رکورد سرعت جدید برای بالگرد Ingenuity در مریخ [تماشا کنید]

اولین کاردستی ساخته بشر که در دنیای دیگر (مریخ) پرواز کرد روز یکشنبه برای اولین بار با سرعت آهسته حرکت کرد اما در سومین پرواز خود با افزایش سرعت خود توانست خبرساز شود. به گزارش سرویس اخبار نجوم تکنا به نقل از ناسا، هلی کوپتر کوچک ناسا با نام Ingenuity در سومین پرواز خود به […]

اولین کاردستی ساخته بشر که در دنیای دیگر (مریخ) پرواز کرد روز یکشنبه برای اولین بار با سرعت آهسته حرکت کرد اما در سومین پرواز خود با افزایش سرعت خود توانست خبرساز شود.

به گزارش سرویس اخبار نجوم تکنا به نقل از ناسا، هلی کوپتر کوچک ناسا با نام Ingenuity در سومین پرواز خود به مریخ به طول یک زمین فوتبال پرواز کرد و حداکثر سرعتی در حدود 4/5 مایل در ساعت (2 متر در ثانیه) داشت ، که تقریباً سرعت متوسط ​​دویدن انسان است. در ویدئوی فوق که توسط دوربین MastCam-Z مریخ نورد Perseverance گرفته شده است، می توان هلی کوپتر زیبایی را مشاهده کرد که از سطح مریخ به ارتفاع 16 فوت (5 متر) بلند شده و سپس مدتی به سمت راست و خارج از قاب پرواز می کند و در پایان به نقطه اولیه فرود میآید.

دیو لاوری ، مدیر برنامه ناسا برای Ingenuity ، در بیانیه ای گفت: “پرواز امروز همان چیزی بود که ما برای آن برنامه ریزی کرده بودیم و با این وجود هیچ چیز شگفت انگیزی نبود. با این پرواز ما توانایی های مهمی را نشان می دهیم که می توانند بُعد هوایی را به مأموریت های آینده مریخ اضافه کنند.”

این پرواز در واقع در ساعت 1:31 بامداد یکشنبه (12:33 بعد از ظهر به وقت محلی به وقت مریخ) انجام شد و دید که نبوغ در مجموع 328 فوت (100 متر) پرواز می کند. داده های حاصل از پرواز برای کنترل ماموریت در کالیفرنیا آغاز شد، از جمله تصاویر جدیدی از دوربین رنگی Ingenuity و دوربین ناوبری سیاه و سفید. برای دیدن خبرها بیشتر به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.