نقد و بررسی تخصصی گوشی آنر 8 (Honor 8) – شوالیه‎ای تابناک

جدا از مباحث برندینگ، گوشی Honor 8 بدون شک نژادی از هوآوی است که ژن آن با گوشی P9 هوآوی بسیار مشابه است. خلق این گوشی به منظور پر کردن جاهای خالی بوده که توسط P9 رها شده است و در بازارهای مختلف با قیمتی حضور پیدا کرده است که دست پرچم‎دار ساخت هوآوی با […]

جدا از مباحث برندینگ، گوشی Honor 8 بدون شک نژادی از هوآوی است که ژن آن با گوشی P9 هوآوی بسیار مشابه است. خلق این گوشی به منظور پر کردن جاهای خالی بوده که توسط P9 رها شده است و در بازارهای مختلف با قیمتی حضور پیدا کرده است که دست پرچم‎دار ساخت هوآوی با همکاری لایکا هم به آن نرسد.

Honor 8 دارای زبان طراحی خاص خودش است، ولی تا حد زیادی قطعات داخلی P9 را حفظ کرده است. همان نمایشگر 5.5 اینچی با دقت فول اچ‎دی و تراشه Kirin دیده می‎شود. حتی باید گفت جنبه‎ی بهتر ماجرا این است که هر دو مدل 32 و 64 گیگابایتی این گوشی 4 گیگابایت رم دارند.

البته جالب‎ترین امتیاز این گوشی، سیستم دوربین دوگانه‎ای است که از P9 قرض گرفته شده است. عدم اشاره به نام لایکا در ساخت این گوشی به معنی این است که حالت‎های انحصاری عکاسی برای این گوشی به چشم نمی‎خورد، از جمله حالت مونوکروم، ولی برند Honor راهی هوشمندانه برای دور زدن آن پیدا کرده است.

مشخصات اصلی گوشی Honor 8:

  • صفحه نمایش لمسی خازنی 5.2 اینچی دارای فن آوری LTPS، دقت فول اچ‎دی، تراکم پیکسلی 423ppi
  • تراشه HiSilicon Kirin 950 ، پردازنده 8 هسته ای (4 هسته Cortex-A72 با سرعت کلاک 2.3 گیگاهرتز به همراه 4 هسته Cortex-A53 با سرعت کلاک 1.8 گیگاهرتز)، پردازنده گرافیکی Mali-T880 MP4، 4 گیگابایت رم
  • حافظه داخلی 32 یا 64 گیگابایتی
  • سیستم‎عامل اندروید 6.0.1 مارشملو، رابط کاربری EMUI v4.1 هوآوی
  • دو دوربین با لنزهای 12 مگاپیکسلی شرکت لایکا با فوکوس خودکار هیبریدی، سنسورهای تک رنگ و رنگی، نسبت کانونی f/2.2، قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 1080p و نرخ 60 فریم در ثانیه
  • دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی، نسبت کانونی f/2.4، قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 1080p، حالت عکاسی wide selfies
  • درگاه هیبریدی برای سیم کارت دوم یا کارت حافظه خارجی (پشتیبانی از کارت حافظه تا 128 گیگابایت)
  • پشتیبانی از شبکه 6 LTE ، سرعت دانلود 300 مگابیت در ثانیه، دو باند استاندارد Wi-Fi a/b/g/n/ac، وای‎فای هات اسپات، وای‎فای دایرکت، بلوتوث 4.2، NFC، سرویس‎های مسیریابی جی‎پی‎اس/ GLONASS/ Beidou، پورت یواس‎بی Type-C
  • باتری لیتیوم- یونی با ظرفیت 3000 میلی‎آمپر ساعت، فناوری شارژ سریع

معایب اصلی گوشی Honor 8:

  • عدم پشتیبانی از قابلیت ضبط ویدئوهای 4K
  • باتری غیر قابل تعویض
  • عدم وجود یک محافظ صفحه‎نمایش مناسب
  • استفاده از اسلات کارت حافظه خارجی برای سیم کارت دوم گزینه ها را محدود می کند
  • دسترسی غیر مستقیم به سنسور مونوکروم برای تصاویر سیاه و سفید

گزینه‎ها عکاسی با سنسور مونوکروم به همراه برند لایکا از این گوشی حذف شده و استفاده از چیپست Kirin به معنای عدم پشتیبانی از قابلیت گرفتن ویدئوهای 4K است. دوربین سیاه سفید هم‎چنان تنها برای عکاسی در شرایط نوری کم و بالا بردن کیفیت تصاویر نهایی استفاده می‎شود. تمامی قابلیت‎های دیگری که در گوشی P9 هوآوی شاهد بودیم و آن‎ها را دوست داشتیم این‎جا دوباره دیده می‎شوند، آن‎هم در گوشی با قیمت پایین‎تر تا کاربران خرید خوبی داشته باشند.

بررسی و نقد گوشی Honor 8

ولی باید با دقت این گوشی را بررسی کنیم تا به منظور کاهش قیمت از قابلیت‎های آن کاسته نشده باشد. ما با بررسی بخش سخت‎افزاری شروع می‎کنیم.

محتویات جعبه فروش گوشی Honor 8

گوشی آنر 8 دارای یک جعبه‎ی فروش شیک است، که داخل آن گوشی با بدنه‎ی نازک خود در شیاری قرار گرفته است، به جای این‎که به روی کف جعبه و به طرف بالا خوابانده شده باشد. درون جعبه لوازم جانبی همیشگی دیده می‎شود یعنی یک جفت هدفون هوآوی با طراحی مشابهی با ایرپادهای اپل، یک کابل یو‎اس‎بی Type-C و یک شارژر برای شارژ سریع با توان 9 ولت / 2 آمپر.

چند قاب با داشتن رنگی مشابه با آنر 8 وجود دارند ولی جداگانه فروخته می‎شوند.

نمایی 360 درجه از گوشی Honor 8

ابعاد گوشی آنر 8 برابر با 145.5 در 71 در 7.5 میلی‎متر، تقریبا یکسان با P9، است. وزن این گوشی 9 گرم بیشتر و برابر با 153 گرم است، ولی این تفاوت را در زمان در دست گرفتن گوشی به سادگی متوجه نمی‎شوید. هم‎چنین این تفاوت وزن باعث سنگین شدن این گوشی نمی‎شود چون دارای وزن متوسطی در بین گوشی‎های 5.2 اینچی است.

 

طراحی و کیفیت ساخت

گوشی Honor 8 از بسیاری از جهات مشابه با P9 است، ولی طراحی آن کاملا خاص خودش و بی‎همتا است. پرچم‎دار شرکت آنر با همتای خود در شرکت هوآوی تفاوت بسیار زیادی دارد ولی با این‎وجود به همان شکل زیبا و شگفت‎انگیز است.

تنها بخشی که از فلز در این گوشی استفاده شده بدنه‎ی آن است. یک بدنه‎ی اندکی خمیده با رنگی همانند با دو قطعه‎ی شیشه‎ای 2.5 بعدی که آن‎ها را از هم جدا می‎کند. مدل تحت اختیار ما به رنگ آبی است و ترکیب بدنه‎ی‎ آبی و صفحات شیشه‎ای آبی‎رنگ کاملا نشان از طراحی در حد یک پرچم‎دار دارد.

طراحی شیشه‎ای این گوشی فورا شما را به خود جلب می‎کند، البته باید گفت که باعث می‎شود لک و اثر انگشت به آن جذب و نیاز به تمیز کردن منظم داشته باشد. P9 با داشتن یک بدنه‎ی یک‎پارچه‎ی فلزی این مشکل را رفع کرده است ولی Honor 8 به تعبیر خیلی از افراد گوشی است که توجه‎ی افراد را بیشتر به خود جلب می‎کند.

گوشی آنر 8

بخش جلویی این گوشی همانند با سایر گوشی‎های این شرکت و هوآوی است ولی پشت آن اوضاع جالب می‎شود. سیستم دوربین دوگانه با استفاده از یک صفحه‎ی خاص توی چشم نیست و همین امر اجازه به یک طراحی بی‎نقص داده است. دو دایره‎ی کوچک شفاف برای دو سنسور دوربین و مکانی برای دو فلاش ال‎ای‎دی دیده می‎شود. حتی حسگر اثرانگشت قرار گرفته در پشت این گوشی رنگی مشابه با قسمت عقب گوشی دارد و زیاد برآمده نیست.

به حسگر اثرانگشت اشاره کردیم، باید بگوییم از نوع همیشه فعال است و هوآوی یقینا بابت سنسورهایش معروف است و حسگر این گوشی نیز در بین سریع‎ترین حسگرهای اثرانگشت قرار می‎گیرد. هم‎چنین از آن می‎توان به عنوان یک دکمه‎ی قابل کلیک نیز استفاده کرد و تا حداکثر سه وظیفه با دنبال یک فشار، دو فشار و فشار و نگه‎داشتن به آن اختصاص دهید. امکان استفاده از این قابلیت برای دسترسی به کارهای مطلوب کاربر یا اپلیکیشن‎ها وجود دارد.

اگر شیشه‎ی پشتی این گوشی را دقیق‎تر بررسی کنیم متوجه‎ی یک الگوی کمانی شکل در رنگ آبی می‎شوید، تقریبا همانند با خطوط اثرانگشت. ابتکار بسیار جالبی است که تحسین بر می‎انگیزد.

بخش پشتی گوشی آنر 8

در دست گرفتن گوشی Honor 8 چیزی از لذت خالص کم ندارد که دلیل آن حس پرمیموم بدنه‎ی فلزی و شیشه‎ای و خمیدگی‎های جالب آن است. ولی حفظ این ظاهر موضوع دیگری است چون دائم باید اثرانگشت خود را پاک کنید.

جایگاه کلیدهای کنترلی

بالای صفحه‎نمایش 5.2 اینچی بلندگو قرار گرفته است که زیر توری آن چراغ ال‎ای‎دی نوتیفیکیشن را داریم که تنها زمانی که فعال باشد آن را می بینید. دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی و یک جفت سنسور نیز در اطراف دیده می شود.

زیر صفحه نمایش چیزی جز لوگوی Honor نیست.

سمت چپ شیار سیم کارت/کارت حافظه خارجی دیده می شود که برای بیرون آمدن نیاز به سنجاق کوچکی دارد. اگر مدل دو سیم‎کارت این گوشی را بگیرید این درگاه می تواند یک سیم کارت با قطع میکرو و یک سیم کارت با قطع نانو یا دو سیم کارت با قطع نانو را جا دهد، شما باید تصمیم بگیرید که دو سیم کارت داشته باشید یا یک سیم کارت و کارت حافظه خارجی.

دکمه فلزی تنظیم حجم صدا و کلید پاور/ قفل کردن گوشی در سمت راست قرار دارند.

 

در بالای گوشی پورت IR و میکروفون ثانویه قرار دارند. در پائین پورت یو‎اس‎بی Type-C به همراه جک صوتی و توری بلندگو به چشم می‎خورند. میکروفون اولیه هم جایی در زیر آن توری مخفی شده است.

این گوشی دارای دو دوربین 12 مگاپیکسلی در پشت است، یکی تقریبا استاندارد که عکس های رنگی می گیرد و دیگری تک رنگی (سیاه و سفید) که به منظور اضافه کردن نور بیشتر، عمق بیشتر و کاهش پارازیت در نمونه تصاویر دوربین معمولی، به کار گرفته می‎شود.

فلاش ال‎ای‎دی دو رنگی و لیزر برای کمک به فوکوس خودکار نیز در اطراف وجود دارند.

صفحه‎نمایش گوشی Honor 8

این گوشی دارای یک نمایشگر 5.2 اینچی در خور یک پرچم‎دار با فناوری IPS LTPS است. به نظر بعضی از افراد دوران دقت فول اچ‎دی دیگر به سر رسیده است ولی تراکم پیکسلی 423ppi بیشتر از حد کافی برای کسب یک امتیاز عالی در بحث تراکم پیکسلی است. نمایشگر LTPS نوید رنگ‎های عمیق مشکی و پوشش رنگی بالا را می‎دهد.

گرایش استفاده از شیشه‎ی 2.5 بعدی این‎جا نیز دیده می‎شود، ولی ای کاش شرکت آنر از یک محافظ شایسته‎ برای نمایشگر گوشی خود استفاده کرده بود تا مانع خراش افتادن آن شود. دوباره باید تاکید کنیم در مواد تبلیغاتی آنر و ورقه‎ی رسمی مشخصات این گوشی نامی از محافظ صفحه‎نمایشی برده نشده است. و باید تایید کنیم که به شکل نسبتا ساده‎ای خراش روی این نمایشگر جمع می‎شود.

روشنی این نمایشگر تقریبا به روشی صفحه‎نمایش گوشی P9 (500 نیت) است. حداکثر میزان روشنایی نمایشگر گوشی Honor 8 برابر با 460 و حداقل آن 1.6 نیت است که برای مطالعه عالی چشم‎های کاربر اذیت نشود. به لطف داشتن رنگ‎های عمیق مشکی، میزان کنتراست عالی و برابر با 1243:1، یعنی حتی از P9 نیز بهتر است.

صفحه نمایش گوشی Honor 8

باید اشاره کنیم که گزینه‎ی تنظیم خودکار روشنایی صفحه تا حدی خراب است چون گاهی اوقات بیش از حد صفحه را تاریک می‎کند و به سختی چیزی دیده می‎شود. هوآوی باید هر چه زودتر با یک به‎روزرسانی میزان محاسبات روشنایی خودکار صفحه را برطرف کند. لازم به ذکر است در دو مدلی که ما در اختیار داشتیم این مشکل دیده شد، بنابراین یا سنسورهای نور محیطی خراب هستند یا باید یک مشکل نرم‎افزاری باشد.

از نظر دقت تولید رنگ، صفحه‎نمایش این گوشی همانند با P9 عملکرد متوسطی دارد. میانگین DeltaE برابر با 7.5، اندکی بالاتر از حد ایده‎ال دوست‎داشتنی ما، است. ما البته شاهد عملکردی بدتر در پرچم‎دارها بوده‎ایم، بنابراین امتیاز متوسط را به این گوشی در این زمینه می‎دهیم. یک صفحه‎نمایش به شکل مناسب کالیبره شده دارای حداکثر DeltaE برابر با 4 است.

با استفاده از حالت‎های داخلی صفحه‎نمایش برای تنظیم دمای رنگ‎ها، ما تولید رنگ‎ها را با حالت گرم (Warm) بهتر کردیم (میانگین DeltaE برابر با 5.8)، ولی بهای آن پایین آمدن اندک حداکثر میزان روشنایی صفحه (450 نیت) بود. گزینه‎ی Warm باعث رفع مشکل رنگ سفید آبی شد که مسئول بالا بردن DeltaE تا حداکثر 14.1 بود.

نسبت کنتراست نور خورشید

از نظر خوانا بودن صفحه‎نمایش در محیط بیرون این گوشی عالی عمل می کند. امتیاز 3.346 برای یک  پنل غیر آمولدی بسیار خوب است.

نسبت کنتراست نور خورشید

نسبت کنتراست نور خورشید

عمر باتری گوش Honor 8

این گوشی دارای یک باتری با ظرفیت 3000 میلی‎آمپر ساعت است که امکان تعویض آن وجود ندارد. پشتیبانی از فناوری شارژ سریع با داشتن یک شارژر 9 ولتی / 2 آمپری وجود دارد، که در عرض 30 دقیقه میزان شارژ گوشی را در حدود 40 درصد افزایش می‎دهد.

در تست‎های ما مدت دوام این باتری 63 ساعت بود یعنی شما می‎توانید اندکی بیشتر از 3 روز از این گوشی استفاده کنید، اگر روزانه یک ساعت مکالمه، گردش در اینترنت و پخش ویدئو داشته باشید.

اگر می‎خواهید از سیم‎کارت دوم استفاده کنید، 5 ساعت از دوام باتری کاسته می‎شود.

عمر باتری گوشی Honor 8

حالات مختلف برای صرفه جویی در مصرف باتری دیده می شود، حالت Performance محدودیتی به سخت افزار وارد نمی‎کند. حالت Standard یک چند ساعت به آمار بالای به دست آمده اضافه کرده ولی حالت Ultra Power Saving باعث می‎شود مدت زمان بسیار بیشتری گوشی شما دوام بیاورد.

همچنین حالتی به اسم ROG power-saving دیده می شود که رزولوشن پایه گوشی را به 720p کاهش می دهد و زمان بازی کردن باعث می شود کمتر باتری مصرف شود.

قابلیت برقراری ارتباط و پشتیبانی از شبکه‎ها

Honor 8 از این نظر به خوبی مجهز است. تراشه آن از 4 باند 2G، 5 باند 3G و 5 باند 4G پشتیبانی می‎کند. P9 از باندهای بیشتری پشتیبانی می‎کرد.

در مدل دو سیم‎کارت یکی از سیم‎کارت‎ها از شبکه 2G و دیگری از کل شبکه‎های موجود استفاده می‎کند.

پشتیبانی از دو باند 2.4/5.0 گیگاهرتزی استاندارد Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، وای‎فای دایرکت و هات اسپات به همراه بلوتوث 4.2 دیده می شود. قابلیت سخت‎افزاری NFC نیز بدون توجه به نوع مدل Honor 8 وجود دارد.

برای بحث مسیریابی هم سرویس‎های جی‎پی‎اس به همراه GLONASS و Beidou را داریم بنابراین نباید در هر نقطه‎ای از جهان در این رابطه مشکلی داشته باشیم.

خبری ولی از رادیو FM نیست.

برای اتصال هدفون‎های سیمی جک هدفون 3.5 میلی‎متری وجود دارد و پورت جدید یو‎اس‎بی Type-C برای اتصال‎های سیمی به کامپیوتر و شارژ به چشم می‎خورد. البته هر زمان که به کامپیوتر آن را می‎زنید تنها در حالت شارژ قرار دارد و باید به صورت دستی انجام کار دیگری را انتخاب کنید.

در نهایت در بالا پورت IR وجود دارد تا بتوانید از این گوشی به عنوان یک کنترل جهانی از طریق اپلیکیشن Smart Remote استفاده کنید.

سیستم‎عامل اندروید مارشملو به همراه رابط کاربری Emotion

گوشی Honor 8 دارای سیستم‎عامل اندروید 6.0 مارشملو و رابط کاربری Emotion هواوی، نسخه 4.1، است. هوآوی در رابط های کاربری خود یک نوع ثابت را رعایت کرده است و بنابراین کاربران این شرکت باید به دنبال آپگرید کردن به Honor 8 سردرگم نباشند.

تغییرات زیادی را در قفل صفحه نمایش می بینیم، شروع آن با تصویرهای تغییر پذیری است که هر بار که گوشی را از حالت قفل خارج می‎کنید، یک کاغذ دیواری متفاوت در اختیار خواهید داشت. اگر حالت قدیمی را ترجیح می‎دهید می‎توانید تنها نمایش دادن یک تصویر در قفل صفحه نمایش را انتخاب کنید. انتخاب شما هر چیزی باشد، به احتمال زیاد آن را نخواهید دید چون باز کردن گوشی با استفاده از سنسور اثر‎انگشت شما را مستقیما به صفحه هوم هدایت می‎کند.

رابط‎کاربری گوشی Honor 8

اگر بخواهید با دکمه پاور گوشی را از حالت قفل خارج کنید، یک ساعت بزرگ به همراه تاریخ و میانبری برای دوربین را خواهید داشت. با دوبار فشار دادن دکمه کم کردن صدا می‎توانید دوربین را سریعا فعال کنید.

سوایپ کردن از پایین قفل صفحه‎ی نمایش باعث نمایان شدن یک میانبر سریع به منو بسیار شبیه به سیستم‎عامل iOS می‎شود که یکسری گزینه در خود دارد از جمله میانبرهایی برای ضبط کننده‎ی صدا، ماشین حساب، چراغ قوه و دوربین. اگر قفل صفحه نمایش را به شکل ساختار مجله‎ای انتخاب کنید، سوایپ کردن باعث می‎شود 8 گزینه بیشتر برای کنترل تصاویر در حال تغییر داشته باشید.

بعد از قفل صفحه‎ی نمایش شاهد یک صفحه‎ی هوم استاندارد اندرویدی با 0 تا 5 میانبر قابل سفارشی شدن هستیم که در انتهای صفحه قرار گرفته‎اند و در تمامی صفحات هوم دیده می‎شوند.

در کل 18 صفحه‎ی هوم وجود دارد، هوآوی یقینا مطمئن شده است که کاربران فضای کافی برای ویجت‎ها و اپلیکیشن‎ها خواهند داشت چون خبری از کشوی اپلیکیشنی نیست.

یک اشاره به حالت نیشگون روی صفحه‎ی هوم باعث فعال سازی حالت Overview می‎شود تا صفحات هوم را در یک نگاه داشته باشید و مرتب، صفحه اضافه یا حذف کنید. ویجت‎ها نیز به چشم می‎خورند که اکثرا ویجت‎های پایه‎ی اندروید هستند ولی هواوی یکسری ویجت مخصوص به خود را نیز قرار داده است. اگر دوست دارید صفحات هوم شما به شکل شیکی مرتب شوند، می‎توانید ویژگی shake را فعال کنید، که اپلیکیشن‎های پخش شده را با شروع از گوشه بالا سمت چپ مرتب خواهد کرد.

پشتیبانی از تم نیز وجود دارد که باعث تغییر کاغذ دیواری صفحات هوم، استایل صفحه‎ی قفل نمایش، آیکون‎های اپلیکیشن‎ها و سیستمی، کاغذدیواری شما می‎شوند.

ناحیه‎ی نوتیفیکیشن دارای دو صفحه است در یکی تمامی نوتیفیکیشن‎ها به صورت زمانی مرتب شده‎اند و در دیگری تاگل‎های سریع به چشم می‎خورند.

این گوشی دارای یک task switcher شبیه به یکی iOS نیز می‎باشد که به شما اجازه می‎دهد اپلیکیشن‎های ناخواسته را با سوایپ کردن به سمت بالا ببندید. یک سوایپ کردن از پایین صفحه‎ی نمایش باعث قفل شدن اپلیکیشن می‎شود تا زمانی که دکمه‎ی Kill all را فشار می‎دهید، اپلیکیشن مورد نظر شما هم‎چنان باز باقی بماند. این قابلیت برای آزاد کردن مقداری از رم برای بازی یا اپلیکیشن خاصی جالب است.

برای بعضی از موقعیت های خاص، نظیر درون ماشین، شما می‎توانید حالت یک صفحه هوم ساده را فعال کنید که دارای کاشی‎های بزرگی برای آهسته ضربه زدن می‎باشد. البته بعضی از منوها به این شکل هستند و بعضی‎های دیگر نظیر شماره‎گیر اندازه‎ای مشابه با حالت معمولی دارند (البته بخواهیم منصف باشیم از همان ابتدا هم اندازه‎ی بیش از حد بزرگی داشته است).

هوآوی قبلا هم امکان کنترل اپلیکیشن‎ها توسط مجوزهای دانه‎ای را داشته است و دلیلی برای تغییر چنین چیزی وجود ندارد، مخصوصا حالا که چنین قابلیتی قسمتی از اندروید مارشملو شده است.

گوشی Honor 8 دارای یک مرکز نوتیفیکیشن است که از آنجا شما می‎توانید کنترل کنید که چه اپلیکیشن‎هایی می‎توانند سه نوع نوتیفیکیشن‎ موجود را ارسال کنند یعنی نوتیفیکیشن‎های سایه‎ای، نوتیفیکیشن‎های روی قفل صفحه‎ی نمایش و نوتیفیکیشن‎های شبه بنری.

از این سطح بالای کنترل هم‎چنین زمانی که بحث دسترسی اپلیکیشن‎ها به اینترنت فرا می‎رسد می‎توان استفاده کرد. کاربران می‎توانند حقوق هر اپلیکیشن در رابطه به دسترسی به شبکه‎های وای فای یا اینترنت سیم‎کارتشان را کنترل کنند. چنین چیزی می‎تواند در مصرف اینترنت بسیار صرفه جویی کند و نسبت به آن به شیوه‎ای مفید و کارآمد کنترل داشته باشید.

اپلیکیشن Phone Manager همچنین دارای فیلتر مزاحمت، بخش مدیریت باتری باتری و حالت‎های صرفه جویی کننده در میزان مصرف باتری به همراه گزینه‎هایی است که انتخاب کنید چه اپلیکیشن هایی در پس زمینه باز باشند، و کدام اپلیکیشن‎ها این قابلیت را نداشته باشند (اپلیکیشن‎های حفاظت شده).

 

به عنوان قسمتی از بسته وسیع دستیار هوشمند، شما می توانید نوار مسیریابی پایینی را سفارشی کنید – شما می توانید کلید‎های Back و task-switcher را تعویض، یا حتی یک میانبر به بخش نوتیفیکیشن اضافه کنید. برای جابجا شدن در بخش‎های مختلف منوها یک حالت استفاده از یک دست با رابط کاربری نیز وجود دارد، گرچه چنین چیزی خیلی سخت برای گوشی با یک نمایشگر 5.2 اینچی نظیر آنر 8 کاربرد دارد.

حسگر اثرانگشت قرار گرفته در پشت گوشی نیز یک کلید قابل کلیک (کلید هوشمند یا Smart Key) است، که به آن می‎توانید تا حداکثر سه وظیفه با دنبال یک فشار، دو فشار و فشار و نگه‎داشتن اختصاص دهید. شما می‎توانید از آن به عنوان میانبری برای اپلیکیشن‎‎ها و هم‎چنین انجام اعمالی نظیر روشن کردن چراغ‎قوه یا گرفتن تصویر از صفحه‎نمایش استفاده کنید.

شما قادر به این هستید قابلیتی به اسم Floating dock (داک شناور) را فعال کنید که یک کلید مجازی است که هر چیزی را روی صفحه نمایش جابجا می‎‌کند و به شما اجازه می‎دهد آن را به کلید‎های اصلی اندروید، به عقب برگشتن، هوم، Task Switcher، قفل کردن و بستن تمامی اپلیکیشن‎های در حال اجرا، توسعه دهید و بتوانید با یک دست گوشی خود را کنترل کنید.

Motion control نیز عامل کنترلی دیگری است که در این گوشی بسیار جلوه دارد. ژست‎های حرکتی مختلف نظیر واژگون کردن گوشی، برداشتن آن، تکان دادن و حتی انجام کارهایی نظیر تشخیص بندانگشت و کشیدن حروف و موارد متعدد دیگر به چشم می‎خورد. تمامی این‎ها را می‎توانید طبق سلیقه‎ای که دارید تغییر دهید.

این گوشی دارای حالت استفاده از گوشی با یک دست (one handed mode ) و هم‎چنین امکان برنامه ریزی کردن خاموش یا روشن بودن گوشی است. بسته Smart Assistance (دستیار هوشمند) حالت Glove را هم دارد و گزینه ای دیده می‎شود تا جلوی تصادفی از حالت قفل خارج کردن گوشی زمانی که در جیب وجود دارد، گرفته شود.

قابلیت کنترل صوتی (Voice Control) از طرف دیگر به شما اجازه می‎دهد بدون نیاز به دست این گوشی را کنترل کنید. این قابلیت مشابه با چیزی است که در دستگاه های گلکسی سامسونگ و بعضی از نکسوس‎ها دیده می‎شود و حتی زمانی که گوشی در حالت قفل و صفحه نمایش خاموش است از فرمان‎های صوتی می توان استفاده کرد. این قابلیت با اصطلاح پیش فرض “Dear, Honor”  صورت می‎گیرد که البته آن را می‎توان تغییر داد و حتی به دستگاه آموزش داد تا بهتر صدای شما را بشناسد.

عملکرد و تست‎های بنچمارک گوشی Honor 8

این گوشی مجهز به تراشه ساخت خود هوآوی یعنی Kirin 950 است، شماره‎مدل اشاره به تغییر زیادی به نسبت چیپست Kirin 959 موجود در P9 ندارد. در واقع همان چیپستی است که در گوشی Mate 8 دیده می‎شود، ولی تفاوت تقریبا بارز نیست.

سیستم روی چیپ Kirin 950  دارای یک پردازنده 8 هسته ای (4 هسته Cortex-A72 با سرعت کلاک 2.5 گیگاهرتز به همراه 4 هسته Cortex-A53 با سرعت کلاک 1.8 گیگاهرتز) و واحد پردازش گرافیکی Mali-T880 MP4 است. Honor 8 در هر دو مدل 32 و 64 گیگابایتی خود دارای 4 گیگابایت رم است، برخلاف مدل 32 گیگابایتی هوآوی P9 که تنها 3 گیگابایت رم دارد.

عملکرد پردازنده‎ی Cortex-A72 در بخش تک هسته در مقایسه با هسته‎ی کریوی چیپست اسنپ‎دراگون 820 موجود در گوشی‎های وان‎پلاس 3 و گلکسی اس 7 جالب نیست. از نظر قدرت مشابه با پردازنده‎‎ی گوشی‎های P9 و P9 Plus هوآوی البته با فرکانس پایین‎تر است.

بنچمارک های گوشی Honor 8

پردازنده‎ی چیپست Kirin 950 در تست چند هسته درخشان عمل می‎کند، اندکی پایین‎تر از دو گوشی سری P9 قرار می‎گیرد ولی به نسبت هر گوشی دیگری در این محدوده‎ی قیمتی بهتر است.

بنچمارک های گوشی Honor 8

بنچمارک ترکیبی AnTuTu 6 باعث می‎شود امتیاز Honor 8 تا حد زیادی نزدیک به دو گوشی سری P9 هوآوی باشد، اختلاف اندک بابت فرکانس پایین‎تر CPU است. امتیاز به دست آمده ولی کمتر از پرچم‎دارهای فعلی، شاید به دلیل پردازنده‎‎ی گرافیکی ضعیف است.

بنچمارک های گوشی Honor 8

بنچمارک BaseMark OS 2.0 امتیازهای مثبت‎تری برای این گوشی نشان می‎دهد، چون علاوه بر CPU، GPU، رم و رابط‎کاربری، عملکرد حافظه‎داخلی و گردش در وب به همراه رفتار کلی سیستم‎عامل محک زده می‎شود. در این بخش امتیاز Honor 8 عالی و هم‎پایه با دو گوشی سری P9 و گلکسی اس 7 سامسونگ است. گوشی وان‎پلاس 3 به دلیل داشتن یک پردازنده‎ی گرافیکی عالی با نمایشگر دارای دقت فول ‎اچ‎دی دارای امتیاز برتری است.

بنچمارک های گوشی Honor 8

در بخش گرافیک چیپست‎های Kirin اغلب اوقات قدرت رقابت را ندارد. با آن‎که Kirin 950 و 955 از پردازنده‎ی گرافیکی Mali-T880 MP4 (4 هسته‎ای) بهره می‎برند، چیپست اگزینوس پرچم‎دار سامسونگ یعنی گلکسی اس 7 دارای پردازنده‎ی گرافیکی Mali-T880 MP12 (12 هسته‎ای) است، بنابراین تفاوت بارزی در این‎جا دیده می‎شود. البته GPU موجود در گوشی وان‎پلاس 3 یعنی آدرنو 530 بهترین است.

بنچمارک های گوشی Honor 8 بنچمارک های گوشی Honor 8

برخلاف گوشی گلکسی اس 7، دقت نمایشگر آنر 8 فول اچ‎دی است و همین باعث می‎شود نسبت به رزولوشن Quad HD پرچم‎دار کره‎ای برتری داشته باشد و عملکرد آن در دنیای واقعی نزدیک به آن باشد. بار دیگر محصول شرکت وان‎پلاس به دلیل داشتند GPU عالی و دقت تصویر 1080p امتیاز برتر را به خود اختصاص می‎دهد. پردازنده‎ی گرافیکی موجود در چیپست Kirin هم‎طراز با آدرنو 510 موجود در گوشی اکسپریا ایکس سونی است.

بنچمارک های گوشی Honor 8

بنچمارک های گوشی Honor 8

بنچمارک BaseMark X GPU به شکل آشکاری برتری گلکسی اس 7 و وان‎پلاس 3 را نشان می‎دهد و پردازنده‎ی گرافیکی گوشی آنر 8 را در یک مقام با آدرنو 510 موجود در گوشی اکسپریا ایکس سونی و Redmi Note 3 شیائومی قرار می‎دهد.

بنچمارک های گوشی Honor 8

همان‎طور که انتظار می‎رفت، گوشی آنر 8 دارای یک پردازنده‎ی عالی است ولی قدرت GPU آن برای نمایشگر دارای دقت فول اچ‎دی آن تنها می‎توان گفت کافی است. با آن‎که عملکرد پردازنده‎ی گرافیکی در کلاس خود بهترین نیست، ولی این گوشی در حال حاضر توانایی اجرای هر بازی را دارد. و فراموش نکنیم حالت ROG power-saving mode نیز در بخش مدیریت باتری دیده می‎شود که دقت صفحه را به اچ‎دی کاهش می‎دهد تا نه تنها در مصرف باتری صرفه‎جویی شود بلکه اگر نیاز باشد نرخ فریم‎ها بالاتر روند.

قابلیت‌های مکالماتی

برقرار ساختن یک تماس صوتی از طریق این گوشی امری بسیار ساده بوده و از طرفی میزان کیفیت صدای مکالماتی این گوشی به هیچ وجه ناامیدکننده نمی‌باشد. این گوشی اگر مدل دو سیم‎کارت را انتخاب کنید دارای یک بخش مدیریت قوی سیم‎کارت دوم نیز است.

برنامه شماره‌گیری این گوشی دارای طراحی چند زبانه‌ای بوده که از این طریق می‌توانید بین صفحات جابه‌جا شوید. این زبانه‌ها شامل شماره‎گیر و لیست مخاطبین تماس به همراه Favorites می‌باشند. از طرفی برنامه دفترچه تلفن موجود در این گوشی دارای قابلیت‌های بسیار زیادی به منظور آرایش و همچنین به نمایش گذاشتن اطلاعات مخاطبین می‌باشد. این برنامه از ویژگی چند حساب کاربری پشتیبانی نموده و از طرفی فیلد‌های بسیار زیادی به منظور ثبت اطلاعات مختلف مخاطبین وجود دارد.

گوشی Honor 8 در تست استاندارد شده‎ی بلندگوی ما امتیاز خوبی به دست آورد. ما تحت تاثیر کیفیت صدای تا حد زیادی مثبت اسپیکرها قرار گرفتیم، صدای ایجاد شده با کیفیت و عمق کافی داشت ولی زنگ‎های پیش‎فرض این گوشی نسبتا حجم صدای پایینی دارند و ممکن است صدای بعضی از تماس‎ها را متوجه نشوید.

تست بلندگو گوشی Honor 8

دیگر اپلیکیشن‎های پیش‎فرض موجود در گوشی

گوشی Honor 8 به طور پیش‎فرض مجهز به برنامه WPS office می‌باشد که کاربر با استفاده از آن می‌توانید به صورت نسبتا ساده، اسناد موجود در حافظه گوشی را ویرایش نماید. ویرایش و دستکاری فایل‌های متنی ساده، اسناد گسترده، فایل‌های پاور پوینت و پی‎دی‌‎اف از جمله این موارد می‌باشند. جالب است بدانید که با استفاده از این گوشی می‌توانید فایل‌های متنی را با فرمت پی‎دی‌‎اف نیز در حافظه گوشی ذخیره نمایید.

 

علاوه بر آن این گوشی دارای برنامه Phone Manager نیز می‌باشد که توسط آن کاربر می‌تواند بر روی تمامی بخش‌های گوشی خود کنترل مناسبی داشته باشد. با استفاده از این برنامه، کاربر بر روی بخش‌های نظیر تماس و پیام رسانی، تنظیمات مربوط به سرویس Do Not Disturb، بهینه سازی‌های مربوط به گوشی، مجوزهای دسترسی مربوط به برنامه‌های مختلف و همچنین شبکه‌های متنوع و البته میزان مصرف انرژی باتری گوشی کنترل بسیار خاصی خواهد داشت.

این برنامه دارای سرویسی خاصی به منظور بهینه سازی کاملا ساده (با یک بار لمس) و خودکار گوشی نیز بوده و البته در صورت استفاده از این سرویس، حافظه RAM گوشی از برنامه‌های زائد پاک خواهد شد و در کنار آن پیشنهادات خاصی به جهت افزایش میزان بهره‌وری از انرژی باتری و صرفه جویی در میزان مصرف آن به شما داده خواهد شد. در نهایت باید گفت که این برنامه دارای قابلیت‌های بسیار زیادی است که کمتر شرکت خاصی قادر به عرضه آن برای گوشی هوشمند خود بوده است.

سرویس Battery Manager، از جمله قابلیت‌های موجود در برنامه Phone Manager می‌باشد که در قسمت power plan شاهد حضور سه گزینه هستیم که با انتخاب هر کدام از آنها، محدودیت‌های خاصی به جهت افزایش میزان دوام باتری بر روی گوشی اعمال خواهد شد. علاوه بر آن در این بخش تنظیماتی وجود دارد که توسط آن کاربر می‌تواند برنامه‌های خاصی را در هنگام خاموش کردن نمایشگر گوشی در حالت فعال قرار دهد و در حقیقت این اجازه و مجوز را صادر نماید.

در کنار آن،‌ این گوشی به یک برنامه سلامتی به نام Health نیز مجهز شده است. توسط این برنامه، قدم‌ها و حتی میزان کالری سوخته شده در بدنتان محاسبه خواهد شد و البته در کنار آن، ظاهرا حتی امکان محاسبه میزان پله‌هایی که از آن بالا رفته‌اید نیز وجود دارد. این دستگاه از یک برنامه File manager پیشفرض نیز بهره‌مند است که البته به قابلیت batch action به منظور اعمال دسته جمعی یک ویژگی خاص بر روی فایل‌ها و پوشه‌ها نیز مجهز می‌باشد.

اپلیکیشن گالری

اپلیکیشن گالری گوشی Honor 8 قابلیت ترتیب بندی زمانی را در اختیار کاربر قرار می‎دهد (دسته بندی تصاویر گالری بر اساس زمان ثبت شدن آنها انجام می‌گیرد). گروه‌ بندی این گالری به طور پیش‌فرض بر روی این ترتیب بندی قرار داشته اما در صورت عدم تمایل استفاده از این حالت، می‌توان به شکل نمای استاندارد قبلی برگشته و تمامی تصاویر در داخل آلبوم‌های مخصوص به خود قرار بگیرند. از طرفی با گشودن یکی از عکس‌ها در فضای گالری این گوشی، امکانات بسیار زیادی جهت ویرایش فوری عکس نظیر چرخاندن و یا حذف عکس می‌دهد و امکان به اشتراک گذاشتن تصاویر توسط DLNA از دیگر قابلیت‌های این برنامه می‌باشد. از طرفی بوسیله آیکون نمایش اطلاعات هر عکس که در این بخش موجود است، می‌توانید اطلاعات بسیار دقیقی در مورد تصاویر بدست آورید که البته وجود یک هیستوگرام در این بخش نشانگر حرفه‌ای بودن آن نیز می‌باشد. علاوه بر آن در این بخش با پایین کشیدن صفحه می‌توانید به صورت خیلی سریع، به منظور ثبت تصویری جدید بدون خارج شدن از برنامه گالری، آماده شوید. در واقع صفحه عکاسی مزبور عکس‌هایی را با نسبت تصویر یک به یک در ابعاد 2,976 × 2,976 پیکسل به ثبت خواهد رساند.

در این برنامه می‌توانید به بخش ویرایش تصاویر رفته و از امکانات بسیار خوبی همچون تنظیمات نوردهی و تطبیق آنها (پس می‌توان سایه‌ها را بدین وسیله از داخل محیط‌های پُر نور بیرون آورد)، انواع فیلتر‌ها و بهبودی زیبایی صورت (که گوشی به طور خودکار صورت فرد مورد نظر موجود در عکس را تشخیص خواهد داد) بهره می‌برد. این بخش بسیار مجهز بوده و در این حوزه، ابزارهای زیادی در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. فیلتر‌های مختلف، افکت‌های گوناگون تصویری و اعمال انواع واترمارک بر روی تصویر به منظور درج زمان، مکان، آب و هوا و هر گونه تعریف شرایط و نظردهی، از جمله ابزار‌های پیش روی کاربر خواهند بود.

اپلیکیشن ویدئو پلیر

در زمینه پخش فیلم در این گوشی، پلیر گوشی Honor 8 دارای پلیری نسبتا ساده است. این برنامه تنها دارای قابلیت تنظیم سرعت پخش ویدئو می‌باشد.

اپلیکیشن موزیک پلیر

گوشی Honor 8 مجهز به برنامه پخش کننده موزیک بسیار مجهزی می‌باشد. این برنامه دارای چهار نوع زبانه لیست پخش می‌باشد. دسته بندی آهنگ‌ها نیز بر اساس، نام آهنگ، نام هنرمند، نام آلبوم و همچنین اسم پوشه آهنگ انجام می‌پذیرد. همچنین قابلیت ساخت لیست پخشی دلخواه و اختصاصی  کاربر نیز در این اپلیکیشن وجود دارد. صفحه “در حال پخش” این گوشی نسبتا استاندارد بوده و نام آلبوم به همراه متن آهنگ (لیریک) را به نمایش می‌گذارد. از طرفی خبر بسیار بد برای علاقه‌مندان موزیک، عدم وجود هیچ‌ گونه اکولایزری در این برنامه بوده و احتمالا طرفداران موسیقی از شنیدن این موضوع به شدت ناراحت خواهند شد. البته بجای آن، این برنامه دارای ویژگی‌های اضافی بسیار زیادی است. همچنین متن آهنگ، اطلاعات آن و تصویر آلبوم در حال پخش به طور خودکار به نمایش در خواهد آمد.

این گوشی فاقد رادیو اف‎ام است.

خروجی صدایی که به شکل عالی شفاف و بلند است

زمان اتصال گوشی Honor 8 به یک آمپلی‎فایر فعال خارجی شاهد خروجی صدای کاملا شفافی بودیم. سطوح حجم صدا نیز بالاتر از سطح متوسط (و بهتر از کیفیت صدای P9 بودند) هستند، بنابراین شاهد یک عملکرد کلی عالی هستیم.

در زمان اتصال این گوشی به یک جفت هدفون میزان نویز القایی استریو تنها اندکی اوج گرفت ولی به سختی روی نتایج نهایی اثرگذار بود. بلندی حجم صدا خوب باقی‎ ماند، اگر نگوییم عالی بود، بنابرین شاهد عملکردی شگفت‎انگیز از سوی پرچم‎دار شرکت آنر بودیم.

و با استفاده از نتایج زیر شما به راحتی می‎توانید کیفیت صدای گوشی Honor 8 را با سایرین مقایسه کنید.

دوربین دوتایی 12 مگاپیکسلی خلاقانه، فاقد افکت‎های شرکت لایکا

درست نظیر گوشی P9 هوآوی، گوشی Honor 8 دارای دو سنسور 12 مگاپیکسلی، یکی نسبتا استاندارد که تصاویر رنگی می‎گیرد و دیگری تنها مونوکروم (تصاویر سیاه و سفید می‎گیرد) است. دوربین دوم فاقد فیلتر Bayer است که در دوربین‎های دیگر برای ایجاد تصاویر رنگی به کار گرفته می‎شود. این امر باعث شده که سنسور مونوکروم 3 برابر نور بیشتری جذب کند و بنابراین برای تصویربرداری در شرایط نوری کم بهتر باشد.

دوربین گوشی Honor 8

متاسفانه، عدم مجوز لایکا به این معنا است که شما حالت‎های اختصاصی Vivid و Smooth film را نخواهید داشت و سنسور مونوکروم مستقیما تصاویر سیاه و سفیدی نمی‎گیرد. ولی نگران نباشید، هوآوی راهی برای دور زدن این محدودیت، حتی اگر ایده‎آل نیست، پیدا کرده است. شما یک فیلتر سیاه و سفید در اختیار خواهید داشت که از هر دو دوربین برای ایجاد یک تصویر معمولی و سپس اشباع‎زدایی آن و ایجاد تصاویر سیاه و سفید استفاده می‎کند، تصاویری که به نسبت اکثریت تصاویر ایجاد شده با گوشی‎های موجود در بازار بهتر هستند.

Honor 8 همانند با P9 تکیه بر سنسور سیاه و سفید دوم، برای جذب نور بیشتر و گاهی اوقات بازی با عمق میدان، دارد. اغلب اوقات، زمانی که شما، با هر کدام از این دو گوشی، عکس می‎گیرید، یک تصویر با هر دو سنسور گرفته شده و از اطلاعات به دست آمده از تصویر سیاه و سفید به منظور بالا بردن کیفیت تصویر رنگی استفاده می‎شود. چنین قابلیتی باعث بالا بردن کیفیت تصاویر در شرایط نوری کم می‎شود و کمک به کاهش پارازیت موجود در تصاویر می‎کند.

اپلیکیشن دوربین هواوی دارای حالات دستی نیز می‎باشد که در بین آن‎ها تصویربرداری RAW، فوکوس دستی، تنظیم سرعت شاتر و ایزو به همراه یکسری گزینه‎های دیگر دیده می‎شود. کار با اینترفیس حالت Pro بسیار راحت است، ولی اگر بدانید چطور از آن استفاده کنید.

تمامی گزینه های مربوطه در منوهایی مخفی شده‎اند که شما با سوایپ کردن به سمت بالا یا پایین صفحه نمایش می‎توانید آن‎ها را ظاهر کنید. ممکن است در ابتدا گیج کننده باشد ولی خیلی زود به آن عادت می‎کنید.

در منوی اصلی تمامی حالت های عکسی دیده می شود یعنی Photo، پانوراما، HDR، مونوکروم، زیبایی‎سازی و Light Painting. هم‎چنین یک منوی تنظیمات پیشرفته وجود دارد که با یک سوایپ از بالا نمایان می‎شود.

در زیر می‎توانید نمونه تصاویر سیاه و سفید گرفته شده با این دوربین را مشاهده کنید. در صحنه‎های با نور کم اندکی میزان پارازیت به نسبت تصاویر سیاه و سفید گرفته شده با P9 بیشتر است، ولی هم‎چنان شگفت‎آور هستند. میزان جزئیات به اندازه‎ی کافی است و شما می‎توانید حتی نسبت به آن‎ها خلاقیت نشان دهید. دو تصویر آخر با روشن بودن فلاش گرفته شده‎اند.

هدف اصلی دوربین دوم فراهم‎سازی شرایطی برای گرفتن تصاویر عالی در شرایط نوری کم است، چون نبود فیلتر RGB در بالای این سنسور اجازه به ورود میزان نور بیشتری به داخل سنسور می‎دهد، یعنی سطح پارازیت کاهش می‎یابد. اطلاعات به دست آمده با اطلاعات کسب شده توسط دوربین اول ترکیب شده تا تصویر رنگی کاملی در اختیار داشته باشید که نویز آن کمتر باشد.

علاوه بر این، این دو سنسور اجازه به محاسبه‎ی دقیق فاصله‎ی لنزها تا اجسام را می‎دهند که بخشی از فناوری فوکوس خودکار هیبریدی هوآوی (که شامل فوکوس خودکار لیزری نیز می‎شود) محسوب می‎شود. و از آن‎جایی‎که این دوربین در هر صورت یک نقشه‎ی عمیق از صحنه به وجود می‎آورد، می‎تواند از این اطلاعات برای دوباره ایجاد کردن یک افکت محوسازی اپتیکال پس‎زمینه با کیفیت بالا استفاده کند (افکت بوکه).

ما باید هوآوی را برای اضافه کردن پیش‎نمایش زنده‎ی افکت بوکه تحسین کنیم، بنابراین همواره خواهید دانست تصویر نهایی به چه صورت خواهد بود. ولی در صورتی که از تصویر ناراضی هستید، همواره می‎توانید نقطه‎ی کانونی را بعد از عکاسی تغییر دهید و حتی از بعضی افکت‎های عالی استفاده کنید.

حالت Light Painting خود دارای 4 زیر حالت دیگر است، یعنی tail light trails, light graffiti, silky water و star track. در این حالت تصاویر با کیفیت 8 مگاپیکسلی گرفته می‎شود. صحنه هرچه می‎خواهد باشد، گوشی Honor 8 ابتدا یک تصویر با تنظیمات صحیح نوردهی می‎گیرد و سپس دنباله‎های نوری به جا مانده از یا ماشین‎ها، ستاره‎ها، آب یا هر شیء متحرک دیگر را ثبت می‎کند. بعد از گرفتن این تصاویر، دنباله‎های نوری به صورت خودکار به تصویر شما اضافه خواهند شد. این فرآیند باعث ایجاد تصاویری فوق‎العاده می‎شود، تا زمانی که در حین عکاسی دوربین را به شکل کاملی ثابت نگه دارید، بر روی یک سه‎پایه یا چیزی مشابه.

چه از حالت Pro استفاده کنید یا نکنید، Honor 8 قادر به گرفتن تصاویری عالی با شرایط نوری کم است.

تصاویر زیر نمونه‎ تصاویر بیشتری هستند که در شب گرفته شده‎‎اند.

حالا به تصاویر گرفته شده در روز می‎رسیم. نمونه تصاویر رنگی 12 مگاپیکسلی دارای جزئیاتی بیشتر از حد کافی و محدوده‎ی پویای عالی بودند. سطوح پارازیت تنها در سطح متوسطی قرار دارند و رنگ‎ها هر از چند گاهی دمای رنگی پایینی داشتند، ولی معمولا این نوع تصاویر عالی هستند.

البته، ممکن است گاهی اوقات نیاز به استفاده از حالت HDR داشته باشید. نمونه تصاویری که با این حالت گرفته شده‎اند به صورت زیر هستند.

حالت پانوراما یکی از بهترین ها در بازار گوشی‎های هوشمند است که به صورت خودکار بین حالت های افقی و عمودی برای گرفتن این نوع تصاویر جابجا می شود. زمان گرفتن تصویر در حالت عمودی، تصاویر سراسرنما اندکی ارتفاع بیشتری از 3,000 پیکسل دارند و کیفیت تصاویر اندکی کمتر از 30 مگاپیکسل است. سرهم بندی تصاویر خوب است، نوردهی یکنواخت ولی جزئیات گرفته شده و محدوده‎ی پویا کمی به نسبت تصاویر ثابت کمتر است.

دوربین جلوی این گوشی 8 مگاپیکسلی است و تصاویری با کیفیت 3,264 x 2,448 پیکسل می‎‌گیرد. این دوربین از لنزهایی با نسبت کانونی f/2.4 استفاده می‎کند. حالت زیباسازی تصویر نیز برای این دوربین دیده می‎شود تا چین و چروک‎های پوست اصلاح شود ولی اکثرا به دنبال آن شاهد حذف جزئیات ریز در تصویر هستیم.

اگر یکی از تصاویر معمولی گرفته شده با این دوربین جلو را بررسی کنید متوجه می‎شوید سطح جزئیات کاملا رضایت بخش است، رنگ ها و کنتراست نیز عالی هستند و یکی از خوب ترین دوربین‎های سلفی را در اختیار داریم که از فلاش صفحه‎نمایش نیز استفاده می‎کند و اکثر اوقات سلفی‎های خوشایندی می‎گیرد.

قابلیت گرفتن ویدئوهایی با دقت فول اچ‎دی

یکی از معایب این گوشی عدم پشتیبانی از گرفتن ویدئوهای 4k است در حالی‎که این توانایی به استاندارد پیش‎فرض دوربین‎های فیلم‎برداری گوشی‎های هوشمند رده بالا تبدیل شده است. کاربران زیادی بدون آن، به خصوص با توجه به قیمت این گوشی، می‎توانند به زندگی خود ادامه دهند.

حداقل ولی این گوشی از گرفتن ویدئوهای 1080p با نرخ 60 فریم در ثانیه پشتیبانی می‎کند. علاوه بر این، حالت اسلوموشن هم به چشم می‎خورد که ویدئوها با نرخ 120 فریم در ثانیه ضبط می‎شوند ولی کیفیت تصویر اچ‎دی است.

ویدئوهای 1080p با نرخ 60 فریم دارای بیت‎ریت 34 مگابیت در ثانیه هستند و ویدئوهای با نرخ 30 فریم در ثانیه دقیقا نصف آن بیت‎ریت دارند. در هر صورت کیفیت صدا استریو و 192 کیلوبیت در ثانیه است.

چیز زیادی برای تحسین در ویدئوها وجود ندارد. آن ها فاقد جزئیاتی هستند که از این رزولوشن انتظار دارید و محدوده پویا متوسط است. رنگ ها بار دیگر باید گفت نظیر تصاویر ثابت دقیق هستند و کنتراست بسیار خوب است.

نمونه ویدئوهای گرفته شده با دوربین فیلم‎برداری عقب و جلوی گوشی Honor 8 را از لینک‎های زیر می‎توانید دریافت کنید:

1080p@30fps (10s, 21MB)

1080p@30fps (10s, 21MB)

1080p@60fps (10s, 42MB).

جمع‎بندی

به پایان رسیدیم. شرکت هوآوی ممکن است سعی داشته باشد آنر را به عنوان یک برند مجزا در بعضی از مناطق جغرافیایی معرفی کند، ولی فلسفه‎ی طراحی این شرکت چینی به شکل آشکاری در Honor 8 دیده می‎شود. یک نسخه‎ی جذاب‎تر از P9 بدون همکاری با شرکت لایکا که یقینا تاثیری در انتخاب کاربران نخواهد گذاشت. با توجه به این‎که این قیمت به نسبت P9 150 یورو ارزان‎تر است، باعث می‎شود یک پیشنهاد عالی در پیش روی کاربران گذاشته شود.

و باید اشاره داشت هوآوی برای کاستن این قیمت از قابلیت‎های این گوشی، جدا از حالت‎های اختصاصی لایکا برای فیلم‎برداری و استفاده‎ی محدودتر از سنسور مونوکروم، زیاد کم نکرده است تا آنر 8 گوشی با قدرت کمتر اصلا حس نشود. طراحی شیشه‎ای این گوشی ممکن است برای بعضی از افراد بیش از حد پر زرق و برق باشد، ولی سایر افراد یقینا آن را به بدنه‎ی فلزی P9 ترجیح می‎دهند.

گوشی آنر 8

دوربین عالی گوشی Honor 8 قادر به گرفتن تصاویر بسیار خلاقانه‎ای با زمان اندک برای آماده‎سازی است. و شما برای گرفتن تصاویری با نسبت کانونی باز نیاز به ارائه‎ی آپدیتی از سوی هوآوی ندارید چون چند وقتی است که گوشی‎های این شرکت این توانایی را به خوبی در خود می‎بینند.

 

 

 

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال