کسب و کارها

سرویس، نگهداری و تعمیر یو پی اس و باتری

یو پی اس‌ها از جمله لوازم کاربردی هستند که در صنایع مختلف و برای محافظت از دستگاه‌های برقی استفاده می‌شوند که البته در انواع و اقسام وجود دارند و بنا به نیاز قابل تهیه خواهند بود. اما برای اینکه این upsها به طور کامل بتوانند وظایف‌شان را به درستی انجام دهند؛ نیاز به سرویس دارند. […]

یو پی اس‌ها از جمله لوازم کاربردی هستند که در صنایع مختلف و برای محافظت از دستگاه‌های برقی استفاده می‌شوند که البته در انواع و اقسام وجود دارند و بنا به نیاز قابل تهیه خواهند بود. اما برای اینکه این upsها به طور کامل بتوانند وظایف‌شان را به درستی انجام دهند؛ نیاز به سرویس دارند. در واقع سرویس و تعمیر یو پی اس‌ ها نه تنها راندمان و عملکرد این دستگاه‌ها را افزایش می‌دهد؛ بلکه شرایط بهینه‌ای را برای مراقبت از دستگاه‌های برقی ایجاد می‌کند. حال اجازه دهید در این مقاله به اهمیت سرویس یا تعمیر این وسیله‌ی پر کاربرد اشاره کنیم.

چرا سرویس و نگهداری یو پی اس اهمیت دارد؟

در یک کلام عنوان کنیم که هدف از تعمیر و سرویس یو پی اس کاهش هزینه‌هاست. در واقع زمانی که این نوع وسایل به صورت دوره‌ای بررسی و سرویس می‌شوند؛ دیگر احتمال خرابی در این دستگاه‌ها تا حد چشم‌گیری کاهش می‌یابد که در نتیجه نیاز به تعمیرات احساس نخواهد شد. همانطور که می‌دانید هزینه‌های خرید این قطعات بسیار سرسام‌آور است. این در حالی است که هزینه‌های مربوط به سرویس این قطعه و باتری یو پی اس، منطقی و کاملاً ایده‌آل است.

مواردی که در سرویس و نگهداری یو پی اس باید به آن توجه داشت

توصیه می‌کنیم که اگر نیاز به سرویس و نگهداری ups دارید؛ حتماً موارد زیر را در اولویت قرار دهید. چرا که توجه به آنها به افزایش عملکرد و عمر این قطعات می‌افزاید

  • چکاپ کلیه قطعات و تمیز نمودن آنها

در سرویس و تعمیر یو پی اس، حتماً به بررسی قطعات اصلی این دستگاه توجه کنید. همانطور که می‌دانید یو پی اس از اجزایی مانند رکتیفایر، باتری و اینورتر تشکیل شده است که بررسی در زمان مناسب این قطعات تا حد زیادی، خراب شدن این دستگاه را به تأخیر می‌اندازد.

  •  چک کردن کلیه اتصالات باتری و برق

بررسی اتصالات برق و باتری یو پی اس نیز فوق العاده دارای اهمیت است. همانطور که می‌دانید هنگام خرید باتری ups به نحوه اتصال آن توجه کرد. باتری یو پی اس را می‌توان به دو شکل سری و موازی بهم متصل کرد. که اگر کیفیت این اتصال از قبل در نظر گرفته نشده باشد؛ به‌طور حتم نمی‌توان گفت که از این دستگاه مراقبت شده است.

  • بررسی سلامت فن‌ها و تهویه

فن‌ها و تهویه نیز از مهم‌ترین بخش‌های یو پی اس‌ها هستند که اگر عملکرد خوبی نداشته باشند به‌طور حتم محافظت از دستگاه‌های برقی نیز اتفاق نخواهد افتاد. در واقع در سرویس و تعمیر یو پی اس باید توجه ویژه‌ای به عملکرد درست فن‌های ups داشت.

  • چکاپ سلامت باتری‌ها

سالم بودن باتری یو پی اس، فوق العاده دارای اهمیت است. لذا برای کارکرد درست این دستگاه، حتماً باید این مورد را در نظر بگیرید. البته بهتر است که در این خصوص از کارشناسان باتجربه استفاده کنید. به طور کلی چکاب سلامت باتری‌ها از روش مولتی‌متر دیجیتال انجام می‌شود.

پارامترهایی که عمر یو پی اس را افزایش می دهد

همانطور که عنوان کردیم؛ موارد مختلفی در بهبود کارکرد یو پی اسف دخیل هستند که از مهم‌ترین آنها بررسی و نگهداری اصولی از باتری این دستگاه است. در واقع اگر باتری این وسیله در شرایط مطلوب قرار داشته باشد؛ به راحتی می‌توان تا مدت‌ها از یو پی اس استفاده کرد. البته پارامترهای دیگری نیز به جهت افزایش عمر ups وجود دارد که از جمله می‌توان به مواردی مانند تعداد دفعات شارژ و دشارژ، نحوه اتصال باتری، تمیز کردن فن و کلیه‌ی قطعات آن اشاره کرد.

  • سرویس یو پی اس موجب افزایش عمر باتری و دستگاه می گردد

معمولاً به افراد توصیه می‌شود که برای افزایش عمر دستگاه یو پی اس به طور ماهیانه به بررسی دستگاه از جمله، بخش باتری پرداخته شود. در واقع کارکرد کلی ups به سالم بودن باتری بستگی دارد که در این صورت، احتمال عملکرد بدون مشکل دستگاه نیز بیشتر می‌شود. برای این منظور کافی است که از تکنسین‌های مجرب سرویس و تعمیر یو پی اس استفاده شود تا مراحل بررسی این دستگاه به طور کامل انجام شده باشد.

ضرورت بازبینی و چک باتری یو پی اس

وقتی باتری یو پی اس در وضعیت عادی قرار داشته باشد؛ محافظت از دستگاه‌های برقی بدون هیچ مشکلی انجام خواهد شد. اما باید بدانید که در بازه‌های زمانی مختلف، ملزم به بررسی باتری یو پی اس هستید تا این قطعه با قدرت به کار ادامه دهد. اما اینکه چرا باید بازبینی این بخش از ups انجام شود؛ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اطمینان از عدم وجود مشکل در شارژ نشدن باتری.
  • اطمینان از عدم وجود، ندادن بک آپ در باتری.
  • اطمینان از وضعیت عادی چراغ ال ای دی.
  • اطمینان از روشن شدن چراغ تعویض باتری.
  • اطمینان از داغ نبودن باتری.

ضرورت دقت در انتخاب شرکت سرویس دهنده ups

وقتی قرار است از یک ups ایده‌آل برای صنایع مختلف استفاده شود؛ مسلماً باید از شرکت‌های معتبر در این زمینه استفاده کرد . ضمن اینکه سرویس و تعمیر یو پی اس بوسیله‌ی کارشناسان این‌گونه شرکت‌ها نتایج بهتری خواهد داشت. به طور کلی ضرورت دقت در انتخاب شرکت سرویس دهنده یوپی‌اس به دلایل زیر است:

  • استفاده از بهترین و کارآمد‌ترین یو پی اس‌ها.
  • دریافت مشاوره در زمان انتخاب و خرید ups دلخواه.
  • استفاده از ضمانت و گارانتی دستگاه.
  • خرید یو پی اس با قیمت‌های مناسب.

معرفی بهترین باتری های یو پی اس بازار ایران

1) باتری یو پی اس یوفو

باتری یوفو در ظرفیت‌های مختلفی تولید می‌شود و برای مصارف عمومی، روشنایی اضطراری، سیستم‌های امنیتی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. گفتنی است که سرویس و تعمیر یو پی اس یوفو باید به دست کارشناسان متخصص انجام شود. چرا که از جزئیات فوق العاده با اهمیتی برخوردار است. از ویژگی‌های این باتری یو پی اس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای طول متوسط در کاربرد شناور.
  • قابل استفاده برای طولانی مدت، حتی بدون نیاز به شارژ دوباره.
  • بدون کوچکترین نوسان در اجرای کار.
  • دارا بودن ساختار سیلد.

چند دلیل اصلی برای خرید باتری یوفو

  • گارانتی معتبر. گارانتی محصولات این‌ چنینی، فوق العاده دارای اهمیت است که افراد را به خرید این محصول سوق می‌دهد. البته حتماً در نظر داشته بشید که این باتری را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید.
  • طول عمر بالا. با توجه به عملکرد و کارآیی این باتری می‌توان امیدوار بود که باتری یوفو تا سال‌ها بدون کمترین مشکل، فعالیت داشته باشد.
  • خدمات پس از فروش. از جمله خدمات پس از فروش این نوع باتری، سرویس و تعمیر یو پی اس است که توسط کارشناس متخصص در نظر گرفته می‌شود.

2) باتری یو پی اس لانگ

از دیگر باتری‌های ایده‌آل یو پی اس، باتری لانگ است که از ویژگی‌های منحصربفردی تشکیل شده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به عمر مناسب و کارآیی فوق العاده این باتری اشاره کرد. ضمناً در این نوع باتری که سرویس و تعمیر یو پی اس آن به دلیل کیفیت بالای باتری در هر چند ماه یک بار نیاز است؛ از تکنولوژی GEL استفاده شده است. ضمناً نگهداری راحت الکترولیت‌ها، عدم نیاز به افزودن آب، چرخه‌های شارژ و دشارژ با احتمال آسیب پایین به یو پی اس از دیگر خصوصیات این یو پی اس است که با قیمت فوق العاده برای متقاضیان عرضه شده است.

3) باتری یو پی اس صنعت

اگر نیاز به یک باتری به جهت پشتیبانی از سیستم‌های تغذیه رسانی پیشرفته هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم حتماً از این نوع باتری استفاده کنید. از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع باتری می‌توان به سازگار بودن آن با یو پی اس اشاره کرد که بکارگیری از آن در اکثر صنایع بلامانع خواهد بود. گفتنی است که کیفیت است دستگاه به دلیل بکارگیری از متریال‌های مناسب، فوق العاده است. ضمناً آمار خرابی در این باتری نیز بسیار پایین بوده و سرویس و تعمیر یو پی اس این باتری به نسبت سایر باتری‌ها از پیچیدگی‌های کمتری برخوردار است.

4) باتری یو پی اس هیتاکو

باتری هیتاکو از نوع سیلد لید اسید است و از جمله مزیت‌های استفاده از آن می‌توان به عدم نیاز به تعمیرات و حتی نگهداری اشاره کرد. این باتری از نوع خشک بوده و از محفظه‌ی آزاد برخوردار نیست که به‌همین دلیل می‌توان آن را در همه حال، قرار داد.

4) باتری یو پی اس سپاهان

بیشترین استفاده از این باتری یو پی اس در دستگاه‌های برق اضطراری است و قابلیت حمل آسان نیز دارد. گفتنی است که باتری‌های سپاهان از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند و قیمت مناسبی نیز دارند که دست افراد را برای خرید آن باز گذاشته است. ضمناً با توجه به اینکه این نوع باتری‌های ups، ساخت ایران است سرویس و تعمیر یو پی اس این نوع باتری‌ها نیز به راحتی انجام می‌شود و دغدغه‌ای در این خصوص وجود نخواهد داشت.

معرفی مراکز معتبر جهت سرویس یو پی اس و باتری ups

متاسفانه با افزایش قیمت دلار و کلیه اجناس خارجی و ایرانی، نیاز بازار به ups و باتری یو پی اس هر روز افزایش می یابد. چنانچه نیاز به یک بستر معتبر برای تعمیر و سرویس ups و باتری ups دارید؛ توصیه می‌کنیم از مجموعه ایولتکس و همچنین از مجموعه مهندسی و بازرگانی هانیکا  استفاده کنید. از خدمات فوق العاده عالی این دو مرکز می‌توان به ارسال سریع قطعات خریداری شده، مشاوره رایگان قبل از انتخاب ups، ارائه خدمات با کیفیت، تنوع محصول (در بخش باتری و یو پی اس ایرانی و خارجی) اشاره کرد که همه‌ی این موارد سبب جلب رضایت مشتریان شده است.