انتخاب یاسمن مقبلی به عنوان فرمانده ماموریت کرو ۷ ناسا

یاسمن مقبلی و آندریاس موگنسنبه عنوان فرمانده و خلبان ماموریت کرو 7 برای سفر به ایستگاه فضایی انتخاب شدند. این ماموریت با همکاری ناسا و سازمان فضایی اروپا توسط اسپیس ایکس انجام خواهد گرفت. این دو فضانورد برای پرتاب به ایستگاه فضایی در این ماموریت ایفای نقش خواهند کرد. قرار است دو کارشناس دیگر نیز […]

یاسمن مقبلی و آندریاس موگنسنبه عنوان فرمانده و خلبان ماموریت کرو 7 برای سفر به ایستگاه فضایی انتخاب شدند. این ماموریت با همکاری ناسا و سازمان فضایی اروپا توسط اسپیس ایکس انجام خواهد گرفت. این دو فضانورد برای پرتاب به ایستگاه فضایی در این ماموریت ایفای نقش خواهند کرد. قرار است دو کارشناس دیگر نیز در این ماموریت این دو نفر را یاری کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا در وبسایت خود طی بیانیه ای رسمی زمان انجام ماموریت کرو ۷ را پیش از سال ۲۰۲۳ ندانسته است. پرتاب این ماموریت از مرکز فضایی کندی در ایالت فلوریدا نیز انجام خواهد شد. یاسمن مقبلی نیز به عنوان فرمانده این ماموریت حضور دارد و با آندریاس موگنسن به همراه دو کارشناس دیگر با کمک موشک فالکن ۹ اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب خواهند شد.

یاسمن مقبلی از سال ۲۰۱۷ به طور رسمی یکی از فضانوردان ناسا محسوب می‌شود. پدر و مادر وی ایرانی هستند. اما وی در آلمان به دنیا آمده و در نیویورک بزرگ شده است. تحصیلات اصلی وی کارشناسی رشته مهندسی هوافضا از موسسه فناوری ماساچوست است. همچنین مقبلی توانست مدرک کارشناسی ارشد را از موسسه عالی نیروی دریایی کالیفرنیا کسب کند. وی پیش از این به عنوان خلبان AH-1W Super Cobra و خلبان نیروی دریایی ۱۵۰ ماموریت را در طی ۲۰۰۰ ساعت انجام داده است.

خلبان این ماموریت آندریاس موگنسن است که دومین سفر فضایی به ایستگاه بین المللی را انجام خواهد داد. وی برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ طی یک ماموریت ۱۰ روزه به عنوان مهندس پرواز به ایستگاه بین المللی سفر کرد. همچنین وی اولین فرد دانمارکی تاریخ است که توانسته به فضا سفر کند. شغل وی نیز در حال حاضر در مرکز فضایی جانسون ناساست و به عنوان رابط فضانوردان اروپایی در این مرکز مشغول به کار است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال