کشتی هایی که سوخت خود را از زباله های پلاستیکی تولید می کنند

پژوهشگران روش جدیدی را برای تولید سوخت کشتی از پلاستیک های رها شده در دریا ابداع کرده‌اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران آمریکایی تلاش دارند تا با استفاده از زباله های پلاستیکی سوخت کشتی ها را تولید کنند. با استفاده از نوعی تجهیزات ویژه می توان پلاستیک را از اقیانوس ها […]

پژوهشگران روش جدیدی را برای تولید سوخت کشتی از پلاستیک های رها شده در دریا ابداع کرده‌اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران آمریکایی تلاش دارند تا با استفاده از زباله های پلاستیکی سوخت کشتی ها را تولید کنند. با استفاده از نوعی تجهیزات ویژه می توان پلاستیک را از اقیانوس ها جمع و آن را تبدیل به سوخت ای کرد که انرژی لازم برای راندن کشتی را فراهم می کند.

 بدین ترتیب نوعی عملیات پاکسازی به صورت مستقل در دریاها انجام می گیرد. ورود ۱۲.۷ میلیون تن پلاستیک در سال به آب های اقیانوس ها باعث ایجاد ذرات پلاستیکی کوچک می‌شوند که در نهایت وارد زنجیره غذایی انسان خواهد شد.

در حال حاضر برای جمع آوری و از بین بردن پلاستیک های موجود در اقیانوس ها از کشتی های ویژه استفاده می شود که قادر است پلاستیک ها را در مسافت هزاران کیلومتر جمع‌آوری کند. این کشتی ها نیاز دارند تا برای برگشت به بندر و سوخت گیری مجدد مسافت طولانی را بپیمایند و بدین ترتیب زمان و سوخت فسیلی زیادی نیاز است.

مایکل تیمکو از پژوهشگران موسسه پلی تکنیک ووستر در آمریکا از روش روانگرایی هیدروترمال برای تبدیل پلاستیک به سوخت در دریا استفاده کرد. به عقیده این محققان میتوان با این روش سوخت کافی را برای جمع‌آوری پلاستیک‌ها فراهم کرد و و نیروی کشتی تامین شده و حتی اضافه بر آن نیز ذخیره شود.

تیمکو در مورد مدلسازی این روش گفته است: با کمک این مدل سازی مشخص شد در اقیانوس بزرگ آرام آنقدر زباله پلاستیکی انباشته شده که می توان سالانه ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن پلاستیک را به سوخت تبدیل کرد. حتی در کمترین تراکم تخمین زده نیز یک کشتی می‌تواند برای برداشت پلاستیک به صورت مستقل عمل کرده و حتی سوخت اضافی برای بازگشت به بندر را نیز داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال