کاهش بودجه شدید فضاپیمای نیوهورایزنز توسط ناسا و نارضایتی شدید گروه پشتیبانی

ناسا بودجه فضاپیمای نیو هورایزنز را به شدت کاهش داده و این موضوع نارضایتی گروه پشتیبانی این فضاپیما و همچنین گروه‌های پژوهشی دیگر را به دنبال داشته است. در پی این اقدام ناسا برخی از مهندسان این تیم ضمن ثبت درخواست خواهان رسیدگی به اعتراض خود شده‌اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، […]

ناسا بودجه فضاپیمای نیو هورایزنز را به شدت کاهش داده و این موضوع نارضایتی گروه پشتیبانی این فضاپیما و همچنین گروه‌های پژوهشی دیگر را به دنبال داشته است. در پی این اقدام ناسا برخی از مهندسان این تیم ضمن ثبت درخواست خواهان رسیدگی به اعتراض خود شده‌اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فضاپیمای نیوهورایزنز در حال کاوش در منظومه شمسی بوده و حدود ۱۷ سال است که به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این فضاپیما در سال ۲۰۱۵ با عبور از کنار پلوتو تصاویر نزدیکی را از این سیاره و قمر آن به ثبت رساند. اکنون ناسا به دلیل کاهش بودجه خود در سال آینده تصمیم گرفته است تا بودجه نیو هورایزنز را به شدت کاهش دهد. این آژانس فضایی قصد دارد کارکنان علمی گروه کنونی را نیز با گروه دیگر جایگزین کند که در پی آن حدود ۳ میلیون دلار صرفه‌جویی انجام می‌شود.

دکتر آلن استرن، پژوهشگر ارشد این ماموریت از روزهای اولیه نسبت به این موضوع اعلام نارضایتی کرده است. به گفته وی تنها فضاپیمایی است که توانسته در کمربند کویپر مشاهدات ارزشمندی را انجام دهد. به عقیده این پژوهشگر ترک کردن کمربند کویپر و ادامه ندادن این اکتشاف با وجود هزینه یک میلیارد دلاری برای رساندن این فضاپیما به کمربند می‌تواند یک روش غم انگیز و اشتباه باشد.

برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته پیشین قرار بود نیو هورایزنز تا سال ۲۰۲۸ از کمربند کویپر خارج شده اما فعالیت آن تا سال ۲۰۵۰ ادامه داشته باشد. البته ایجاد شرایط کنونی می‌تواند فعالیت این فضاپیما در این ماموریت را تهدید کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال