مشاهده توده عظیم دیگری از متان این بار در استان فارس

وبسایت بلومبرگ در کنفرانس بین المللی اقلیم سازمان ملل متحد تصاویر جدیدی را در رابطه با انتشار گازهای گلخانه ای در جهان منتشر کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تصاویر جدید ماهواره ای که در آن انتشار کار متان مشخص شده است به نمایش درآمد. در بین این تصاویر منطقه ای از […]

وبسایت بلومبرگ در کنفرانس بین المللی اقلیم سازمان ملل متحد تصاویر جدیدی را در رابطه با انتشار گازهای گلخانه ای در جهان منتشر کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تصاویر جدید ماهواره ای که در آن انتشار کار متان مشخص شده است به نمایش درآمد. در بین این تصاویر منطقه ای از استان فارس نیز وجود دارد که در آن تشکیل یک ابر متانی مربوط به بخش نفت و گاز را نشان می دهد. بررسی های انجام گرفته در این منطقه نشان می دهد سرعت انتشار متان در این منطقه حدود ۷۹۰ کیلوگرم در ساعت است.

این ارگان اعلام کرد هنوز ایمیل ارسالی در مورد این موضوع به مقامات شرکت ملی نفت ایران بدون پاسخ مانده است. ابر متان تشکیل شده در استان فارس در منطقه ای به نام ارسنجان-خیرگو و در ایستگاه تقویت فشار ایجاد شده است. از این ایستگاه حدود ۱۱۰ میلیون مترمکعب گاز به سمت تهران از طریق سه کمپرسور ارسال میشود.

گلوبال انرژی مینیاتور هفته گذشته گزارشی را از شرکت های تولید کننده گازهای گلخانه ای منتشر کرد. در فهرست این نهاد ۳۰ شرکت سوخت فسیلی قرار دارد. شرکت ملی نفت نیز در صدر این فهرست قرار دارد. میزان دی اکسید کربن تولیدی آن نیز حدود ۴۹۵.۶ میلیون تن است. پس از آن نیز گازپروم روسیه و چاینا انرژی چین قرار گرفته اند.

ناسا چند روز پیش نیز طی گزارشی یک توده گاز متان را در پنج کیلومتری جنوب تهران شناسایی کرد. به گفته این آژانس فضایی ابر متان شناسایی شده مربوط به بخش دفع زباله در این منطقه است. در این گزارش پنجاه نقطه مختلف جهان که در تولید گاز متان نقش دارند، معرفی شد که ابر متان جنوب تهران یکی از آنهاست.

گاز متان تا ۳۰ درصد در گرمایش زمین نقش دارد. این کار در اثر استخراج و یا حمل سوخت فسیلی و یا پیمان. زباله ایجاد میشود و قدرت آن در گرمایش اتمسفر ۸۴ برابر بیشتر از دی اکسید کربن است. در حالت کلی متان در زمان تولید نفت و زغال سنگ ایجاد میشود و در صورت عدم وجود زیرساخت مناسب برای عرضه وارد جو خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال