عکس های سلفی می توانند نمایانگر بیماری‌های قلبی افراد باشند

پژوهشگران اروپایی در تحقیقات اخیر خود متوجه شدند از طریق عکس‌های سلفی افراد می‌توان وجود بیماری های قلبی در آن ها را شناسایی کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان تلاش دارند تا بتوانند از طریق عکس سلفی وجود بیماری قلبی در افراد را تشخیص دهند. ارسال یک عکس سلفی برای پزشک […]

پژوهشگران اروپایی در تحقیقات اخیر خود متوجه شدند از طریق عکس‌های سلفی افراد می‌توان وجود بیماری های قلبی در آن ها را شناسایی کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان تلاش دارند تا بتوانند از طریق عکس سلفی وجود بیماری قلبی در افراد را تشخیص دهند. ارسال یک عکس سلفی برای پزشک می تواند یک راه ساده برای تشخیص بیماری قلبی در افراد مختلف باشد. انجمن قلب و عروق اروپا (ESC) پژوهشی در این زمینه انجام داده است که می‌توان از طریق الگوریتم های به کار گرفته شده در یادگیری هوش مصنوعی و با ارزیابی عکس های سلفی شخص بیماری عروق کرونر را در وی شناسایی کرد.

الگوریتم مورد نظر نیاز به توسعه بیشتر داشته و باید روی گروه های بزرگتری مورد آزمایش قرار گیرد. اما پژوهشگران این پروژه می گویند این الگوریتم می‌تواند به عنوان یک ابزار برای تشخیص بیماری قلبی به کار رود. بدین ترتیب گروه‌های پرخطر بهتر می‌توانند مورد بررسی بالینی قرار گیرند.

ژه ژنگ، محقق ارشد این پروژه در توضیح آن می‌گوید: برای نخستین بار است که از هوش مصنوعی و ارزیابی چهره برای شناسایی بیماری هایی مانند مشکلات قلبی استفاده شده است. توسعه ابزار مبتنی بر یادگیری عمیق می تواند در جلوگیری از خطرهای مربوط به بیماری قلبی موثر باشد و همچنین با استفاده از آن در مراکز درمانی تنها با ارسال عکس سلفی می توان حتی از ملاقات حضوری نیز جلوگیری کرد. هدف اصلی این پژوهش بررسی و کشف بیماری‌های قلبی از طریق توسعه نوعی اپلیکیشن در جوامع پرخطر است تا کمتر به مراکز درمانی مراجعه شود.

در آزمایش‌های انجام شده در مورد عملکرد این الگوریتم مشخص شد که این روش کم‌هزینه قادر است بسیار بهتر از وضعیت کنونی بیماران قلبی را در افراد تشخیص دهد. به طوری که حدود ۸۰ درصد شناسایی آن با موفقیت انجام شده بود. همچنین در این روش گونه ها پیشانی و بینی اطلاعات بیشتری را نسبت به دیگر اعضای صورت برای الگوریتم مهیا خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال