ساخت نرم افزار ماسک توسط دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف

جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف با همکاری اساتید این دانشگاه نرم افزار ماسک را طراحی و اجرا کرده اند. این نرم افزار بر روی گوشی های همراه نصب شده و مورد تائید وزارت بهداشت نیز می باشد. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی مجله خبری تکنا، نرم افزار ماسک وظیفه اطلاع رسانی و آمار شیوع […]

جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف با همکاری اساتید این دانشگاه نرم افزار ماسک را طراحی و اجرا کرده اند. این نرم افزار بر روی گوشی های همراه نصب شده و مورد تائید وزارت بهداشت نیز می باشد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی مجله خبری تکنا، نرم افزار ماسک وظیفه اطلاع رسانی و آمار شیوع کرونا در مناطق مختلف را بر عهده خواهد داشت. بدین ترتیب یک نقشه از موارد و مناطق آلوده از محل زندگی کاربر در اختیار وی قرار میگیرد. دکتر علی شریفی، عضو گروه بایو انفورماتیک دانشگاه صنعتی شریف و سرپرست تیم طراحی با توضیح در مورد این نرم افزار به تکنا گفت: در زمان شیوع یک ویروس و ایجاد حالت اپیدمی آگاهی در مورد اینکه چه کسانی با افراد آلوده در ارتباط بوده اند از اهمیت بالایی برخوردار است. افراد دیگر نیز باید آگاهی های لازم را دریافت کرده و این جز با وجود یک اپلیکیشن و ابزارهای نرتبط با آن امکانپذیر نخواهد شد. در طراحی این اپلیکیشن از روش ها و متدهای امتحان شده در کشورهایی نظیر چین و کره جنوبی استفاده شده است.

از دیگر قابلیت های این نرم افزار دادن آگاهی های لازم در مورد این ویروس به کاربران و نقشه شیوع این ویروس در نزدیکی محل اقامت کاربر است. بدین ترتیب کاربر با اطلاع از نزدیکی این ویروس در سزح مجله و منطقه این موضوع را جدی تر دنبال خواهد کرد. اگر یکی از افارد با فرد مبتلا تماس داشته باشد و این موضوع توسط وزارت بهداشت نیز تائید شده باشد، این موضوع با کمک روش هایی نظیر بلوتوث، GPS و یا QR Code با حفظ محرمانگی و حریم خصوصی به افراد در تماس با وی اطلاع رسانی خواهد شد. این اپلیکیشن از طریق سایت www.mask.ir قابل دریافت است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال