مچ بندهای سیلیکونی می توانند میزان آلودگی هوا را بررسی کنند

محققان معتقدند آلاینده های هوا می توانند با استفاده از مچ بند های سیلیکونی شناسایی شوند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهش‌های اخیر محققان نشان می‌دهد با استفاده از ابزارهای کم هزینه مانند مچ بند سیلیکونی می توان کیفیت هوا را بررسی کرد. این بررسی در موارد خاص مانند مشکلات تنفسی و […]

محققان معتقدند آلاینده های هوا می توانند با استفاده از مچ بند های سیلیکونی شناسایی شوند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهش‌های اخیر محققان نشان می‌دهد با استفاده از ابزارهای کم هزینه مانند مچ بند سیلیکونی می توان کیفیت هوا را بررسی کرد. این بررسی در موارد خاص مانند مشکلات تنفسی و یا زنان باردار میتواند مورد استفاده قرار بگیرد. در تحقیقی که در این باره و در ایالت تگزاس انجام گرفت میزان قرار گیری زنان باردار در معرض هیدروکربن آروماتیک چند حلقه ای بررسی شد. در این آزمایش از تجهیزات و مچ بند ها برای نمونه برداری هوا استفاده شد.

داده های به دست آمده نشان داد مچ بند ها می توانند همانند روش های سنتی وضعیت آلایندگی هوا را بررسی کنند.

 بدین ترتیب این مچ بند های سیلیکونی می توانند مقدار هیدروکربن آروماتیک چند حلقه را در هوا تشخیص دهند. مندوزا سانچز، پژوهشگر این تحقیق گفته است: این مچ بندها کم هزینه بوده و استفاده از آن نیز به مهارت خاصی نیاز ندارد. با این حال میزان آلایندگی هوا و تعیین مقدار آن هنوز یک مشکل بزرگ به شمار می رود و تحقیق های آینده نشان خواهد داد که چقدر می توان از مچ بند های سیلیکونی برای تعیین میزان آلایندگی استفاده کرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال