ارسال سلولهای ماهیچه انسان به ایستگاه فضایی بین المللی توسط اسپیس ایکس

اسپیس ایکس روز سه شنبه سلولهای ماهیچه انسان را از طریق موشک فالکون 9 به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال کرد. این پرتاب بخشی از پژوهش محققان بریتانیایی در زمینه مقابله با ضعف عضلات با افزایش سن انجام گرفت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران قصد دارند سلول های ماهیچه ای رشد […]

اسپیس ایکس روز سه شنبه سلولهای ماهیچه انسان را از طریق موشک فالکون 9 به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال کرد. این پرتاب بخشی از پژوهش محققان بریتانیایی در زمینه مقابله با ضعف عضلات با افزایش سن انجام گرفت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران قصد دارند سلول های ماهیچه ای رشد یافته آزمایشگاهی را با کمک موشک اسپیس‌ایکس به فضا ارسال کنند. سپس در ایستگاه فضایی بین‌المللی آزمایشهایی روی این سلولها انجام گیرد. این پروژه به نام MicroAge است که در آن محققان به دنبال راه هایی برای مقابله با اثرات پیری در انسان ها و ضعیف شدن عضلات اند.

با توجه به اینکه در فضا ماهیچه های فضانوردان نیز به دلیل نبود جاذبه دچار ضعف شده بودند محققان به این نتیجه رسیدند که در فضا و یا روی زمین تغییراتی روی بافت های ماهیچه اتفاق می افتد و با این آزمایش می توان آن را مقایسه کرده و به درک درستی از آن رسید. از طرفی افزایش سن نیز باعث فشردگی و از دست دادن قدرت عضلات در انسانها میشود. به طوری که می تواند علاوه بر ایجاد مشکلات فراوان در انجام کارهای روزمره نیز موثر باشد.

به گزارش منتشر شده توسط آژانس فضایی بریتانیا این سلول ها به اندازه یک دانه برنج و در بسته بندی های چاپ سه بعدی قرارداد شده و سپس برای تحقیقات بیشتر در ایستگاه فضایی بین المللی با تحریک الکتریکی، انقباضاتی در بافت عضلانی ایجاد خواهد شد. در گزارش این آژانس از همکاری دانشمندان دانشگاه لیورپول در مرکز فضایی کندی برای رشد و پرورش این سلول های ماهیچه ای پیش از پرتاب خبر داده شده بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال