افراد مجرد ۵۸ درصد بیشتر در معرض مرگ بر اثر بیماری قلبی عروقی هستند

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد افراد مجرد بیشتر در معرض خطر مرگ بر اثر علتهای مختلف و یا بیماری های قلبی عروقی قرار دارند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیراً مطالعه ای توسط انجمن قلب اروپا انجام گرفته است که طی آن نشان می دهد افراد مجرد در صورت ابتلا به نارسایی قلبی […]

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد افراد مجرد بیشتر در معرض خطر مرگ بر اثر علتهای مختلف و یا بیماری های قلبی عروقی قرار دارند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیراً مطالعه ای توسط انجمن قلب اروپا انجام گرفته است که طی آن نشان می دهد افراد مجرد در صورت ابتلا به نارسایی قلبی با اعتماد به نفس کمتری می توانند بیماری خود را مدیریت کنند و همچنین در اجتماع با محدودیت بیشتری نیز مواجه هستند. به همین دلیل طول عمر آنها نیز کمتر خواهد بود.

 دکتر فابیان کرواگن یکی از محققان این مطالعه از دانشگاه وورتسبورگ  آلمان می گوید: حمایت اجتماعی در مدیریت طولانی مدت بیماری ها بسیار موثر است. همچنین همسران افراد متاهل نیز می‌توانند به آنها در پایبندی به داروها کمک کنند تا رفتارهای سالم تری را نیز ارائه کند. به طوری که بر طول عمر تاثیر داشته باشد. در این مطالعه مشخص شد بیماران مجرد به دلیل تعاملات اجتماعی پایین تر نسبت به بیماران متاهل اعتماد به نفس کمتری برای مدیریت نارسایی قلبی خواهند داشت.

در پژوهش  E-INH ۱۰۲۲ بیمار به دلیل نارسایی قلبی بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ مورد بررسی قرار گرفتند. در این بین ۶۳۳ نفر متاهل و ۳۷۵ نفر مجرد بودند و بقیه اطلاعات وضعیت تاهل خود را ارائه ندادند. با کمک پرسشنامه کاردیومیوپاتی کیفیت زندگی و محدودیت های اجتماعی آنها تعیین شد. پس از ده سال پیگیری حدود ۶۷ درصد از این بیماران فوت شدند. در این بین مجرد بودن نسبت به متاهل بودن با خطر بالاتر مرگ مخصوصاً به علت بیماری قلبی عروقی همراه بود. به گفته دکتر کرواگن اهمیت حمایت اجتماعی در بیماران دچار نارسایی قلبی به ارتباط بین ازدواج و طول عمر بستگی دارد. به طوری که اکنون متخصصان بهداشت باید وضعیت تاهل و گروه اجتماعی بیماران را در اختیار داشته باشند و از گروههای حمایت کننده نیز استفاده کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال