ضبط ۷۲۵ میلیون دلار از دارایی های شیائومی توسط اداره مقابله با پولشویی هند

در حالی که اداره مقابله با پولشویی هند مدعی است شعبه هند شیائومی قوانین تبادلات خارجی را نقض کرده است حدود ۷۲۵ میلیون دلار از دارایی‌های این شرکت را ضبط کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اداره مقابله با پولشویی هند طی اعلامیه ای می‌گوید: شعبه شیائومی در هند در این کشور […]

در حالی که اداره مقابله با پولشویی هند مدعی است شعبه هند شیائومی قوانین تبادلات خارجی را نقض کرده است حدود ۷۲۵ میلیون دلار از دارایی‌های این شرکت را ضبط کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اداره مقابله با پولشویی هند طی اعلامیه ای می‌گوید: شعبه شیائومی در هند در این کشور حواله بانکی در پوشش پرداخت حق بهره مالکانه به سه نهاد خارجی انجام داده است. همچنین مدیر شیائومی در هند نیز پیش از این برای پاسخ در مورد امور مالیاتی به این اداره فراخوانده شده بود.

 این درحالی است که پیش از این دولت هند چند شرکت چینی دیگر را نیز در این زمینه مورد بازخواست قرار داده بود. به گفته آنها شیائومی با ارائه اطلاعات گمراه کننده به بانکها حواله پول به خارج از کشور ارسال کرده بود. اما شیائومی نیز طی یک بیانیه این حواله ها را برای پرداخت حق بهره مالکانه و به صورت قانونی عنوان کرده است. به گفته نماینده این شرکت مبالغ پرداختی نیز مربوط به دریافت مجوز مالکیت های فکری و فناوری های مورد استفاده در هند بوده است.

در حال حاضر شیائومی حضور قدرتمندی در بازار هند دارد. به طوری که طبق گزارشهای کانتر پوینت این شرکت در پایان سه ماهه گذشته سهم ۲۳ درصدی از بازار گوشی‌های هوشمند هند را در اختیار داشته است. البته تحریم برخی اپلیکیشن های چینی در هند باعث افت محسوس این برند شد. علت آن نیز نگرانی‌های دولت هند در مورد مسائل امنیت ملی اعلام شد و پس از آن اپ های چینی مسدود گردید. شیائومی نیز پیش از این چند فروشگاه خود را در هند تغییر نام داده و عبارت Made in India را به آن اضافه کرده بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال