سامسونگ s22 اولترا بخرم یا آیفون 13 پرومکس؟

سامسونگ اخیراً از پرچم دار جدید خود، یعنی سامسونگ گلکسی s22 رونمایی کرد. این محصول مسیر قبلی گلکسی نوت را ادامه می‌دهد و یک گوشی قدرتمند محسوب می‌شود. اما آیا این موبایل این ‌قدر خوش ساخت و قدرتمند هست که بتواند با آیفون 13 پرومکس رقابت کند؟ این سؤالی است که قطعاً ذهن همه‌ مشتریان […]

سامسونگ اخیراً از پرچم دار جدید خود، یعنی سامسونگ گلکسی s22 رونمایی کرد. این محصول مسیر قبلی گلکسی نوت را ادامه می‌دهد و یک گوشی قدرتمند محسوب می‌شود. اما آیا این موبایل این ‌قدر خوش ساخت و قدرتمند هست که بتواند با آیفون 13 پرومکس رقابت کند؟

این سؤالی است که قطعاً ذهن همه‌ مشتریان بالقوه‌ گلکسی s22 که بین انتخاب این گوشی و آیفون 13 پرومکس مردد هستند، درگیر کرده است. پیشنهاد می‌کنیم در ادامه‌ این مقاله با ما همراه باشید تا با بررسی ابعاد مختلف این دو مدل گوشی، به جواب این سوال برسیم!

آیفون 13 پرومکس و گلکسی s22 اولترا؛ رقابت میان دو اَبر قدرت

به گزارش سرویس موبایل آژانس خبری فناوری تکنا، پیش از اینکه به سراغ مقایسه‌ تخصصی دو اَبر قدرت پرچم‌داران بازار موبایل جهان، یعنی iPhone 13 Pro Max و Samsung Galaxy S22 Ultra برویم، مشخصات فنی این دو محصول را با هم بررسی می‌کنیم تا با دید بهتری این دو محصول را مقایسه کنیم:

مشخصات گوشی آیفون 13 پرومکس

  • تاریخ معرفی: ۲۳ شهریور سال ۱۴۰۰
  • ابعاد: ۱۶۰.۸ در ۷۸.۱ در ۷.۷ میلی‌متر
  • وزن: ۲۴۰ گرم
  • سیم کارت: دو سیم کارت
  • صفحه نمایش: ۶.۷ اینچ Super Retina XDR OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
  • سیستم عامل: iOS 15
  • تراشه: A15 Bionic
  • کارت حافظه: ندارد
  • حافظه داخلی: 128-256-512 گیگابایت | 1 و 2 ترا بایت
  • رم: ۶ گیگابایت
  • دوربین پشت: ۱۲ مگاپیکسل واید، ۱۲ مگاپیکسل تله فوتو و ۱۲ مگاپیکسل اولتراواید TOF 3D LiDAR تشخیص عمق
  • دوربین جلو: ۱۲ مگاپیکسل
  • باتری: ۴۳۵۲ میلی‌آمپر ساعت

آیفون 13 پرومکس بهتر است یا گلکسی s22 اولترا؟مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی s22 اولترا

  • تاریخ معرفی: 6 اسفند سال ۱۴۰۰
  • ابعاد: 163.3 در 77.9 در 8.9 میلی‌متر
  • وزن: ۲27 گرم
  • سیم کارت: دو سیم کارت
  • صفحه نمایش: ۶.8 اینچ Dynamic AMOLED 2X با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
  • سیستم عامل: Android 12
  • تراشه: Qualcomm SM8450 Snapdragon 8 Gen 1
  • کارت حافظه: ندارد
  • حافظه داخلی: 128-256-512 گیگابایت | 1 و 2 ترا بایت
  • رم: ۶ گیگابایت
  • دوربین پشت: 108 مگاپیکسل واید، ۱۲ مگاپیکسل تله فوتو و ۱0 مگاپیکسل با لرزش گیر دست
  • دوربین جلو: 40 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی‌آمپر ساعت

آیفون 13 پرومکس بهتر است یا گلکسی s22 اولترا؟

آیفون 13 پرومکس و گلکسی s22 اولترا، هر دو از قدرتمندترین گوشی‌های بازار هستند. در این بخش می‌خواهیم با مقایسه اصولی، دقیق و به دور از جانب‌داری این دو پرچم‌دار، ببینیم کدامیک گزینه بهتری برای خرید هستند. معیارهای ما در این مقایسه حافظه داخلی، طراحی، نمایشگر، پردازنده‌ها، باتری، دوربین، آپدیت‌های نرم‌افزاری و قیمت هستند.

در ادامه ویژگی‌های این دو محصول را با هم مقایسه میکنیم:

·         قیمت دستگاه‌ها؛ از 1100 تا 1600 دلار

گوشی s22 اولترا با حافظه داخلی 128 گیگ به قیمت 1200 دلار به بازار عرضه شد. ولی اگر به دنبال فضای ذخیره سازی و رم بیشتر هستید، برای خرید گوشی سامسونگ در این مدل باید تا 1600 دلار هزینه کنید. از طرف دیگر، آیفون 13 پرومکس 128 گیگابایتی 1100 دلار قیمت دارد و برای بالاترین مدل که 1 ترابایت حافظه داخلی دارد، این رقم درست مانند گلکسی اس اولترا به 1600 دلار می‌رسد. پس دیگر نمی‌توانیم آیفون را گران قیمت‌ترین موبایل بدانیم، چون نسخه پایه‌ پرچمدار سامسونگ، 100 دلار از نسخه پایه‌ پرچمدار اپل گران‌تر است.

·         طراحی ظاهری و بدنه؛ ساده و مینیمال

هر دو دستگاه ظاهر منحصر به فرد و جذابی دارند، اما برخی از عناصر خسته کننده و غیر جذابی که در مدل‌های قبلی سامسونگ و اپل وجود داشت، همچنان در این دو مدل هم دیده می‌شود. آیفون 13 پرومکس ظاهر مربعی با لبه‌های گرد گوشی‌های اپل را حفظ کرده و گلکسی s22 هم به نظر می‌رسد دچار بازنگری در طراحی شده است.

سامسونگ s22 اولترا بخرم یا آیفون 13 پرومکس؟گوشی s22 اولترا به ‌دلیل نمایشگر 6.8 اینچی نسبت به گوشی‌های نوت 20 اولترا کمی کوتاه قد به نظر می‌رسد، اما تقریباً از هر زاویه‌ای زیبا و دوست داشتی است. لبه‌های خمیده کناری دستگاه حس لمس خوبی به کاربر می‌دهد و کنتراستی که با لبه‌های بالا و پایینی ایجاد می‌کند، زیبایی دستگاه را دو چندان کرده است.

وقتی صحبت از طراحی ظاهری آیفون پرومکس 13 باشد، زرق و برق کمتر و سادگی بیشتر در طراحی را شاهد هستیم. آیفون پرومکس 13 طراحی منحصر به فردی دارد و استفاده از ترکیب شیشه و فلز ضد زنگ کاملاً حس داشتن یک گوشی لاکچری و 1100 دلاری را به کاربر منتقل می‌کند. اما ناچ یا بریدگی نمایشگر در قسمت بالایی این دستگاه همچنان وجود دارد.

·         مقایسه صفحه نمایشگر و نسبت بدنه به تصویر

با وجودی که آیفون 13 بزرگ‌ترین محیط نمایشگر را نسبت به مدل‌های دیگر دارد و ابعاد ناچ هم در این مدل کوچک‌تر شده، اما قطعاً قابل رقابت با ساختاری که سامسونگ در s22 اولترا داشته، نیست. در واقع کره‌ای‌ها توانسته‌اند کاری کنند که حاشیه‌های نمایشگر حتی از حالت قبل هم کمتر باشد. به این ترتیب فضای بیشتری برای نمایش محتوای تصویری به‌ دست آمده و کاربر در زمان اجرای بازی‌ها تجربه کاربری بهتری خواهد داشت. در مجموع سامسونگ در بخش طراحی نمایشگر پیروز رقابت با پرومکس 13 است.

آیفون 13 پرومکس یک نمایشگر 6.7 اینچی از نوع Super Retina XDR OLED دارد که رزولوشن 2778×1274 پیکسل را نمایش می‌دهد و از Refresh Rate 120 هرتز نیز پشتیبانی می‌کند. گلکسی s اولترا به نمایشگر 6.8 اینچی مجهز است و پنل OLED آن هم از رزولوشن 3200X1440 برخوردار است. جالب است بدانید رفرش ریت این گوشی بین 10 تا 120 هرتز متغیر است. نرخ روشنایی صفحه نمایشگر سامسونگ S22 اولترا می‌تواند به عدد بیشینه 1740 لیتی برسد. در حالی که این نرخ در آیفون پرومکس 13 نهایتاً به 840 لیت می‌رسد. البته این ارقام در دنیای واقعی معمولاً کمی متفاوت هستند.

·         بررسی و مقایسه پردازنده‌ها؛ M1 در مقابل Snapdragon 8

سامسونگ گلکسی S22 اولترا اولین دستگاه اندرویدی است که با چیپست Snapdragon 8 نسل یک به بازار کشورهای مختلف عرضه شده است. این چیپست نسبت به پردازنده‌های نسل قبل بهبودهایی داشته است؛ مخصوصاً در performance گرافیکی. اما در هر صورت این چیپست M1 آیفون پرومکس 13 است که بهترین و بهینه‌ترین عملکرد را در اختیار شما قرار می‌دهد. این موضوع می‌تواند دلیل خوبی برای خرید گوشی آیفون باشد، چون در مورد پردازنده تقریباً در همه بازارها آیفون نتیجه بهتری می‌گیرد و جای شکی برای خریداران باقی نمی‌گذارد.

البته نباید فراموش کنیم که قدرت چیپست گلکسی S22 اولترا هم در حدی است که حتی در اجرای برنامه‌های سنگین هم، هیچ وقت گوشی دچار افت عملکرد قابل توجه نمی‌شود. حالا تصور کنید چیپست M1 در آیفون 13 پرومکس چه سطحی از سرعت در پردازش را ارائه می‌کند که از S22 بهتر است. می‌توانید انبوهی از تب‌های مختلف را باز کنید، هنگام تماشای ویدئو از قابلیت تصویر در تصویر استفاده و حتی بازی‌های سنگینی مانند Call of Duty را با بالاترین تنظیمات اجرا کنید و حتی یک بار هم شاهد لُپ، افت فریم و تأخیر نباشید.

·         مقایسه ظرفیت باتری

همه ما انتظار داریم موبایل‌های پرچم دار و غول بازار با باتری‌های بزرگ و استثنایی وارد بازار شوند، درحالی ‌که ظرفیت گلکسی s22 اولترا 5000 میلی آمپر دارد و آیفون 13 پرومکس هم به یک باتری 4350 میلی‌آمپری مجهز است. اما بیشتر، همیشه به معنی بهتر نیست. باتری گلکسی s22 در مقایسه با آیفون 13 پرومکس زودتر شارژ خالی می‌کند. در یک تست مصرف باتری، باتری گلکسی به‌ مدت 10 ساعت و باتری آیفون 13 به ‌مدت 12 ساعت کار کرده است. احتمالاً به همین دلیل است که از باتری آیفون‌ها به ‌عنوان باتری‌هایی با بهترین عمر نام برده می‌شود.

باتری گلکسی s22 اولترا از شارژ سریع 45 واتی پشتیبانی می‌کند و آیفون 13 پرومکس از شارژ سریع 20 واتی. این یعنی موبایل سامسونگ نهایتاً در 20 دقیقه تا 50% شارژ می‌شود و آیفون همین کار را در 30 دقیقه انجام می‌دهد. در مجموع گلکسی اس 22 حداقل از نظر سرعت شارژ از آیفون 13 کمی جلوتر است.

·         طراحی دوربین اصلی و دوربین سلفی

بعد از این همه مقایسه، می‌رسیم به بخش جذاب بررسی گلکسی s22 و آیفون 13 پرومکس، یعنی مقایسه دوربین‌ها. برخلاف بقیه موبایل‌های خانواده گلکسی، دوربین‌های مدل s22 در پنل پشتی و به سبک گوشی‌های قدیمی سامسونگ طراحی و از حالت طراحی جزیره‌ای خارج شده‌اند. این ساختار دوربین، گلکسی اس 22 را کمی جذاب‌تر و مینیمال تر کرده است.

این حقیقت که تمامی دوربین‌های آیفون پرومکس 13 از نوع 12 مگاپیکسلی هستند، شاید به نظر ناامید کننده بیاید، ولی گول عدد و رقم‌ها را نخورید. دوربین‌های آیفون 13 از بهترین سنسورهایی هستند که می‌شود در بازار پیدا کرد. سنسور عریض این گوشی یکی از سریع‌ترین و بهترین سنسورهایی است که تا به‌ حال دیده‌اید. سنسور فوق عریض هم شباهت زیادی به دوربین اصلی گلکسی s22 اولترا و خیلی از پرچم‌دارهای دیگر دارد.

مهم‌ترین بهبودی که به دوربین تله فوتوی آیفون 13 پرومکس مربوط می‌شود، پشتیبانی از زوم اپتیکال 3 برابری است. دوربین جلو هم بهترین تصاویر پرتره ممکن در بین گوشی‌های هوشمند بازار را ثبت می‌کند و بهبودهای بیشتری هم به لطف تکنولوژی تشخیص عمقی که در ناچ قرار گرفته، داشته است. لرز گیر اپتیکال تصویر هم بهتر از سایر مدل‌های آیفون سری 12 کار می‌کند و در شرایط کم نور تصاویر خوبی را ثبت می‌کند.

بررسی و مقایسه سامسونگ s22 اولترا و آیفون 13 پرومکسدوربین‌های گلکسی s22 اولترا صرفاً یک کپی از دوربین‌های گلکسی s21 اولترا است. در پنل پشتی گوشی یک سنسور 10 مگاپیکسلی تله فوتو 3X، یک سنسور 10 مگاپیکسلی تله فوتو 10X، یک سنسور فوق عریض 12 مگاپیکسلی و یک سنسور تله فوتو 108 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری قرار دارد. برای دوربین سلفی هم یک سنسور 40 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. در حالی که قابلیت‌های جذابی مانند زوم 100 برابری در دوربین گلکسی S22 وجود دارد، ولی در مجموع برنده این بخش آیفون 13 پرومکس است.

·         بررسی نرم‌افزارها؛ اندروید و iOS

هر نرم‌افزار مزایا و معایب خاص خود را دارد و با توجه به اینکه بررسی و مقایسه اندروید و iOS موضوعی فراتر از این مقاله و بسیار مفصل است، به آن نمی‌پردازیم. مقایسه سیستم عامل‌ها بیشتر به تجربه شخصی کاربران در استفاده از گوشی‌ها بستگی دارد و کار راحتی نیست.

البته ناگفته نماند که اپل در iOS آیفون 13 پرومکس آیتم‌های جذابی مانند دسترسی به Face Time روی ویندوز و اندروید، حذف قابلیت‌های اجباری قبلی و تغییرات در سیستم نوتیفیکیشن‌ها را اجرایی کرده است. گلکسی s22 اولترا هم از سیستم عامل 1UI 4.1 روی اندروید 12 استفاده کرده که طراحی بصری جذاب و یک پنل نوتیفیکیشن جدید دارد و در مجموع قابلیت‌های بهتری را نسبت به سایر گوشی‌های سامسونگ ارائه کرده است.

آیفون 13 پرو مکس و سامسونگ S22 اولترا·         پشتیبانی نرم‌افزاری گوشی‌ها

اپل مدت زمان پشتیبانی نرم‌افزاری از موبایل آیفون 13 پرومکس را بین 5 الی 6 سال اعلام کرده و نسخه‌های جدید IOS را برای آنها ارسال می‌کند. سامسونگ نیز قرار است از 4 نسخه بعدی اندروید برای گلکسی S22 اولترا پشتیبانی کند. با این حساب گلکسی اس 22 اولترا، حالا طولانی‌ترین زمان پشتیبانی را بین بقیه گوشی‌های اندرویدی بازار دارد.

برنده رقابت بین آیفون 13 پرو مکس و سامسونگ S22 اولترا کدام گوشی است؟

در مجموع باید بگوییم که اگر سامسونگ عمر باتری بهتری برای موبایل خود تدارک می‌دید و دوربین دستگاه را هم نسبت به مدل‌های قبلی ارتقا می‌داد، می‌توانست در رقابت با آیفون 13 پرومکس شانس بیشتری داشته باشد. اما آیفون 13 پرومکس در 4 حوزه مهم از سامسونگ گلکسی S22 اولترا برتر است و سامسونگ تنها دو حوزه!

با این فرض که در بخش نرم‌افزار مقایسه‌ای انجام ندهیم، علی‌رغم پیروزی 100% سامسونگ در بخش نمایشگر و برتری اپل در بخش دوربین، در سایر بخش‌ها رقابت واقعاً نزدیک است. بنابراین مهم نیست کدام دستگاه را انتخاب می‌کنید، هر دو کیفیت بسیار خوب و عملکرد بی‌نقصی دارند. گوشی گلکسی S22 اولترا برای افرادی که از آیفون‌ها خسته شده‌اند، انتخاب رضایت بخشی است و آیفون 13 پرومکس هم گزینه جذابی برای دوستداران ورود به دنیای آیفون ها محسوب می‌شود.

پلازا دیجیتال؛ بهترین فروشگاه آنلاین گوشی‌های اپل و سامسونگ

امیدواریم توضیحاتی که در این مقاله ارائه کردیم، برای انتخاب و خرید یک گوشی ایده آل و دوست داشتنی به شما کمک کند و به‌ زودی گوشی مورد علاقه‌تان را خریداری کنید. گوشی‌های iPhone 13 Pro Max و Samsung Galaxy S22 Ultra هر دو اولین و قدرتمندترین پرچم‌داران گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی هستند و از نظر عملکرد و قیمت رقابت نزدیکی با هم دارند.

اگر می‌خواهید از قیمت روز این گوشی‌ها مطلع شوید، پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه آنلاین پلازا دیجیتال به نشانی plazadigital.ir مراجعه کنید. فروشگاه آنلاین پلازا دیجیتال، مجموعه متنوعی از جدیدترین گوشی‌های اپل، سامسونگ و سایر برندهای مطرح بازار است.