ارسال تصاویر زمین و زهره توسط مریخ نورد کنجکاوی

مریخ‌نورد کنجکاوی که اکنون در سیاره مریخ به سر می‌برد تصاویر جدیدی از زمین و زهره ارسال کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مریخ نورد کنجکاوی که اکنون 784 روز مریخی است که در این سیاره سرخ به سر می‌برد توانست با استفاده از دوربین خود به نام مستکم تصاویری زیبا […]

مریخ‌نورد کنجکاوی که اکنون در سیاره مریخ به سر می‌برد تصاویر جدیدی از زمین و زهره ارسال کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مریخ نورد کنجکاوی که اکنون 784 روز مریخی است که در این سیاره سرخ به سر می‌برد توانست با استفاده از دوربین خود به نام مستکم تصاویری زیبا و خارق العاده ثبت کند. در این تصاویر دو تصویر پانوراما از زمین و زهره در یک قاب وجود دارد. وجود گرد و غبار در هوا باعث شده که دو سیاره مانند نقاط کوچک نورانی مشاهده شود این گرد و غبار نشان دهنده فصل فعلی مریخ خواهد بود.

مارک لیمون محقق علوم فضایی می گوید: این تصویر از زهره در شرایطی ثبت شده است که ستاره های نسبتاً روشن نیز قابل رویت نیستند. در تصویر صخره ای به نام برج بات قرار دارد که به مدت یکسال محل کاوش کنجکاوی بوده است. مریخ نورد کنجکاوی کاملترین کاوشگری است که سازمان ناسا به مریخ فرستاده است. این کاوشگر می‌تواند بر روی سطح سیاره حرکت کند، از موانعی تا ارتفاع ۷۵ سانتی متر بگذرد و به کمک یک باتری پلوتونیوم تا ۱۰ سال آزمایشات روی مریخ را انجام دهد.

کنجکاوی از سال ۲۰۱۲ تا کنون عکس هایی از غروب خورشید در مریخ، عبور سیارک ها و همچنین عبور سیاره عطارد از مقابل خورشید و ۲ قمر مریخ به نامهای فوبوس و دیموس ارسال کرده است. مریخ‌نورد کنجکاوی که در حال آزمایش بر روی خاک مریخ است هنگام حرکت در مریخ همزمان نمونه‌هایی را از هر لایه جمع‌آوری می‌کند. این آزمایش ها می تواند اطلاعات بیشتری را در مورد مریخ و سال های پیش از آن برای دانشمندان به ارمغان آورد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال