ارسال ۶ ماهواره مخابراتی چین به فضا برای ایجاد شبکه اینترنت باند پهن

چین با هدف گسترش شبکه پهنای باند اینترنت 6 ماهواره مخابراتی را به فضا پرتاب کرد. این ماهواره ها اکنون در مدار نزدیک زمین قرار گرفتند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماهواره های مخابراتی چین با هدف تقویت سیگنال های ارتباط از راه دور رادیویی از طریق یک ترانسپوندر عمل می کند. […]

چین با هدف گسترش شبکه پهنای باند اینترنت 6 ماهواره مخابراتی را به فضا پرتاب کرد. این ماهواره ها اکنون در مدار نزدیک زمین قرار گرفتند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماهواره های مخابراتی چین با هدف تقویت سیگنال های ارتباط از راه دور رادیویی از طریق یک ترانسپوندر عمل می کند. در واقع وظیفه اصلی آنها ایجاد یک کانال مخابراتی بین فرستنده و گیرنده های مختلف است. شرکت سازنده ماهواره مخابراتی چینی به نام GalaxySpace این ماهواره ها را با کمک موشک لانگ مارچ 2C از مرکز پرتاب ماهواره شیچانگ به ارتفاع حدود ۵۰۰ کیلومتری از زمین پرتاب کرده است. این ماهواره های ۱۹۰ کیلوگرمی میتوانند در یک ثانیه در باندهای مختلف انتقالی معادل ۴۰ گیگابایت را انجام دهند.

از ادغام ماهواره های ارسالی با مجموعه ماهواره‌های GalaxySpace1 صورت فلکی عنکبوت کوچک ساخته خواهد شد که می‌تواند فناوری اینترنت باند پهن چین را ارتقا دهد. به گفته مهندسان چینی کاربران با استفاده از هر نوع پایانه ای از طریق ایستگاه های زمینی می‌توانند ۳۰ دقیقه مداوم به اینترنت باند پهن دسترسی پیدا کنند.

مجموعه ماهواره های GalaxySpace1 همان ماهواره های نسل پنجم شبکه تلفن 5G همراه محسوب می‌شوند که در ارتقا بخشیدن به تحقیقات و توسعه فناوری اینترنت در ماهواره مورد استفاده قرار گرفتند. این ماهواره های مخابراتی بعنوان قدرتمندترین ماهواره‌های مدار زمین چین محسوب می‌شوند که در مدار فعال هستند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال