داده های حساس بیماران در بیمارستانهای آمریکا به سرورهای فیسبوک ارسال می شوند

تحقیقات اخیر نشان می دهد وب سایت های بیمارستان های بزرگ آمریکایی اطلاعات مربوط به بیماران خود را در اختیار فیسبوک قرار می دهند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک شرکت به نام The Markup تحقیقاتی را در این زمینه انجام داده است که نشان می دهد وب سایت بیمارستان های بزرگ […]

تحقیقات اخیر نشان می دهد وب سایت های بیمارستان های بزرگ آمریکایی اطلاعات مربوط به بیماران خود را در اختیار فیسبوک قرار می دهند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک شرکت به نام The Markup تحقیقاتی را در این زمینه انجام داده است که نشان می دهد وب سایت بیمارستان های بزرگ در آمریکا فعالیت های مربوط به کاربران خود را پایش می کنند. آنها زمانی که هر کدام از بیماران برای بیماری خود نوبت پزشک می گیرند این اطلاعات توسط وبسایت بیمارستان برای فیسبوک ارسال میشود. به گفته متخصصان ابزار مورد استفاده در بیمارستانها به نوعی قانون حفظ حریم خصوصی پزشکی به نام HIPAA را نقض می کند.

موسسه The Markup در بررسی های خود متوجه شد از صد بیمارستان برتر ایالات متحده تعداد 33 مورد از آنها از ابزاری با نام Meta Pixel در وب سایت رسمی خود استفاده میکند. این ابزار می‌تواند آمارهای تحلیلی بنرهای تبلیغاتی اینستاگرام و فیسبوک را در دسترس قرار دهد. از طرفی قابلیت نظارت بر فعالیت کاربران را نیز خواهد داشت.

 در صورت وجود این ابزار روی وبسایت امکان رهگیری هر کاربر در زمان استفاده وجود دارد. بدین ترتیب در زمان گرفتن نوبت کاربران و ثبت اطلاعات حساس از سابقه پزشکی امکان دسترسی به این اطلاعات به همراه آدرس آی پی وجود دارد. به گفته سازمان مارک آپ به طور آزمایشی فردی که به وب سایت بیمارستان مراجعه کرد نوبت دکتر گرفته است با کلیک روی گزینه نهایی مشخص شد اطلاعات وی به سرور های فیسبوک نیز ارسال شده است.

فردی به عنوان نماینده متا به شرکت The Markup اعلام کرد فیسبوک می‌تواند با کمک فیلتر های خود داده های سلامتی ارسال شده از سوی کسب و کارها را حذف کند. هنوز مشخص نیست این داده ها که از وب سایت بیمارستان ارسال شده اند توسط فیلترها حذف میشوند یا خیر. گزارش دیگر The Markup نشان می دهد اطلاعات افراد در زمینه سقط جنین و داروهای ضدبارداری نیز توسط پلتفرم فیسبوک جمع آوری شده است. انتشار این گزارش باعث حذف ابزار Meta Pixel از وب سایت هفت بیمارستان شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال