز علت درخشش ایجاد شده مشخص نیست.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال