ارسال توریست های فضایی به لبه فضا با استفاده از بالون های غول پیکر

یک استارتاپ فضایی قصد دارد  توریست های فضایی را با کمک بالون های غول پیکر به فضا ارسال کند. این بال.ن های کابین دار می تواند تا ارتفاع ۲۵۰ کیلومتری زمین حرکت کند این استارتاپ پرواز آزمایشی مربوط به بالن ها را در سال آینده انجام خواهد داد و قیمت اولیه بلیط برای آن ۱۲۵ […]

یک استارتاپ فضایی قصد دارد  توریست های فضایی را با کمک بالون های غول پیکر به فضا ارسال کند. این بال.ن های کابین دار می تواند تا ارتفاع ۲۵۰ کیلومتری زمین حرکت کند این استارتاپ پرواز آزمایشی مربوط به بالن ها را در سال آینده انجام خواهد داد و قیمت اولیه بلیط برای آن ۱۲۵ هزار دلار قیمت گذاری شده است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا و به نقل از  CBS Newsاستارتاپ  Space Perspective با استفاده از بالون های غول پیکر Spaceship Neptune قصد دارد هشت توریست فضایی را از مرکز فضایی کندی ناسا تا به سمت بالای جو زمین ارسال کند. این سفر که ۶ ساعت طول خواهد کشید توسط یک بالن غول پیکر تا ارتفاع حدود ۴۸ کیلومتر زمین انجام میگیرد. این بالون از گاز هیدروژن پر شده و سرعت آن به ۱۹.۳ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. پس از آن با کاهش ارتفاع سقوط آرام را در اقیانوس اطلس انجام خواهد داد . مسافران نیز با کمک کابین های امدادی به خشکی میرسند.

این استارتاپ هنوز هزینه سفر با این بالون را اعلام نکرده است اما به نظر می‌رسد قیمت اولیه آن حدود ۱۲۵ هزار دلار باشد. این در حالی است که قیمت سفر با فضاپیماهای راکت دار زیر مداری در شرکت‌هایی مانند ویرجین گالاکتیک دو برابر این مبلغ خواهد بود اما مسافران تا ارتفاع ۸۰ کیلومتری از زمین برده می شوند.

مقامات شرکت ا Space Perspectiveمیگویند: این بالن ها می توانند تا ۹۹ درصد جو زمین پرواز کند و مسافران نیز از پنجره های بزرگ کابین می‌توانند در طول سفر زمین را تماشا کنند. سازنده بالون ها نیز می گوید: ساخت بالن به گونه انجام شده است که می توان مراسمی مانند عروسی و یا جلسات کاری را نیز در لبه فضا برگزار کرد. همچنین سیستم های ارتباطی تعبیه شده در این کابین به سرنشینان کمک می کند تا با اطرافیان خود تماس حاصل کنند. پرواز اولیه بالن ها از مرکز فضایی کندی انجام خواهد شد اما در آینده  آنها می توانند از نقاط دیگر دنیا نیز پرواز خود را شروع کنند. پرواز آزمایشی این شرکت سال ۲۰۲۱ انجام خواهد گرفت و پرواز های سرنشین دار نیز تا سه سال آینده انجام می گیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال