معرفی محصولی جدید از سری Nvidia Shield: ستاپ‌باکس گیمینگ 200 دلاری!

سالی جدید و محصولی جدید از شرکت انویدیا، از سری محصولات گیمینگ Shield، اما این محصول جدید چیست؟! انویدیا تا کنون دو وسیله از سری محصولات گیمینگ Shield را معرفی کرده که یکی از آنها کنسول بازی و دیگری، یک تبلت گیمینگ بوده که قدرت بالایی داشتند و حالا، با یک دستگاه گیرنده‌ی دیجیتال گیمینگ که به Anroid-TV […]

سالی جدید و محصولی جدید از شرکت انویدیا، از سری محصولات گیمینگ Shield، اما این محصول جدید چیست؟! انویدیا تا کنون دو وسیله از سری محصولات گیمینگ Shield را معرفی کرده که یکی از آنها کنسول بازی و دیگری، یک تبلت گیمینگ بوده که قدرت بالایی داشتند و حالا، با یک دستگاه گیرنده‌ی دیجیتال گیمینگ که به Anroid-TV مجهز شده، رو به رو هستیم!

مدیرعامل اجرایی شرکت انویدیا، آقای Jen-Hsun Huang، که این محصول جدید را در طی نمایشگاه GDC 2015 معرفی کرد، از آن با نام “تلویزیون انقلابی” یاد کرده و آن را ترکیبی از “کنسول گیمینگ” و “سوپرکامپیوتر” می‌داند! طبق گفته‌ی سازندگان، این محصول جدید که Shield نام دارد، اولین دستگاه‌ گیرنده‌ی دیجیتال مجهز به Android-TV با قابلیت پخش 4K فیلم‌ها و تصاویر می‌باشد که تا کنون ساخته شده و می‌تواند به وسیله‌ی چیپست قدرتمند X1، پردازش‌های مورد نیاز را انجام دهد.

این محصول جدید قادر خواهد بود تا برنامه‌های مختلف 4K را به وسیله‌ی یک رابط HDMI و فیلم‌های اینترنتی را به وسیله‌ی یک پورت قدرتمند و پرسرعت Gigabit Ethernet نمایش دهد. البته ضبط فیلم‌هایی با این کیفیت، نیازمند فضای زیادی برای ذخیره‌سازی آنها می‌باشد. در این رابطه باید بدانید که خود این ستاپ‌باکس، 16 گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد، و سازندگان برای اضافه کردن حافظه‌های جانبی، دو پورت USB 3.0 را برای متصل کردن هاردهای اکسترنال و یک پورت توسعه برای کارت‌های microSD قرار داده‌اند تا مشکلی در رابطه با فضای ذخیره‌سازی اطلاعات وجود نداشته باشد.

Shield NVIDIA's $200 gaming-focused Android TV set-top box 2

Shield از کنترلر صوتی نیز بهره می‌برد که کاربران می‌توانند از فرمان‌های صوتی به وسیله‌ی میکروفون موجود بر روی گیم‌پد آن و یا به وسیله‌ی میکروفون موجود بر روی ریموت کنترل این ستاپ‌باکس، به جهت استفاده‌ی هر چه سریع‌تر و راحت‌تر بهره برند.

اما فراتر از این مسائل، سری محصولات Shield شرکت انویدیا، تمرکز اصلی خود را بر روی گیم و بازی‌های رایانه‌ای قرار داده است. طبق گفته‌ی سازندگان، این محصول جدید حدود 35 برابر قوی‌تر از ستاپ‌باکس‌های فعلی خواهد بود و هم اکنون نیز بر روی کاغذ، حدود 2 برابر یک Xbox 360 قدرت دارد! همچنین، تعداد زیادی از بازی‌های کنسول‌ها برای اندروید پورت شده و بر روی Nvidia Shield اجرا خواهند شد که از میان آنها می‌توان به بازی‌هایی همچون Borderlands: The Presequel، Doom 3: BFG Edition، The Talos Principle، Metal Gear Solid: Revengeance و … اشاره کرد. حتی به نظر می‌رسد عنوان Crysis 3 نیز با موفقیت بر روی این ستاپ‌باکس قدرتمند اجرا شده است! این در حالیست که هم اکنون بازی‌های بسیار زیادی برای اندروید ساخته شده و موجود هستند و در کنار آنها، حدود 50 بازی پورت شده نیز در زمان عرضه ی Shield، در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

Shield NVIDIA's $200 gaming-focused Android TV set-top box 3

Jen-Hsun Huang در ادامه‌ی صحبت‌هایی که داشت، از دسترسی ستاپ‌باکس Shield به Supercomputer ها از طریق شبکه‌ی ابری و سرویس اختصاصی انویدیا با نام Nvidia GRID خبر داد. به وسیله‌ی این سرویس آنلاین، کاربران قادر خواهند بود تا بازی‌های مختلف را به وسیله‌ی متصل شدن به ابرکامپیوترها انجام دهند و برای این کار، نیاز به پرداخت هزینه‌ی اشتراک هستند. البته این اشتراک به دو صورت میباشد. حالت اول مربوط به بازی‌هایی از پیش خریداری شده و کرایه شده‌ی کاربران می‌باشد که رایگان بوده و تمامی افراد می‌توانند از آن استفاده نمایند. اما در حالت دوم، کاربران میبایست هزینه‌ی اشتراک را پرداخت نمایند و در صورت پرداخت حق اشتراک، قادر خواهند بود تا به تمامی امکانات دسترسی داشته باشند.

سرویس GRID به صورت رسمی از پایان سال جاری به همراه Shield Android-TV در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و در بدترین حالت، قادر خواهد بود تا بازی‌ها را با وضوح تصویر 1080p و نرخ 60 فریم بر ثانیه اجرا نماید. انویدیا زمان عرضه‌ی رسمی این محصول جدید را ماه می اعلام کرده و گفته شده در کنار این ستاپ‌باکس گیمینگ 200 دلاری، یک کنترلر انویدیا نیز قرار خواهد گرفت.

اما فکر می‌کنید انویدیا تا چه حدی می‌تواند در این راه، موفق ظاهر شود؟! نظرات خود را با تک نیوز به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال