راه اندازی بزرگ ترین مزرعه خورشیدی در امارات

امارات در راستای کاهش وابستگی خود به نفت و گاز، از پروژه مزرعه خورشیدی خود رونمایی کرد. این مزرعه بزرگ با نام “نورابوظبی” از بزرگ ترین مزارع پنل خورشیدی در دنیا به حساب آمده و حتی از بزرگ ترین مرکز انرژی خورشیدی آمریکا با نام “سولار استار” با ظرفیت 1.18 گیگاوات نیز بزرگ تر است. […]

امارات در راستای کاهش وابستگی خود به نفت و گاز، از پروژه مزرعه خورشیدی خود رونمایی کرد. این مزرعه بزرگ با نام “نورابوظبی” از بزرگ ترین مزارع پنل خورشیدی در دنیا به حساب آمده و حتی از بزرگ ترین مرکز انرژی خورشیدی آمریکا با نام “سولار استار” با ظرفیت 1.18 گیگاوات نیز بزرگ تر است. نور ابوظبی با 3.2 میلیون پنل خورشیدی به راحتی می تواند انرژی مورد نیاز روزانه 90 هزار نفر را تامین کرده و از تولید 1 میلیون تن دی اکسید کربن جلوگیری کند؛ این رقم معادل تولید آلودگی 200 هزار خودرو می باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، کشورهای حوزه خلیج فارس با آنکه همچنان به درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز به شدت وابسته می باشند اما حرکت های اینچنینی علاوه بر کمک به اقتصاد آن ها، از جنبه تبلیغاتی و وجهه در دنیا بسیار می تواند موثر باشد. به تازگی عربستان سعودی نیز در این راه شروع به اقداماتی کرده و صحبت از راه اندازی پروژه خورشیدی با ظرفیت 2.6 گیگاوات در شهر مکه به میان آورده است. این در حالی است که شرکت آب و برق امارات قصد دارد تا پروژه خورشیدی دیگری را با ظرفیت 2 گیگاوات راه اندازی کند.

تاکید بر جنبه محیط زیستی در مزرعه خورشیدی امارات و رکورشکنی این کشور در ساخت همچین پروژه خورشیدی عظیمی، راه را برای حرکت در مسیر توسعه فراهم می کند و تولیدات غیر نفتی از این دست، نه تنها باعث کم تر شدن وابستگی این نوع از کشورها به درآمد حاصل از سوخت های فسیلی می شود، بلکه موجبات ایجاد و حفظ تعادل در بازار این نوع سوخت ها را نیز فراهم می کند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال