برگه پیدا نشد – جدیدترین اخبار تکنولوژی روز دنیا آخرین اخبار فناوری اطلاعات جدید ایران و جهان فوری و کوتاه تازه های دنیای فناوری و تکنولوژی در پایگاه خبری تکنا https://techna.news جدیدترین اخبار تکنولوژی روز دنیا آخرین اخبار فناوری اطلاعات جدید ایران و جهان فوری و کوتاه تازه های دنیای فناوری و تکنولوژی در پایگاه خبری تکنا Thu, 28 Mar 2024 05:46:41 +0000 fa-IR hourly 1 https://wordpress.org/?v=6.3.3 https://techna.news/wp-content/uploads/2022/01/cropped-favicon-32x32.png برگه پیدا نشد – جدیدترین اخبار تکنولوژی روز دنیا آخرین اخبار فناوری اطلاعات جدید ایران و جهان فوری و کوتاه تازه های دنیای فناوری و تکنولوژی در پایگاه خبری تکنا https://techna.news 32 32 گلکسی واچ ۷ با ۲ برابر فضای ذخیره سازی عرضه خواهد شد https://techna.news/galaxy-watch-7-will-come-with-twice-the-storage-space.html https://techna.news/galaxy-watch-7-will-come-with-twice-the-storage-space.html#respond Thu, 28 Mar 2024 06:29:47 +0000 https://techna.news/?p=117262 سامسونگ قصد دارد گلکسی واچ ۷ را به همراه تراشه اکسینوس w۹۴۰ و در سه مدل به بازار عرضه کند. طبق اطلاعات فاش شده احتمالاً فضای ذخیره سازی در این ساعت هوشمند نیز دو برابر خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سامسونگ در تابستان رویداد بعدی آنپکد خود را برگزار خواهد […]

منبع خبر گلکسی واچ ۷ با ۲ برابر فضای ذخیره سازی عرضه خواهد شد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
سامسونگ قصد دارد گلکسی واچ ۷ را به همراه تراشه اکسینوس w۹۴۰ و در سه مدل به بازار عرضه کند. طبق اطلاعات فاش شده احتمالاً فضای ذخیره سازی در این ساعت هوشمند نیز دو برابر خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سامسونگ در تابستان رویداد بعدی آنپکد خود را برگزار خواهد کرد. به نزدیک شدن به این رویداد شایعات در مورد محصولات قابل عرضه در این مراسم از جمله گلکسی واچ ۷ نیز بیشتر منتشر می‌شود. یکی از این محصولات گلکسی واچ ۷ است که طبق اطلاعات منتشر شده در مورد آن احتمالاً با فضای ذخیره سازی دو برابر بیشتر نسبت به مدل قبلی عرضه خواهد شد. همچنین احتمال می‌رود گلکسی واچ ۷ توسط شرکت سازنده در سه مدل متفاوت عرضه شود.

معرفی رسمی گلکسی واچ ۷ تا چند ماه دیگر انجام خواهد شد. طبق گفته‌ها احتمالاً نسل جدید ساعت‌های هوشمند سامسونگ مجهز به تراشه اختصاصی اکسینوس w۹۴۰ خواهد بود. به دلیل قدرت پردازشی بیشتر در این تراشه نسل بعدی گلکسی واچ عملکرد روانتری را به کاربر ارائه خواهد کرد. همچنین علاوه بر تراشه قدرتمند فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیز در این ساعت به کاربر عرضه می‌شود.

به نظر می‌رسد سامسونگ حافظه داخلی گلکسی واچ ۷ را تا ۳۲ گیگابایت افزایش دهد. این در حالی است که نسل قبلی ساعت‌های هوشمند دارای ظرفیتی معادل ۱۶ گیگابایت بودند. میزان افزایش فضای ذخیره سازی همراه با ارتقای قدرت پردازشی می‌تواند یک ترکیب برنده برای سامسونگ ایجاد کند که علاوه بر ارائه عملکردی نرم و روان روی این ساعت هوشمند تجربه کاربران را نیز بهبود می‌بخشد.

طبق دیگر اطلاعات منتشر شده در مورد عرضه گلکسی واچ ۷ احتمالاً این ساعت هوشمند در سه مدل متفاوت عرضه خواهد شد. این سه مدل می‌تواند مدل استاندارد، پرو و کلاسیک باشد. هنوز این شایعه توسط سامسونگ مورد تایید قرار نگرفته است. گفته می‌شود گلکسی واچ ۷ مجهز به سلولار و با قابلیت پشتیبانی از eSIM به بازار روانه خواهد شد.

منبع خبر گلکسی واچ ۷ با ۲ برابر فضای ذخیره سازی عرضه خواهد شد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
https://techna.news/galaxy-watch-7-will-come-with-twice-the-storage-space.html/feed 0
هوش مصنوعی Sora توسط OpenAI به هالیوود می‌رود https://techna.news/sora-artificial-intelligence-by-openai-goes-to-hollywood.html https://techna.news/sora-artificial-intelligence-by-openai-goes-to-hollywood.html#respond Thu, 28 Mar 2024 05:29:27 +0000 https://techna.news/?p=117260 شرکت OpenAI از پیشگامان دنیای هوش مصنوعی با محصولات خود در حوزه‌های مختلف تاثیر زیادی داشته است. مدیرعامل این شرکت قصد دارد از طریق محصولات خود روی هالیوود نیز اثر بگذارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سم آلتمن مدیرعامل OpenAI به دنبال اثرگذاری در هالیوود از طریق محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی […]

منبع خبر هوش مصنوعی Sora توسط OpenAI به هالیوود می‌رود پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
شرکت OpenAI از پیشگامان دنیای هوش مصنوعی با محصولات خود در حوزه‌های مختلف تاثیر زیادی داشته است. مدیرعامل این شرکت قصد دارد از طریق محصولات خود روی هالیوود نیز اثر بگذارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سم آلتمن مدیرعامل OpenAI به دنبال اثرگذاری در هالیوود از طریق محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی است. وی قصد دارد برای استفاده از مدل هوش مصنوعی Sora با قطب سینمای جهان مذاکره کند. در صورتی که چنین اتفاقی روی دهد امکان تغییر هالیوود برای همیشه وجود دارد.

مدل هوش مصنوعی Sora نوعی هوش مصنوعی مولد است که می‌تواند از طریق دریافت اطلاعات از کاربران به تولید ویدیوی اختصاصی و مرتبط با خواسته آنان بپردازد. پیش از این نیز مدل های هوش مصنوعی مولد برای تولید ویدیو عرضه شده بود. اما شواهد نشان می‌دهد هوش مصنوعی Sora بسیار متفاوت از دیگر مدل‌های هوش مصنوعی است. خروجی‌های این مولد بسیار طبیعی جذاب و با کیفیت بوده و حتی ممکن است با فیلم‌های سینمایی اشتباه گرفته شود. در حالی که هنوز این مدل هوش مصنوعی به صورت عمومی در دسترس کاربران قرار نگرفته مدیرعامل OpenAI قصد دارد از آن در صنعت سینما و هالیوود استفاده کند.

طبق گزارشی که توسط یک منبع موثق منتشر شده است سم آلتمن ملاقات‌هایی را با بزرگان هالیوود ترتیب داده که طی هفته جاری انجام خواهد شد. وی قصد دارد در این ملاقات‌ها ارگردان‌های بزرگ هالیوود را برای استفاده از این هوش مصنوعی متقاعد کند. آلتمن پیش از این نیز چنین ملاقات‌هایی با چنین افرادی ترتیب داده بود.

OpenAI با وجود عدم عرضه Sora به صورت عمومی به برخی از بازیگران و کارگردان‌های هالیوود اجازه داده تا از این هوش مصنوعی استفاده کنند. بیانیه منتشر شده توسط این شرکت در این مورد شایعات مربوط به همکاری OpenAI با هالیوود را تایید می‌کند. با وجود ایجاد جذابیت کم نظیر در دنیای هوش مصنوعی و هالیوود احتمالاً استفاده از این مولد می‌تواند با مخالفت‌هایی همراه باشد. پیش از این نیز برخی بازیگران و دست‌اندرکاران در هالیوود نسبت به استفاده از هوش مصنوعی در صنعت سینما بیانیه صادر کرده و اعتراض خود را اعلام کرده‌اند.

منبع خبر هوش مصنوعی Sora توسط OpenAI به هالیوود می‌رود پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
https://techna.news/sora-artificial-intelligence-by-openai-goes-to-hollywood.html/feed 0
قابلیت پردازش آفلاین هوش مصنوعی به تراشه A18 پرو اپل اضافه می‌شود https://techna.news/artificial-intelligence-offline-processing-is-added-to-apples-a18-pro-chip.html https://techna.news/artificial-intelligence-offline-processing-is-added-to-apples-a18-pro-chip.html#respond Wed, 27 Mar 2024 07:29:46 +0000 https://techna.news/?p=117264 در صورتی که اپل قابلیت پردازش آفلاین هوش مصنوعی را به تراشه A18 پرو اضافه کند احتمالاً این ویژگی در آیفون ۱۶ پرو و پرومکس در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارش‌های جدید منتشر شده در مورد اپل نشان می‌دهد این شرکت قصد دارد تغییراتی را در […]

منبع خبر قابلیت پردازش آفلاین هوش مصنوعی به تراشه A18 پرو اپل اضافه می‌شود پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
در صورتی که اپل قابلیت پردازش آفلاین هوش مصنوعی را به تراشه A18 پرو اضافه کند احتمالاً این ویژگی در آیفون ۱۶ پرو و پرومکس در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارش‌های جدید منتشر شده در مورد اپل نشان می‌دهد این شرکت قصد دارد تغییراتی را در پردازنده A18 پرو ایجاد کند. یکی از این تغییرات اضافه کردن پردازش هوش مصنوعی آفلاین روی این پردازنده‌ها بوده که می‌تواند این قابلیت را روی آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرومکس ارائه کند.

جف‌ پو تحلیلگر تحقیقاتی مربوط به فناوری در شرکت‌های بین‌المللی از قبیل‌ های تونگ در این مورد می‌گوید: تراشه A18 پرو نسبت به تراشه A17 پرو قالب بزرگتری خواهد داشت. بدین ترتیب این تراشه می‌تواند برای انجام محاسبات هوش مصنوعی مورد استفاده قرار بگیرد. به دلیل وجود قالب بزرگتر امکان قرارگیری ترانزیستورهای بیشتر نیز روی این تراشه وجود دارد. همچنین فضای بیشتر می‌تواند قابلیت‌های آفلاین هوش مصنوعی در آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرومکس را نیز ارائه کند.

افزایش قالب تراشه در A18 پرو علاوه بر مزایا بهره‌وری انرژی میزان گرما را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. البته باید دید در نهایت اپل چگونه می‌تواند مزایا و معایب این تغییرات را در آیفون ۱۶ پرو و ۱۶ پرومکس به حالت تعادل برساند. توجه به احتمال پشتیبانی از هوش مصنوعی مولد در گوشی‌ها به رم بیشتری نیز در این دستگاه‌ها نیاز خواهد بود.

طبق گفته‌های جف پو هوش مصنوعی لبه AI on the edge یا همان پردازش آفلاین هوش مصنوعی به دستگاه‌ها اضافه خواهد شد. در محاسبات هوش مصنوعی لبه می‌توان داده‌های مورد نیاز را در گوشی ذخیره کرده با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی داده‌ها را به صورت مستقیم و بدون اتصال به اینترنت پردازش کرد. با استفاده از این ویژگی در گوشی‌های آیفون امکان پردازش داده‌ها در چند میلی ثانیه وجود دارد و هوش مصنوعی نیز می‌تواند پاسخ‌های خود را در کمترین زمان ممکن به کاربر ارائه کند.

منبع خبر قابلیت پردازش آفلاین هوش مصنوعی به تراشه A18 پرو اپل اضافه می‌شود پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
https://techna.news/artificial-intelligence-offline-processing-is-added-to-apples-a18-pro-chip.html/feed 0
به روز رسانی آیفون‌های اپل از ماه آینده به صورت خودکار و در جعبه انجام می‌شود https://techna.news/apple-iphones-will-be-automatically-updated-in-the-box-starting-next-month.html https://techna.news/apple-iphones-will-be-automatically-updated-in-the-box-starting-next-month.html#respond Wed, 27 Mar 2024 07:02:12 +0000 https://techna.news/?p=117266 اپل قصد دارد با استفاده از سیستم جدید Presto پروسه مربوط به آپدیت آیفون‌ها را پیش از خرید کاربران و در جعبه آنها به صورت خودکار انجام دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل با استفاده از یک سیستم جدید و هوشمندانه که اخیراً توسط این شرکت ابداع شده است نرم‌افزار آیفون‌های […]

منبع خبر به روز رسانی آیفون‌های اپل از ماه آینده به صورت خودکار و در جعبه انجام می‌شود پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
اپل قصد دارد با استفاده از سیستم جدید Presto پروسه مربوط به آپدیت آیفون‌ها را پیش از خرید کاربران و در جعبه آنها به صورت خودکار انجام دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل با استفاده از یک سیستم جدید و هوشمندانه که اخیراً توسط این شرکت ابداع شده است نرم‌افزار آیفون‌های خود را با کمک یک پد درون جعبه به روز رسانی خواهد کرد. این ویژگی با نام Prestoمی‌تواند از ماه آینده در آیفون‌های موجود در اپل استورهای آمریکا مورد استفاده قرار بگیرد. بدین ترتیب زمانی که کاربر گوشی جدیدی را خریداری می‌کند دیگر نیاز به انجام به روز رسانی‌های نرم‌افزاری نخواهد بود.

پیش از این در مورد ایده به روز رسانی آیفون‌ها از درون جعبه گزارش‌هایی منتشر شده بود. گورمن از بلومبرگ ر این مورد گفته بود این سیستم می‌تواند به صورت گسترده در اپل استورهای آمریکا مورد استفاده قرار بگیرد. بدبن ترتیب سیستم جدید به اپل استورها اجازه می‌دهد تا به راحتی بتوانند به روز رسانی‌های نرم‌افزاری را روی آیفون‌های موجود در فروشگاه و فروخته نشده نصب کنند. خریداران آیفون دیگر نیاز به آپدیت گوشی به صورت دستی نخواهند داشت. زیرا این به روز رسانی‌ها به صورت خودکار و درون جعبه انجام می‌شود.

سیستم Presto در زمان استفاده روی شارژ باتری دستگاه تاثیری نداشته و حین آپدیت باعث خالی شدن شارژ آیفون درون جعبه نخواهد شد. سخت افزارهای مخصوص این سیستم در جعبه سری بعدی آیفون‌ها قرار گرفته و در دسترس خواهد بود. اپل می‌تواند انتقال اطلاعات و یا به روز رسانی‌های درون جعبه را با کمک ارتباطات بیسیم و یا از طریق مگ سیف انجام دهد.

اپل قصد دارد از سیستم جدید خود ابتدا در اپل استورهای منتخب و به صورت آزمایشی استفاده کند. در صورت موفقیت آمیز بودن این آزمایش‌ها احتمالاً عرضه این سیستم گسترده‌تر شده و در اختیار فروشگاه‌های بیشتری قرار خواهد گرفت. مشخص نیست آپدیت خودکار آیفون‌ها درون جعبه تنها برای آیفون‌های درون آمریکا اجرا خواهد شد یا خیر.

منبع خبر به روز رسانی آیفون‌های اپل از ماه آینده به صورت خودکار و در جعبه انجام می‌شود پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
https://techna.news/apple-iphones-will-be-automatically-updated-in-the-box-starting-next-month.html/feed 0
مدیرعامل اپل هوش مصنوعی را یک فناوری مهم در مبارزه با تغییرات اقلیمی می‌داند https://techna.news/the-ceo-of-apple-considers-artificial-intelligence-as-an-important-technology-in-the-fight-against-climate-change.html https://techna.news/the-ceo-of-apple-considers-artificial-intelligence-as-an-important-technology-in-the-fight-against-climate-change.html#respond Wed, 27 Mar 2024 06:38:09 +0000 https://techna.news/?p=117268 تیم کوک به عنوان مدیرعامل اپل در مراسمی در چین استفاده از هوش مصنوعی را برای مبارزه با تغییرات اقلیمی مهم و برجسته دانسته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تیم کوک مدیرعامل اپل در رویدادی در چین حضور یافته و در این مراسم اعلام کرد هوش مصنوعی یک ابزار ضروری برای […]

منبع خبر مدیرعامل اپل هوش مصنوعی را یک فناوری مهم در مبارزه با تغییرات اقلیمی می‌داند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
تیم کوک به عنوان مدیرعامل اپل در مراسمی در چین استفاده از هوش مصنوعی را برای مبارزه با تغییرات اقلیمی مهم و برجسته دانسته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تیم کوک مدیرعامل اپل در رویدادی در چین حضور یافته و در این مراسم اعلام کرد هوش مصنوعی یک ابزار ضروری برای کسب و کارها محسوب شده که با استفاده از آن می‌توان به کاهش کربن و مقابله با تغییرات اقلیمی پرداخت. مدیرعامل اپل در انجمن توسعه چین طی صحبت‌هایی پیرامون تغییرات اقلیمی استفاده از این فناوری را برای مقابله با تغییرات آب و هوای ضروری دانسته است.

طبق گزارشی که بلومبرگ در این باره منتشر کرده است تیم کوک در ادامه سفر به چین در یک رویداد سالانه اقدامات لازم برای مقابله با تغییرات اقلیمی را مورد توجه قرار داد. وی در این مورد گفته است در حال دستیابی به پیشرفت‌های بزرگ هنوز نیاز به تلاش بیشتر برای رسیدن به هدف وجود دارد. زیرا در این مسیر به نوآوری‌های بیشتری نیاز خواهد بود.

شرکت اپل تاکنون در زمینه اقدامات محیط زیستی سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام داده و منابع زیادی را برای توسعه مدل‌های هوش مصنوعی در نظر گرفته است. به گفته مدیرعامل این شرکت چنین فناوری‌هایی می‌توانند برای شرکت‌ها با هدف رسیدن به سطح کربن خنثی کاهش آلودگی‌ها بسیار مناسب و مورد توجه باشند.

هوش مصنوعی می‌تواند در مواردی مانند محاسبه میزان کربن تولید شده توسط هر شخص، تشخیص مواد موجود برای بازیافت آنها و یا ابداع استراتژی‌های مناسب برای بازیافت به شرکت‌های تولیدی کمک کند. مدیرعامل اپل در این سفر ضمن دیدار با وزیر بازرگانی چین در این مورد گفت این شرکت قصد دارد در زمینه زنجیره تامین فروشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی خود سرمایه‌گذاری‌های بیشتری را در چین انجام دهد.

تیم کوک در جمع خبرنگاران چینی سفرهای چندین باره خود را به چین در طول سال گذشته در نظر گرفت و اعلام کرد با توجه به سرزندگی و پویایی در این کشور حضور در چنین مکانی می‌تواند برای وی لذت بخش باشد. یکی از دلایل پرداختن تیم کوک به مباحث محیط زیستی به عنوان درون مایه سفر عدم پرداختن به دیگر موضوعات حساس سیاسی و ژئوپلیتیکی بوده است.

منبع خبر مدیرعامل اپل هوش مصنوعی را یک فناوری مهم در مبارزه با تغییرات اقلیمی می‌داند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
https://techna.news/the-ceo-of-apple-considers-artificial-intelligence-as-an-important-technology-in-the-fight-against-climate-change.html/feed 0
این هوش مصنوعی مولد جدید امکان طراحی آنتی بیوتیک‌های جدید را فراهم می‌کند https://techna.news/this-new-generative-artificial-intelligence-enables-the-design-of-new-antibiotics.html https://techna.news/this-new-generative-artificial-intelligence-enables-the-design-of-new-antibiotics.html#respond Wed, 27 Mar 2024 05:52:28 +0000 https://techna.news/?p=117270 محققان دانشگاه مک مستر در کانادا با همکاری محققانی در دانشگاه استنفورد آمریکا مدل هوش مصنوعی مولد جدیدی به نام SyntheMol را طراحی کرده‌اند که می‌تواند آنتی بیوتیک‌های جدید طراحی کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان موفق به ابداع یک مدل هوش مصنوعی مولد جدید شدند که می‌تواند به طراحی میلیاردها […]

منبع خبر این هوش مصنوعی مولد جدید امکان طراحی آنتی بیوتیک‌های جدید را فراهم می‌کند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
محققان دانشگاه مک مستر در کانادا با همکاری محققانی در دانشگاه استنفورد آمریکا مدل هوش مصنوعی مولد جدیدی به نام SyntheMol را طراحی کرده‌اند که می‌تواند آنتی بیوتیک‌های جدید طراحی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان موفق به ابداع یک مدل هوش مصنوعی مولد جدید شدند که می‌تواند به طراحی میلیاردها مولکول آنتی بیوتیک جدید بپردازد. این آنتی بیوتیک‌ها دارای هزینه ساخت بسیار پایینی بوده و امکان تولید آنها در آزمایشگاه وجود دارد.

طبق مقاله‌ای که در این مورد در مجله نیچر منتشر شده است هوش مصنوعی مولد جدید محققان به نام سینتمول می‌تواند ای مقابله با باکتری‌ها آنتی بیوتیک‌های جدیدی طراحی کند با استفاده از این هوش مصنوعی امکان جلوگیری از گسترش اسینتوباکتر بومانی یک باکتری خطرناک و مقاوم به آنتی بیوتیک در جهان وجود دارد.

در حال حاضر باکتری‌های مقاوم به دارو در جهان رو به گسترش بوده و نیاز به طراحی فوری آنتی بیوتیک‌های جدید است. از طرفی برای ایجاد ترکیبات شیمیایی جدید روش‌های مدرن با هزینه‌های بسیار زیاد وجود دارد. به همین دلیل آنتی بیوتیک‌ها را نوعی داروی انحصاری در نظر می‌گیرند. زیرا به محض تولید یک آنتی بیوتیک در آزمایشگاه باکتری‌ها نیز تکامل یافته و در برابر آن مقاومت خواهند داشت.

در اینجا با استفاده از هوش مصنوعی SyntheMol می‌توان روشی سریع و کم هزینه را برای تولید مداوم آنتی بیوتیک‌ها ابداع کرد. هوش مصنوعی جدید امکان ترکیب ۱۳۲ هزار قطعه مولکول با ماهیت‌های مختلف با استفاده از ۱۳ واکنش شیمیایی متفاوت را خواهد داشت. به این ترتیب هوش مصنوعی SyntheMol می‌تواند به راحتی و در آزمایشگاه ۳۰ میلیارد ترکیب مختلف مولکولی را طراحی و تولید کند. محققان با استفاده از این هوش مصنوعی می‌توانند یک آنتی بیوتیک برای مقابله با باکتری اسینتوباکتر بومانی بسازند. به گفته محققان علاه بر ساخت آتی بیوتیک جدید، می توان از این فناوری برای تولید داروهای جدید نیز بهره برد.

منبع خبر این هوش مصنوعی مولد جدید امکان طراحی آنتی بیوتیک‌های جدید را فراهم می‌کند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
https://techna.news/this-new-generative-artificial-intelligence-enables-the-design-of-new-antibiotics.html/feed 0
چگونه یووچر را به پرفکت مانی تبدیل کنیم؟ https://techna.news/article-news-14030107-276041.html Tue, 26 Mar 2024 10:09:13 +0000 https://techna.news/?p=117252 پرفکت مانی یک روش پرداخت نو ظهور به حساب می‌آید که سرعت و امنیت بسیار بالایی دارد. یووچر نیز ابزار جدید شرکت یوتوپیا است که یووچر ارائه می‌کند و مانند پرفکت مانی می‌تواند از آن برای پرداخت استفاده کرد، همچنین یووچرها قابل تبدیل به پرفکت مانی هستند که در این مطلب به‌طور مفصل راجع به […]

منبع خبر چگونه یووچر را به پرفکت مانی تبدیل کنیم؟ پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
پرفکت مانی یک روش پرداخت نو ظهور به حساب می‌آید که سرعت و امنیت بسیار بالایی دارد. یووچر نیز ابزار جدید شرکت یوتوپیا است که یووچر ارائه می‌کند و مانند پرفکت مانی می‌تواند از آن برای پرداخت استفاده کرد، همچنین یووچرها قابل تبدیل به پرفکت مانی هستند که در این مطلب به‌طور مفصل راجع به آن صحبت خواهیم کرد.

معرفی یووچر

در حوزه پویای تجارت دیجیتال، شرکت Utopia از ابزاری مبتکرانه به نام Uvoucher رونمایی کرده است. این راه حل پیشرفته، کاربران را قادر می‌سازد تا بدون زحمت ووچرهای الکترونیکی را خریداری کرده و از آن‌ها استفاده کنند. این روش با ساده‌سازی پرداخت‌ها و تراکنش‌ها توانسته محبوبیت زیادی بین کاربران به‌دست آورد. کد یووچر تولید شده توسط این سرویس را می‌توانید برای پرداخت آنلاین در سایت‌هایی که از این سرویس پشتیبانی می‌کنند، استفاده نمایید.

خرید پرفکت مانی یک روش بسیار رایج برای پرداخت‌های آنلاین است که در آن نیازی به وارد کردن اطلاعات شخصی شما نیست. یووچر قابل تبدیل به پرفکت مانی است که نحوه تبدیل آن را نیز بررسی خواهیم کرد.

Uvoucher با الهام از قابلیت‌های کارت‌های شارژ و ووچرهای پرفکت مانی، تجربه‌ای یکپارچه و راحت را برای کاربران فراهم کند. دوران پیمایش در فرایندهای پرداخت دست و پاگیر یا نگرانی در مورد امنیت تراکنش‌های آنلاین گذشته است. با استفاده از Uvoucher، کاربران اکنون می‌توانند تراکنشی راحت و کارآمد را تجربه کنند.

یکی از مزایای کلیدی Uvoucher در تطبیق پذیری آن نهفته است. کاربران به راحتی می‌توانند طیف وسیعی از محصولات و خدمات را از طریق رابط کاربری ساده و کاربرپسند به دست آورند. Uvoucher را می‌توانید برای انواع مختلف پرداخت‌های بین‌المللی خود استفاده کنید. با روش خرید پرفکت مانی و تبدیل یووچر به پرفکت مانی می‌توانید به راحتی پرداخت‌های بین‌المللی در داخل ایران و بدون وارد کردن اطلاعات شخصی خود انجام دهید.

در مجموع، Uvoucher یک راه حل فوق‌العاده برای انجام سریع و ایمن تراکنش‌های آنلاین به‌حساب می‌آید. Uvoucher امکان خریدن ووچرهای الکترونیکی را برای کاربران فراهم می‌کند و بدون نیاز به ثبت نام در پلتفرم یووچر شما می‌توانید از امکانات و قابلیت‌های این سرویس استفاده کنید. با یووچر شما می‌توانید به راحتی خرید پرفکت مانی انجام دهید و یو ووچرهای قابل تبدیل به پرفکت مانی هستند که نحوه تبدیل آن‌ها را نیز بررسی خواهیم کرد. اما پیش از آن باید با پرفکت مانی آشنا شویم.

معرفی یوتوپیا (Utopia)

Utopia، یک شبکه غیرمتمرکز و همتا به همتا به‌شمار می‌رود. Utopia با تمرکز خود بر حفظ حریم خصوصی و امنیت، یک پلتفرم یکپارچه و امن را برای انجام تراکنش‌های مالی به کاربران ارائه می‌دهد.

یوتوپیا یک کیف پول الکترونیکی دارد که مجهز به یک ارز دیجیتال منحصربه‌فرد به نام کریپتون (Crypton) است. با کریپتون، کاربران می‌توانند تراکنش‌های فوری و بدون کارمزد انجام دهند و تبادلات مالی سریع و کارآمد را ممکن می‌سازند. با نصب کیف پول Utopia که با نام UWalleT شناخته می‌شود، کاربران به طیف وسیعی از ویژگی‌ها از جمله امکان ذخیره، انتقال و حتی تولید ووچرها و کارت‌های اعتباری با استفاده از ارز کریپتون دسترسی پیدا می‌کنند.

شروع Utopia به‌دلیل نیاز به محافظت از حریم خصوصی کاربر در قلمرو دیجیتال انجام شد. با ظهور شرکت‌های بزرگی که از اطلاعات شخصی برای تبلیغات هدفمند استفاده می‌کنند، تیم توسعه Utopia، با نام 1984، مأموریتی را برای حفظ آزادی بیان و احترام به حریم خصوصی آغاز کرد. با استفاده از فناوری رمزنگاری، Utopia تضمین می‌کند که کاربران می‌توانند بدون ردیابی یا به خطر انداختن محرمانه بودن اطلاعات حساس آن‌ها، در معاملات مالی شرکت کنند.

به‌طور خلاصه، Utopia با ارائه مجموعه‌ای از ویژگی‌هایی که حریم خصوصی و امنیت را در اولویت قرار می‌دهند، به کاربران اجازه تراکنش‌های آنلاینِ سریع و راحت را فراهم می‌کند. Utopia از طریق شبکه غیرمتمرکز، کیف پول الکترونیکی و ارز کریپتون، آزادی پرداخت آنلاین را بدون به خطر انداختن اطلاعات شخصی در اختیار افراد قرار می‌دهد. همچنین خرید پرفکت مانی هم با یووچر امان پذیر بوده و می‌توان یووچر را به پرفکت مانی تبدیل کرد.

جدا از اینکه امنیت و سرعت بسیار بالایی دارد، برای ما ایرانیان که با مشکلات تحریم رو به رو هستیم، بهترین روش برای پرداخت‌های بین‌المللی است. این شبکه تحریم نیست و ایرانیان هم می‌توانند از آن استفاده کنند و از پرداخت‌های آنلاین بین‌المللی سریع و امن لذت ببرند.

پرفکت مانی چیست؟

پرفکت مانی، یک سیستم پرداخت دیجیتال پیشگامانه، به‌عنوان یک راه حل انقلابی در دنیای تراکنش‌های آنلاین ظاهر شده است. پرفکت مانی با ویژگی‌های نوآورانه و زیرساخت امن خود توجه افراد و کسب‌وکارها را به خود جلب کرده است و نحوه انجام مبادلات پولی در قلمرو دیجیتال را تغییر می‌دهد. خرید پرفکت مانی برای ما ایرانیان که به پی پال و روش‌های مشابه دسترسی مستقیم نداریم، بهترین روش برای پرداخت‌های بین‌المللی است.

Perfect Money در هسته خود به‌عنوان یک سیستم پرداخت الکترونیکی عمل می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا تراکنش‌های فوری و ایمن در سراسر جهان انجام دهند. خواه ارسال پول برای خانواده و دوستان، پرداخت آنلاین برای کالاها و خدمات یا انجام معاملات تجاری باشد، هدف Perfect Money ارائه یک تجربه یکپارچه و کارآمد برای همه کاربرانش است.

اگر بخواهید از ایران برای خانواده، دوستان یا هر شخص دیگری پول انتقال دهید، اگر بخواهید از روش‌های سنتی استفاده کنید، باید پروسه‌ها و روندهای بسیار طولانی را طی نمایید. اما با پرفکت مانی شما به راحتی می‌توانید به اندازه مبلغ مورد نظر ووچر خریداری نمایید و آن را به حساب شخص مورد نظر در هر کجای دنیا که باشد، انتقال دهید. شرکت یوتوپیا نیز ابزاری به عنوان یووچر ارائه کرده که امکان خرید ووچر و استفاده از آن را برای کاربران به وجود آورده است. یووچر را به راحتی می‌توان به پرفکت مانی تبدیل کرد.

یکی از ویژگی‌های برجسته روش خرید پرفکت مانی در دسترس بودن و تطبیق پذیری آن است. کاربران می‌توانند به سرعت یک حساب کاربری ایجاد کنند که به‌عنوان یک کیف پول دیجیتال عمل می‌کند و وجوه خود را به راحتی مدیریت کنند. این پلتفرم از ارزهای مختلف پشتیبانی می‌کند و دسترسی جهانی را ارائه می‌دهد و نیازهای مختلف افراد و مشاغل در سراسر جهان را برآورده می‌کند.

امنیت و خدمات گسترده

امنیت یک نگرانی اساسی در چشم انداز دیجیتال است و پرفکت مانی این جنبه را جدی می‌گیرد. این پلتفرم از اقدامات امنیتی قوی، برای اطمینان از ایمنی و حریم خصوصی اطلاعات کاربر استفاده می‌کند. با پرفکت مانی، کاربران می‌توانند با دانستن اینکه تراکنش‌هایشان در یک محیط امن انجام می‌شود، خیالشان راحت باشد.

با استفاده از این پلتفرم دیگر لازم نیست اطلاعات بانکی خود را در هر سایت و پلتفرمی که می‌خواهید پرداخت انجام دهید، وارد کنید و به این ترتیب دیگر اطلاعات مهم شما در معرض خطر سرقت و هک شدن قرار نمی‌گیرد.

علاوه بر این، پرفکت مانی طیف وسیعی از خدمات اضافی را برای برآوردن نیازهای در حال رشد کاربران خود ارائه می‌دهد. این خدمات شامل امکان کسب سود از وجوه نگهداری شده در حساب، تسهیل مبادلات ارزی و حتی ایفای نقش درگاه پرداخت برای کسب‌وکارهای آنلاین است. پرفکت مانی با چنین مجموعه‌ای جامع از خدمات، به‌عنوان یک راه حل ایده‌آل برای همه افراد خصوصاً ما ایرانیان به‌حساب می‌آید.

در خاتمه، پرفکت مانی با ارائه یک پلتفرم امن، همه کاره و کاربرپسند، جایگاه ویژه‌ای برای خود در چشم انداز پرداخت دیجیتال ایجاد کرده است. چه برای تسهیل تراکنش‌های شخصی یا پشتیبانی از پرداخت‌های تجاری، پرفکت مانی به ابزاری ضروری برای کسانی تبدیل شده است که به دنبال تراکنش‌های آنلاین یکپارچه و کارآمد هستند. خرید پرفکت مانی بهترین روش برای پرداخت‌های بین‌المللی برای افراد داخل ایران به حساب می‌آید.

مزیت‌های استفاده از یووچر برای کاربران ایرانی

Uvoucher، سیستم نوآورانه ووچر الکترونیکی، مزایای فراوانی را برای کاربران ایرانی به ارمغان می‌آورد و روشی را که آن‌ها در معاملات بین‌المللی دارند را متحول می‌کند. در کشور ما که سیستم‌های بانکداری سنتی با محدودیت‌هایی مواجه هستند، Uvoucher به‌عنوان یک راه‌حل ایده‌آل به‌شمار می‌رود و راحتی، امنیت و توانمندسازی مالی را ارائه می‌دهد. بیایید مزایای کلیدی که Uvoucher برای کاربران ایرانی به ارمغان می‌آورد را بررسی کنیم

دسترسی آسان و در دسترس بودن

Uvoucher در دسترس بودن آسان را برای کاربران ایرانی فراهم می‌کند و موانعی را که اغلب با سیستم‌های بانکی سنتی مرتبط است از بین می‌برد. با Uvoucher، کاربران می‌توانند به راحتی کوپن‌های الکترونیکی را خریداری و استفاده کنند و از دنیایی از امکانات را برای خرید آنلاین، پرداخت بین‌المللی و موارد دیگر بهره ببرند. این قابلیت دسترسی تضمین می‌کند که کاربران می‌توانند بدون توجه به موقعیت مکانی یا محدودیت‌های زمانی، به راحتی در معاملات مالی بین‌المللی خود را انجام دهند.

برای ما ایرانیان انتقال پول به کشورهای دیگر و تبادلات بین‌المللی کار دشواری است. زیرا به پی پال و سرویس‌های این چنینی دسترسی نداریم. خرید پرفکت مانی و ابزار یووچر بهترین راهکار برای مبادلات بین‌المللی و پرداخت‌های بین‌المللی برای ما ایرانیان به‌حساب می‌آید.

دور زدن تحریم‌های بین‌المللی

کاربران ایرانی اغلب به‌دلیل تحریم‌های بین‌المللی اعمال شده بر این کشور با چالش‌هایی روبرو هستند. با این حال، Uvoucher با اجازه دادن به ما کاربران ایرانی برای خرید و پرداخت بدون مشکل، مزیت منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهد. با استفاده از ووچرهای الکترونیکی، کاربران می‌توانند تحریم‌ها را دور بزنند و از آزادی شرکت در معاملات جهانی برخوردار شوند. همچنین یووچرها قابل تبدیل بوده و به وسیله آن‌ها می‌توانید خرید پرفکت مانی انجام دهید.

امنیت و حریم خصوصی

در عصری که تهدیدات امنیت سایبری شایع است، امنیت و حفظ حریم خصوصی به دغدغه اصلی کاربران ایرانی تبدیل شده است. Uvoucher این نگرانی‌ها را با استفاده از فناوری رمزگذاری پیشرفته و اقدامات امنیتی قوی برطرف می‌کند. کاربران می‌توانند با خیالی آسوده تراکنش‌های مالی خود را انجام دهند و بدانند که اطلاعات آن‌ها محفوظ است و حریم خصوصی آن‌ها رعایت می‌شود. با Uvoucher، کاربران ایرانی می‌توانند داده‌های مالی خود را کنترل کنند و از تراکنش‌های امن لذت ببرند.

در واقع شما حتی بدون داشتن حساب کاربری در یوتوپیا می‌توانید به سایت و یا پلتفرمی که می‌خواهید در آن پرداخت انجام دهید، مراجعه نمایید و فقط با دادن کد ووچر و بدون وارد کردن اطلاعات هویتی و یا اطلاعات حساب بانکی خود، تراکنش انجام دهید.

به این ترتیب اطلاعات شما در سرورهای سایتی که در آن پرداخت انجام داده‌اید ذخیره نمی‌شود و دیگر نیازی نیست نگران حملات سایبری و لو رفتن اطلاعات شخصی خود باشید. هم روش یووچر و هم خرید پرفکت مانی نیاز به اطلاعات شما ندارند به همین دلیل حریم شخصی حفظ می‌شود.

کاهش کارمزد معاملات

سیستم‌های بانکداری سنتی اغلب کارمزدهای سنگینی را برای تراکنش‌ها اعمال می‌کنند که می‌تواند برای کاربران، سنگین باشد. با این حال، Uvoucher با ارائه مزایای کارمزد پایین تراکنش، جایگزین مناسبی برای روش سنتی به‌حساب می‌آید. این مقرون‌به‌صرفه بودن به کاربران اجازه می‌دهد تا از وجوه خود حداکثر استفاده را بکنند.

میزان کارمزد خصوصاً برای افرادی که به‌طور منظم پرداخت‌های بین‌المللی انجام می‌دهند، بسیار مهم است. زیرا این افراد در بلند مدت هزینه چشم گیری را برای کارمزد باید بپردازند. اما یووچر کارمزد بسیار پایین دارد و همچنین برای انتقال درون پلتفرم خود یوتوپیا کارمزد دریافت نمی‌کند.

معاملات آنی

سرعت و کارایی عواملی حیاتی در دنیای پرشتاب امروزی هستند و Uvoucher در ارائه تراکنش‌های فوری برتر است. کاربران ایرانی می‌توانند از راحتی پرداخت‌های آنی برای محصولات و خدمات لذت ببرند و از شر تأخیرهایی که اغلب مربوط به سیستم‌های بانکی سنتی است، خلاص شوند. خرید پرفکت مانی و یووچر توانایی انجام تراکنش‌های فوری را به کاربران داده و باعث می‌شود تا امور مالی خود را به‌طور مؤثر مدیریت کنند.

گزینه‌های استفاده انعطاف پذیر

Uvoucher به کاربران این امکان را می‌دهد که از ووچرهای الکترونیکی خود به طرق مختلف استفاده کنند. چه خرید محصولات از بازارهای آنلاین، پرداخت هزینه خدمات، یا حتی هدیه دادن ووچر به دوستان و خانواده، Uvoucher کاربردهای استفاده بی‌شماری را در اختیار شما قرار می‌دهد. این انعطاف‌پذیری به کاربران اجازه می‌دهد تا نیازها و ترجیحات متنوع خود را برآورده کنند. خرید آنلاین پرفکت مانی را حتما باید از یک مرجع معتبر انجام دهید تا قربانی کدهای تقلبی که افراد سودجو می‌فروشند، نشوید.

همچنین روش خرید پرفکت مانی و یووچر برای انتقال پول برای عزیزانتان که در خارج از کشور هستند، یک روش آسان، سریع و ایده‌آل است. یکی از صرافی‌های معتبری که می‌توانید با خیال راحت از آن ووچر خریداری نمایید، صرافی ایرانی ایکس پی است. در این صرافی به راحتی می‌توانید با پرداخت ریالی ووچر تهیه کنید.

کاربردهای یووچر چیست؟

Uvoucher کاربردهای متنوع را ارائه می‌دهد که آن را به یک ابزار پرداخت همه کاره تبدیل می‌کند. بیایید هر یک از این کاربردها را با جزئیات بررسی کنیم.

خرید آنلاین از وب سایت‌های خارجی

یکی از کاربردهای اولیه Uvoucher، خرید آنلاین از وب سایت‌های خارجی است. کاربران می‌توانند Uvouchers را خریداری کرده و از کدهای منحصربه‌فرد ارائه شده برای انجام معاملات در این وب سایت‌ها استفاده نمایند. این به افراد امکان می‌دهد بدون نیاز به حساب بانکی یا کارت اعتباری در سطح جهانی خرید کنند. Uvoucher یک راه راحت و امن برای خرید آنلاین ارائه می‌دهد.

البته باید دقت داشته باشید که برای خرید آنلاین با استفاده از یووچر باید به سایت‌هایی مراجعه نمایید که از یوتوپیا و یووچر به‌عنوان یک روش پرداخت پشتیبانی نمایند. این سرویس هنوز به اندازه پرفکت مانی پذیرش گسترده کسب نکرده، اما درصورتی‌که سایت از این روش پشتیبانی نکرد هم به راحتی می‌توانید یووچر را به پرفکت مانی تبدیل کنید و از خرید پرفکت مانی استفاده نمایید.

شارژ حساب Utopia

یکی دیگر از کاربردهای مهم Uvoucher، شارژ کردن حساب Utopia است. Utopia پلتفرمی است که خدمات مختلفی را از جمله تولید ووچر ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند از Uvoucher برای اضافه کردن وجوه به حساب Utopia خود و دسترسی به این خدمات بدون نیاز به روش‌های سنتی بانکی استفاده کنند.

پرداخت‌های بین‌المللی

Uvoucher امکان پرداخت‌های بین‌المللی یکپارچه را بدون نیاز به وارد کردن اطلاعات بانکی فراهم می‌کند. با خرید Uvouchers، افراد می‌توانند به سادگی کد مربوط را برای پرداخت کالا یا خدمات فروشگاه‌هایی که از یوتوپیا پشتیبانی می‌کنند، وارد نمایند. این امر تراکنش‌های بین‌المللی را سریع‌تر، آسان‌تر و ایمن‌تر می‌کند.

تبدیل ارز

Uvoucher امکان تبدیل استیبل کوین یوتوپیا، UUSD، را به کد ووچر ارائه می‌دهد. UUSD یک ارز دیجیتال وابسته به دلار است که با پشتیبانی DAI در بازار کریپتو قابل خرید و فروش است. با Uvoucher، افراد می‌توانند UUSD را به یک کد ووچر تبدیل کنند که سپس می‌تواند برای خرید در اکوسیستم Utopia و سایت‌هایی که از این روش پشتیبانی می‌کنند، استفاده شود. این روشی یکپارچه برای استفاده از دارایی‌های دیجیتالی خود در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

کارمزد پایین تراکنش

یکی از مزایای قابل توجه استفاده از Uvoucher کارمزد پایین تراکنش است. در مقایسه با روش‌های پرداخت سنتی، Uvoucher به کاربران این امکان را می‌دهد که پرداخت‌ها و خریدهای خود را با کارمزد پایین انجام دهند. این امر آن را به گزینه‌ای جذاب برای افرادی تبدیل می‌کند که به دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های تراکنش هستند. خرید پرفکت مانی هم با این یووچر قابل انجام است و می‌توان یووچر را به پرفکت مانی تبدیل کرد.

پرداخت‌های فوری

Uvoucher پردازش پرداخت با سرعت بالا انجام می‌دهد و به کاربران امکان می‌دهد پرداخت‌های فوری را انجام دهند. با در دست داشتن Uvoucher، افراد می‌توانند به سرعت تراکنش‌ها را بدون تأخیرهای معمول مربوط به روش‌های پرداخت سنتی انجام دهند. این ویژگی به ویژه برای پرداخت‌های اضطراری یا زمانی که نیاز به انتقال فوری وجه دارید، مفید است.

امنیت پیشرفته

Uvoucher اقدامات امنیتی پیشرفته‌ای را برای محافظت از اطلاعات و تراکنش‌های کاربر ارائه می‌دهد. با استفاده از کدهای ووچر منحصربه‌فرد، نیازی به وارد کردن اطلاعات شخصی خود برای پرداخت ندارید. این تضمین می‌کند که جزئیات مالی حساس در طول فرایند پرداخت به اشتراک گذاشته نمی‌شود. به این ترتیب کاربران بدون نگرانی از اینکه اطلاعات آن‌ها در معرض خطر حملات سایبری و یا هک قرار بگیرد، می‌توانند پرداختی امن و راحت داشته باشند.

راحتی و دسترسی

Uvoucher به گونه‌ای طراحی شده است که کاربر پسند باشد و برای طیف وسیعی از افراد قابل دسترسی باشد. این روش نیاز به نقل و انتقالات بانکی پیچیده یا اطلاعات کارت اعتباری را از بین می‌برد و آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای کسانی تبدیل می‌کند که ممکن است به خدمات بانکداری سنتی دسترسی نداشته باشند و یا مثل ما کاربران ایرانی با مشکل تحریم و عدم دسترسی به مسترکارت، پی پال و سرویس‌های پرداخت این چنینی مواجه باشند. Uvoucher یک راه حل پرداخت راحت و فراگیر برای افراد در سراسر جهان فراهم می‌کند.

تراکنش‌های برون مرزی

Uvoucher با حذف موانع مرتبط با روش‌های پرداخت سنتی، تراکنش‌های برون مرزی را تسهیل می‌کند. کاربران به راحتی می‌توانند بدون نیاز به افتتاح حساب Utopia پرداخت بین‌المللی انجام دهند. این ویژگی به ویژه برای افرادی که مشغول تجارت هستند یا از فروشندگان بین‌المللی خرید می‌کنند مفید است.

انجام تراکنش‌های برون مرزی در روش سنتی پرسه طولانی دارد و فرد باید زمان زیادی برای طی کردن این مراحل صرف کند. همچنین تراکنش‌های برون مرزی با روش سنتی معمولاً کارمزد بالایی دارد، اما این چالش‌ها با خرید پرفکت مانی و یووچر به وجود نمی‌آید. شما هم می‌توانید مستقیماً با یووچر پرداخت خود را انجام دهید و هم می‌توانید آن را به پرفکت مانی تبدیل کرده و از آن طریق مبلغ مورد نظر را مبادله کنید.

انعطاف پذیری

Uvoucher از نظر استفاده از آن انعطاف پذیری را ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند بر اساس نیازهای خاص خود، مقدار ووچر مورد نظر خود را انتخاب کنند. این امکان کنترل بیشتر بر هزینه‌ها و بودجه را فراهم می‌کند و آن را به گزینه‌ای انعطاف پذیر برای پرداخت برای افراد با نیازهای مالی متفاوت تبدیل می‌کند.

در مجموع، Uvoucher به‌عنوان یک ابزار پرداخت همه کاره با کاربردها و مزایای متعدد عمل می‌کند. از خریدهای آنلاین و شارژ حساب تا پرداخت‌های بین‌المللی، Uvoucher راحتی، امنیت و هزینه‌های پایین تراکنش را ارائه می‌دهد. این افراد را قادر می‌سازد تا تراکنش‌های یکپارچه را انجام دهند، چه برای مقاصد شخصی یا تجاری، و آن را به یک ابزار ضروری در چشم‌انداز پرداخت دیجیتال تبدیل می‌کند.

روش تبدیل یووچر به پرفکت مانی

تبدیل Uvoucher به Perfect Money یک فرایند ساده است که به کاربران امکان می‌دهد از وجوه Uvoucher خود در سیستم Perfect Money استفاده کنند. در اینجا یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه تبدیل Uvoucher به Perfect Money آورده شده است.

باز کردن حساب پرفکت مانی

اگر حساب پرفکت مانی ندارید، ابتدا باید آن را ایجاد کنید. به وب سایت رسمی پرفکت مانی مراجعه کنید و روی دکمه ” Sign Up” کلیک نمایید. اطلاعات مورد نیاز از جمله آدرس ایمیل، رمز عبور و مشخصات شخصی خود را وارد کنید. برای تکمیل مراحل ثبت نام دستورالعمل‌ها را دنبال نمایید.

وارد پرفکت مانی شوید

هنگامی که حساب پرفکت مانی خود را با موفقیت ایجاد کردید، با استفاده از اطلاعات کاربری خود وارد شوید. شما به داشبورد حساب هدایت می‌شوید، جایی که می‌توانید به ویژگی‌ها و بخش‌های مختلف دسترسی داشته باشید.

گزینه تبدیل Uvoucher را پیدا کنید

در داشبورد حساب پرفکت مانی، به دنبال گزینه تبدیل یا مبادله وجوه باشید. این گزینه ممکن است دارای اسم‌های متفاوتی مانند ” Deposit” یا ” Add Funds”باشد. برای ادامه فرایند تبدیل، روی آن کلیک کنید.

Uvoucher را به عنوان روش سپرده انتخاب کنید

در قسمت تبدیل یا سپرده، لیستی از روش‌های سپرده موجود را خواهید دید. در بین گزینه‌ها به دنبال Uvoucher بگردید و آن را به‌عنوان روش دلخواه خود انتخاب کنید.

کد و مبلغ Uvoucher را وارد کنید

پس از انتخاب Uvoucher، از شما خواسته می‌شود که کد Uvoucher را وارد کرده و مبلغی را که می‌خواهید به پرفکت مانی تبدیل کنید را مشخص کنید. اطمینان حاصل نمایید که کد را به‌طور دقیق وارد می‌کنید تا از هرگونه خطا در فرایند تبدیل جلوگیری شود.

بررسی و تأیید تبدیل

قبل از نهایی کردن تبدیل، اطلاعات وارد شده شامل کد Uvoucher و مبلغ تبدیل را بررسی کنید. اطمینان حاصل نمایید که تمام جزئیات صحیح و دقیق هستند. پس از بررسی، تبدیل را تأیید نمایید.

منتظر تکمیل تبدیل باشید

پس از تأیید تبدیل، سیستم تراکنش را پردازش می‌کند. زمان تکمیل تبدیل ممکن است متفاوت باشد، بسته به سرعت پردازش سیستم و هر گونه نیاز تأیید اضافی، پس از آن تبدیل انجام می‌شود. پس از تکمیل تبدیل، یک پیام اعلان یا تأیید دریافت خواهید کرد که نشان دهنده انتقال موفقیت آمیز وجه از Uvoucher به‌حساب پرفکت مانی شما است.

به وجوه تبدیل شده خود دسترسی پیدا کنید

پس از تبدیل، می‌توانید به وجوه Uvoucher تبدیل شده خود در حساب پرفکت مانی خود دسترسی پیدا کرده و آن را مدیریت کنید. این وجوه را می‌توان برای اهداف مختلفی مانند پرداخت آنلاین، تأمین مالی کیف پول پرفکت مانی یا انتقال به سایر کاربران پرفکت مانی استفاده کرد.

اکنون می‌توانید از ویژگی‌ها و خدمات مختلف ارائه شده توسط پرفکت مانی، مانند تبادل ارز و انتقال همتا به همتا استفاده نمایید. خرید پرفکت مانی بسیار روش رایج‌تر و متداول‌تری نسبت به Uvoucher است و سایت‌های بیشتری از این روش پرداخت پشتیبانی می‌کنند.

در پایان، تبدیل Uvoucher به Perfect Money به کاربران اجازه می‌دهد تا از ویژگی‌های ارائه شده توسط سیستم پرداخت دیجیتال پرفکت مانی استفاده نمایند. با دنبال کردن مراحل ذکر شده در بالا، می‌توانید وجوه Uvoucher خود را به پرفکت مانی تبدیل کنید و از آن‌ها در اکوسیستم پرفکت مانی برای تراکنش‌ها و فعالیت‌های مالی مختلف استفاده نمایید.

ووچر و یووچر به درد چه کسانی می‌خورد؟

خرید پرفکت مانی و یووچر برای طیف گسترده‌ای از افراد و مشاغل کاربردی است. بیایید بررسی کنیم که به‌طور خاص چه کسانی می‌توانند از استفاده از ووچرها و یووچرها سود ببرند.

افرادی که خرید آنلاین از وب سایت‌های خارجی انجام می‌دهند

ووچرها به ویژه برای افرادی که از سایت‌های خارجی خرید می‌کنند مفید هستند. این روش‌های پرداخت راهی مطمئن و کارآمد برای خرید از وب‌سایت‌های مختلف از جمله پلتفرم‌های خارجی ارائه می‌کنند. پذیرش بالای خرید پرفکت مانی باعث شده اکنون به یکی از راه‌های متداول برای پرداخت‌های آنلاین تبدیل شود.

انتقال پول به صورت بین‌المللی

انتقال وجه به‌صورت بین‌المللی به روش سنتی پرسه بسیار سخت و طولانی دارد. اما با استفاده از ووچرها افراد می‌تواند بی دردسر و تنها با پشت سر گذاشتن چند مرحله ساده انتقال وجه به‌صورت بین‌المللی انجام دهید. برای این کار تنها کافی است حساب خود را به اندازه مورد نیاز شارژ نمایید و ووچر تهیه کنید. سپس به بخش withdraw رفته و در بین روش‌های مختلف e-voucher انتخاب نمایید. اکنون آدرس حساب مقصد و کد ووچر را وارد کرده و تراکنش را تأیید کنید.

کاربرانی که امنیت و حریم خصوصی برای آن‌ها اولویت دارد

خرید پرفکت مانی سطح بالایی از امنیت را فراهم می‌کند. هنگامی گه از بین روش‌های پرداخت، استفاده از ووچر را انتخاب می‌کنید، نیاز به وارد کردن اطلاعات شخصی و یا اطلاعات بانکی خود ندارید و تنها کافی است، کد ووچر را وارد نمایید. به این ترتیب اطلاعات شما روی سرورهای سایت‌های مختلف ذخیره نمی‌شود و خطر هک شدن یا سرقت اطلاعات شما به صفر می‌رسد.

فریلنسرها

فریلنسرها و کسانی که به‌صورت از راه دور کار می‌کنند و از مشتریان بین‌المللی دارند، می‌توانند از پرفکت مانی یا یوتوپیا برای دریافت هزینه خدمات خود از مشتریان خارجی استفاده کنند. این روش‌های پرداخت، فرایند دریافت هزینه برای خدمات را ساده‌تر می‌کنند.

بهترین مرجع برای خرید یووچر و ووچر

برای خرید ووچر و یا یووچر بسیار مهم است که به یک مرجع قابل اعتماد و مطمئن مراجعه نمایید. افراد کلاهبردار برای کسب سود اقدام به فروش کد ووچر تقلبی می‌کنند، به همین دلیل بسیار مهم است که از یک صرافی با سابقه و مطمئن اقدام به خرید نمایید.

مجموعه ایکس پی یک صرافی با تجربه و حرفه ای در زمینه ارزهای دیجیتال است که امکان خرید آنلاین پرفکت مانی را نیز برای کاربران فراهم کرده، این مجموعه بیش از 1500 پشتیبان دارد که به‌صورت 24 ساعته در 7 روز هفته آماده پاسخگویی به سؤالات و مشکلات شما هستند.

منبع خبر چگونه یووچر را به پرفکت مانی تبدیل کنیم؟ پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
هوش مصنوعی می‌تواند در تشخیص دروغ از واقعیت کمک کند https://techna.news/artificial-intelligence-can-help-distinguish-lies-from-reality.html https://techna.news/artificial-intelligence-can-help-distinguish-lies-from-reality.html#respond Tue, 26 Mar 2024 05:21:15 +0000 https://techna.news/?p=117243 هوش مصنوعی و ابزارهای مبتنی بر آن می‌تواند برای تشخیص دروغ از واقعیت مورد استفاده قرار بگیرد. توانسته داده‌های غیر واقعی کاربران را با موفقیت تشخیص داده و بدین ترتیب گزینه مناسبی برای تشخیص دروغ گفتن توسط کاربران باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیراً محققان با کمک هوش مصنوعی ابزار جدیدی […]

منبع خبر هوش مصنوعی می‌تواند در تشخیص دروغ از واقعیت کمک کند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
هوش مصنوعی و ابزارهای مبتنی بر آن می‌تواند برای تشخیص دروغ از واقعیت مورد استفاده قرار بگیرد. توانسته داده‌های غیر واقعی کاربران را با موفقیت تشخیص داده و بدین ترتیب گزینه مناسبی برای تشخیص دروغ گفتن توسط کاربران باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اخیراً محققان با کمک هوش مصنوعی ابزار جدیدی را برای تشخیص دروغ گفتن توسعه دادند ه در حال حاضر این ابزار با موفقیت در حوزه‌های مالی مورد استفاده قرار گرفته و در آینده می‌تواند توسط موسسه‌های بیمه و بانک‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

در حال حاضر نرم‌افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در کسب و کارهای گوناگون و در زمینه‌های مختلف استفاده می‌شوند. این برنامه‌های مورد استفاده ارزیابی توان مالی یک فرد برای دریافت وام است. معمولاً آمارهای متنوعی جهت انجام این کار وجود دارد از طرفی امکان دستکاری نتایج با استفاده از اطلاعات غلط توسط کاربران نیز وجود خواهد داشت ه عنوان مثال افراد می‌توانند بیش از توان مالی خود وام دریافت کرده و یا حق بیمه خود را به روش‌های مختلف کاهش دهند.

به همین دلیل پژوهشگران دانشگاه کارولینای شمالی با ویرایش الگوریتم‌های مورد استفاده در برنامه‌های موجود پارامترهای تمرینی جدیدی را ایجاد کردند که از آن برای تعلیم و آموزش هوش مصنوعی استفاده شد. ترتیب هوش مصنوعی می‌تواند ز این آموزش‌ها برای ارزیابی و پیش بینی استفاده کند. طراحی پارامترهای مورد نظر نیز به گونه‌ای انجام گرفته است که در آن بهبودهایی در قدرت هوش مصنوعی برای تشخیص داده‌های غلط از جمله در زمان ارتباط با درآمد افراد ایجاد شده است.

در آزمایش‌های انجام شده با کمک این هوش مصنوعی عملکرد قابل قبولی از آن در تشخیص داده‌های غیر واقعی از سوی کاربران به ثبت رسید. البته هنوز هم داده‌های غلط از طریق چنین نرم‌افزارهایی با اختلاف نامحسوس نسبت به داده‌های واقعی قابل تشخیص نبوده و تنها اختلاف‌های نسبتاً فاحش تشخیص داده خواهند شد.

این پژوهشگران تلاش می‌کنند تا در آینده پارامترهای مورد استفاده را به صورت عمومی منتشر کرده و آن را در اختیار توسعه دهندگان و متخصصان قرار دهند تا آنها نیز بتوانند از فواید پارامترهای استفاده شده در این تحقیق بهره ببرند.

منبع خبر هوش مصنوعی می‌تواند در تشخیص دروغ از واقعیت کمک کند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
https://techna.news/artificial-intelligence-can-help-distinguish-lies-from-reality.html/feed 0
بوی بد قلم S-Pen سامسونگ باعث شکایت کاربران شده است https://techna.news/the-bad-smell-of-samsungs-s-pen-has-caused-complaints-from-users.html https://techna.news/the-bad-smell-of-samsungs-s-pen-has-caused-complaints-from-users.html#respond Mon, 25 Mar 2024 09:03:24 +0000 https://techna.news/?p=117232 کاربران قلم S-Pen پرچمداران سامسونگ از بوی بد این قلم که شبیه پلاستیک سوخته است شکایت دارند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، قلم‌های S-Pen سامسونگ در زمان کار کردن بوی بدی می‌دهند و این موضوع باعث ناراحتی کاربران پرچمداران این شرکت شده است. این موضوع پیش پا افتاده به نظر برسد اما […]

منبع خبر بوی بد قلم S-Pen سامسونگ باعث شکایت کاربران شده است پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
کاربران قلم S-Pen پرچمداران سامسونگ از بوی بد این قلم که شبیه پلاستیک سوخته است شکایت دارند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، قلم‌های S-Pen سامسونگ در زمان کار کردن بوی بدی می‌دهند و این موضوع باعث ناراحتی کاربران پرچمداران این شرکت شده است. این موضوع پیش پا افتاده به نظر برسد اما بسیاری از کاربران گلکسی اس ۲۲ اولترا و همچنین گلکسی اس ۲۴ اولترا نسبت به این موضوع شکایت داشته و پیگیر حل این مسئله هستند.

پرچمداران سامسونگ از دو نسل پیش تاکنون و همچنین گلکسی اس ۲۴ اولترا همراه با قلم S-Pen معرفی شدند. همچنین از دو سال پیش تاکنون سری گلکسی نوت و گلکسی اس با یکدیگر ترکیب شده و در پرچمداران خانواده گلکسی اس از قلم S-Pen استفاده شد. در حال حاضر نیز پرچمداران این شرکت با این اکسسوری کاربردی به بازار عرضه می‌شوند ی‌های متنوع این قلم باعث شده تا بسیار کاربردی بوده و در حال حاضر نیز از برگ‌های برنده سامسونگ در برابر رقبا برای فروش گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود.

اگرچه این قلم مزایا و ویژگی‌های مثبت بسیاری دارد، اما می‌توان آن را یکی از اکسسوری‌های بدبوی دنیای موبایل در نظر گرفت. طبق گزارش منابع مختلف بسیاری از کاربران گلکسی اس ۲۴ اولترا نسبت به بوی بد این قلم در شبکه اجتماعی ردیت مطالبی را منتشر کردند. این کاربران در ردیت اعلام کردند قلم S-Pen گلکسی اس ۲۴ اولترای آنها بوی بدی داشته و شبیه قرار گرفتن قلم داخل دستگاه کباب پز است.

بسیاری از کاربران دیگر این گوشی هوشمند نیز اعلام کردند قلم آنها بوی بدی داشته و با ادعاهای مشابه بوی این اکسسوری را مشابه پلاستیک سوخته می‌دانند. استشمام بوی پلاستیک سوخته در زمان کارکرد با این قلم می‌تواند برای کاربران بسیار ناخوشایند باشد.

یکی از مدیران جامعه کاربران سامسونگ پس از اظهارات اعلام شده بیانیه‌ای را منتشر کرد که در آن علاوه بر تایید کارکرد صحیح این محصول بوی بد این قلم را در زمان استفاده کاملاً طبیعی دانسته است. گفته وی قرارگیری این قلم داخل بدنه گوشی باعث جذب میزان قابل توجهی از حرارت داخل دستگاه توسط آن خواهد شد. بدین ترتیب قلم گرم شده و این بوی بد در زمان کارکرد از آن استشمام می‌شود. احتمالاً سامسونگ در نسل‌های آینده گوشی‌های پرچمدار برای عدم تکرار چنین تجربه‌ای مشکل را با یک ترفند جدید حل خواهد کرد.

منبع خبر بوی بد قلم S-Pen سامسونگ باعث شکایت کاربران شده است پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
https://techna.news/the-bad-smell-of-samsungs-s-pen-has-caused-complaints-from-users.html/feed 0
هوش مصنوعی می‌تواند بلایای طبیعی را زودتر از موعد اعلام کند https://techna.news/artificial-intelligence-can-provide-early-warning-of-natural-disasters.html https://techna.news/artificial-intelligence-can-provide-early-warning-of-natural-disasters.html#respond Mon, 18 Mar 2024 13:30:24 +0000 https://techna.news/?p=117134 سیل یکی از موضوعات مهم از بلایای طبیعی بوده که هشدار زود هنگام آن می‌تواند برای ساکنین موثر باشد. اکنون محققان با کمک هوش مصنوعی موفق به ساخت ابزاری شده‌اند که امکان هشدار زود هنگام وقوع سیل را خواهد داشت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فراهم کردن فرصت مناسب برای تصمیم گیری […]

منبع خبر هوش مصنوعی می‌تواند بلایای طبیعی را زودتر از موعد اعلام کند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
سیل یکی از موضوعات مهم از بلایای طبیعی بوده که هشدار زود هنگام آن می‌تواند برای ساکنین موثر باشد. اکنون محققان با کمک هوش مصنوعی موفق به ساخت ابزاری شده‌اند که امکان هشدار زود هنگام وقوع سیل را خواهد داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فراهم کردن فرصت مناسب برای تصمیم گیری و محافظت از ساکنان در برابر سیل در منطقه از طریق یک ابزار هشدار اولیه می‌تواند بسیار موثر باشد. ابزار جدید محققان می‌تواند ۴۸ ساعت زودتر نسبت به وقوع سیل هشدار داده و به ساکنان امتداد رودخانه‌ها نهرها و مناطق ساحلی کمک کند.

ابزار جدید محققان با نام شاخص مرطوب مبتنی بر هوش مصنوعی بوده و آموزش آن نیز بر اساس داده‌های آزاد در دسترس که بر خطر سیل موثر هستند انجام شده است. تصاویر ماهواره‌ای پیش‌بینی‌های مربوط به آب و هوا و اطلاعات در مورد سطح آب دریا و سطح زمین و توپوگرافی‌های به دست آمده می‌تواند داده‌هایی را برای آموزش مهیا کند.

البته محاسبه حرکت و تجمع آب در مناظر  کمی دشوار است زیرا پارامترهای بسیاری می‌تواند روی این حرکت و نحوه تجمع آب موثر باشند. هوش مصنوعی می‌تواند با توسعه مدل شاخص مرطوب این پیچیدگی را آسان‌تر کرده و مدیریت آن را بهتر کند. رولند لو از محققان این پروژه با کمک اصول طراحی خاص در این مدل و با کمک داده‌های منتخب توانست هوش مصنوعی را با درک درستی از حرکت توزیع و تعامل آب با محیط آشنا کند.

یه گفته محققان هشدار زود هنگام باید دقیق باشد تا افراد نسبت به آن اعتماد کنند. محاسبات دقیق نیز بسیار مهم بوده به طوری که بتوان از داده‌های ایجاد شده برای موارد دیگر مانند مدیریت آب و هوای بارانی در آینده استفاده کرد. به همین دلیل محققان از یادگیری ماشینی علمی به عنوان شاخه‌ای از هوش مصنوعی برای کوتاه کردن زمان محاسبات و همچنین افزایش دقت فیزیکی استفاده کردند.

منبع خبر هوش مصنوعی می‌تواند بلایای طبیعی را زودتر از موعد اعلام کند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
https://techna.news/artificial-intelligence-can-provide-early-warning-of-natural-disasters.html/feed 0
دانشمندان ناسا شواهدی مبنی بر زنده بودن وویجر ۱ یافتند https://techna.news/nasa-scientists-found-evidence-that-voyager-1-is-alive.html https://techna.news/nasa-scientists-found-evidence-that-voyager-1-is-alive.html#respond Mon, 18 Mar 2024 04:13:00 +0000 https://techna.news/?p=117144 جدیدترین بررسی دانشمندان ناسا نشان می‌دهد هم اکنون سیگنالی در داده‌های فضاپیمای ویجر ۱ وجود دارد که نشان از زنده بودن این فضاپیما است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به نظر می‌رسد فضاپیمای وویجر ۱ متعلق به ناسا هنوز زنده است. طبق گزارش های  منتشر شده این فضاپیما حدود ۵۰ سال پیش […]

منبع خبر دانشمندان ناسا شواهدی مبنی بر زنده بودن وویجر ۱ یافتند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
جدیدترین بررسی دانشمندان ناسا نشان می‌دهد هم اکنون سیگنالی در داده‌های فضاپیمای ویجر ۱ وجود دارد که نشان از زنده بودن این فضاپیما است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به نظر می‌رسد فضاپیمای وویجر ۱ متعلق به ناسا هنوز زنده است. طبق گزارش های  منتشر شده این فضاپیما حدود ۵۰ سال پیش تاکنون در فضا مشغول به کاوش بوده و از اواخر سال گذشته مشکلاتی مبنی بر ارسال پیام‌های بی‌معنی به زمین در این فضاپیما مشاهده شد.

لیندا اسپیلکر دانشمند پروژه مربوط به ماموریت ویجر در این مورد می‌گوید: در اثر مشکلات ایجاد شده در این فضاپیما گفتگوهای حاوی داده‌های علمی به صدای شماره‌گیری تبدیل شد.

این گروه از محققان در تلاش‌های اخیر خود موفق به مشاهده نشانه‌ای از حیات در این فضاپیما به شکل سیگنال شدند. این سیگنال به حافظه زیر سیستم داده‌های پرواز در این فضاپیمای قدیمی تعلق داشته که در آنجا بازخوانی می‌شود. این زیر سیستم همان رایانه آن برد است که وظیفه انتقال داده‌های پرواز به زمین را بر عهده داشت.

این داده‌ها در قالب‌های نامناسبی انتقال یافته بودند. اما حداقل امکان ارائه اطلاعات را داشتند. بنابراین با وجود عدم تضمین در مورد سلامت این فضاپیما این شواهد می‌تواند یک نشانه امیدبخش از زندگی وویجر باشد که نشان می‌دهد ممکن است این ماموریت در آینده نیز ادامه پیدا کند. جو استلیک مدیر بخش هلیوفیزیک در ناسا در این مورد می‌گوید: این یک پیام امیدبخش و یک پیشرفت عالی برای فضاپیمای وویجر محسوب خواهد شد.

طبق اعلام ناسا این فضاپیما در حافظه خود داده‌های زیادی در مورد وضعیت و یا داده‌های علمی و مهندسی دارد. اکنون مهندسان تلاش دارند تا بازخوانی های قبلی را با داده‌های کنونی مقایسه کرده و اختلاف میان آنها را پیدا کنند. از این طریق می‌توان به علت عملکرد عجیب این فضاپیما پی برد. البته ممکن است این اقدام زمان زیادی نیاز داشته باشد تا به نتیجه نهایی برسد.

ناسا در بیانیه خود اعلام کرد در حال حاضر گروه عملیاتی در حال تحلیل بازخوانی داده‌ها هستند. اطلاعات به دست آمده در این بازخوانی می‌تواند یک راه حل بالقوه را ابداع کند. البته عملی کردن آن به زمان بیشتری نیاز دارد. در حال حاضر فضاپیمای وویجر دوران چالش برانگیزی را طی می‌کند. مشکلات این فضاپیما از منابع تغذیه رو به کاهش تا مشکلات نرم‌افزاری کشنده همچنان ادامه دارد.

منبع خبر دانشمندان ناسا شواهدی مبنی بر زنده بودن وویجر ۱ یافتند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
https://techna.news/nasa-scientists-found-evidence-that-voyager-1-is-alive.html/feed 0
کشف عناصر یخی سازنده حیات توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب https://techna.news/discovery-of-life-forming-ice-elements-by-the-james-webb-space-telescope.html https://techna.news/discovery-of-life-forming-ice-elements-by-the-james-webb-space-telescope.html#respond Mon, 18 Mar 2024 04:08:03 +0000 https://techna.news/?p=117142 تلسکوپ فضایی جیمز وب موفق شد عناصر یخی سازنده حیات را در حال چرخیدن اطراف ستاره‌های نوزاد کشف کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ستاره شناسان چندین عنصر یخی سازنده حیات را در گاز و غبار توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب شناسایی کردند که در حال چرخش اطراف دو ستاره نوزاد یا […]

منبع خبر کشف عناصر یخی سازنده حیات توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
تلسکوپ فضایی جیمز وب موفق شد عناصر یخی سازنده حیات را در حال چرخیدن اطراف ستاره‌های نوزاد کشف کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ستاره شناسان چندین عنصر یخی سازنده حیات را در گاز و غبار توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب شناسایی کردند که در حال چرخش اطراف دو ستاره نوزاد یا پیش ستاره بودند. مولکول‌های کشف شده شامل مولکول‌های ساده از جمله متان و یا ترکیبات پیچیده شامل اسید استیک یا اتانول بوده است.

پیش از این محققان پیش‌بینی کردند این پیش ستاره‌ها احتمالاً در اطراف خود مولکول‌های آلی پیچیده به شکل جامد و یا یخی دارند. همچنین در این پیش بینی وجود این مولکول‌ها را به پیش از به دنیا آمدن سیاره‌های اطراف در این پیش ستاره‌ها دانسته‌اند. در گذشته برخی از داده‌های تلسکوپ فضایی جیمز وب به طور آزمایشی نظریه‌های مربوط به پیش بینی دانشمندان را تایید کرده بود. جیمز وب در داده‌های قدیمی توانسته بود یخ های متنوعی را در بخش‌های سرد و تاریک مناطق ابر مولکولی پیدا کند.

مشاهدات جدید جیمز وب در ابرهای اطراف پیش ستاره‌ها از طریق دستگاه فرو سرخ میانی در برنامه‌های جدید موجب کشف او حضور این یخ‌ها شده و وجود آنها را تایید کرده است. ویل روچا پژوهشگر دانشگاه لیدن و محقق اصلی این مطالعه می‌گوید: این یافته‌ها می‌تواند یکی از پرسش‌های دیرینه اختر شیمی را پاسخ دهد و آن این است که منشأ مولکول‌های عالی پیچیده در فضا کجاست. آیا مولکول‌های مورد نظر در حالت گازی ساخته می‌شوند یا ساخت آنها در حالت یخی انجام می‌گیرد.

تشخیص و کشف این مولکول‌های آلی پیچیده در حالت یخی نشان دهنده این موضوع است که واکنش‌های شیمیایی در حالت جامد روی دانه‌های غبار سرد امکان ساخت انواع پیچیده‌ای از مولکول‌ها را ایجاد خواهد کرد. شناسایی این مولکول‌های پیچیده در حالت یخی میتواند درک بهتری از منشا ساخت مولکول‌ها و طریقه ساخت آن در فضا ایجاد کند.

منبع خبر کشف عناصر یخی سازنده حیات توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
https://techna.news/discovery-of-life-forming-ice-elements-by-the-james-webb-space-telescope.html/feed 0
نقشه جدیدی از موتور کهکشان شیری تهیه شد https://techna.news/a-new-map-of-the-engine-of-the-milky-way-was-prepared.html https://techna.news/a-new-map-of-the-engine-of-the-milky-way-was-prepared.html#respond Mon, 18 Mar 2024 02:11:50 +0000 https://techna.news/?p=117138 در پروژه جدید ناسا گروهی از محققان دانشگاه ویلانوا توانستند موتور مرکزی قلب کهکشان را به شکل یک نقشه بی‌سابقه تهیه کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان طی ۴ سال موفق به تدوین نقشه جدیدی از منطقه مرکزی کهکشان راه شیری شدند در این نقشه می‌توان میدان‌های مغناطیسی در قلب کهکشان […]

منبع خبر نقشه جدیدی از موتور کهکشان شیری تهیه شد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
در پروژه جدید ناسا گروهی از محققان دانشگاه ویلانوا توانستند موتور مرکزی قلب کهکشان را به شکل یک نقشه بی‌سابقه تهیه کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان طی ۴ سال موفق به تدوین نقشه جدیدی از منطقه مرکزی کهکشان راه شیری شدند در این نقشه می‌توان میدان‌های مغناطیسی در قلب کهکشان و ساختارهای غبار سرد را در اطراف آن مشاهده کرد.

این گرد و غبار واحدهای سازنده ستارگان سیارات و شکل دهنده حیات به شکل کنونی هستند. از طرفی هدایت این فرایند از طریق موتور مرکزی کهکشان راه شیری انجام می‌شود. یافته‌های محققان داده‌هایی بسیار فراتر از کهکشان راه شیری ارائه کرده و توانسته نحوه تعامل غبار و میدان‌های مغناطیسی را در موتورهای مرکزی کهکشان نشان دهد.

اطلاع از نحوه شکل‌گیری و تکامل ستارگان و کهکشان‌ها می‌تواند به درک بهتر داستان منشأ حیات بینجامد. از این تعامل غبار و میدان‌های مغناطیسی در این فرایند نادیده گرفته شده بودند. دیوید چاس رهبر گروه تحقیقاتی و استاد فیزیک در دانشگاه در این مورد می‌گوید: مرکز کهکشان راه شیری و فضای بین ستاره‌ای را پر کرده و این می‌تواند برای چرخه زندگی کهکشان حیاتی باشد. آنچه که اکنون رصد شده نور ساطع شده از دانه‌های غبار سرد است که تولید آن در اثر عناصر سنگین تشکیل شده در ستارگان انجام می‌شود. مرگ ستاره‌ها باعث انفجار و پخش شدن این غبار در فضا خواهد شد.

در قلب کهکشان راه شیری بخشی به نام ناحیه مولکولی مرکزی وجود دارد که در آن حدود ۶۰ میلیون جرم خورشیدی غبار آلود قرار گرفته است. دمای این مخزن عظیم حدود منفی ۲۵۸ درجه سانتیگراد بوده و نسبت به صفر مطلق یا همان دمای فرضی برای توقف تمام حرکات اتمی تنها چند درجه بالاتر است. در قلب کهکشان راه شیری گازهای داغ یونیزه شده وجود دارند که به شکل پلاسما در آمده‌اند.

محققان در نقشه جدید خود موفق به مشاهده تصویر پیچیده از میدان‌های مغناطیسی شدند .مشاهدات انجام گرفته با بررسی‌های مربوط به نور مادون قرمز و تابش رادیویی تهیه شده از هسته کهکشان راه شیری مطابقت داشته است.

منبع خبر نقشه جدیدی از موتور کهکشان شیری تهیه شد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
https://techna.news/a-new-map-of-the-engine-of-the-milky-way-was-prepared.html/feed 0
سوختن ماهواره‌ها در جو زمین می‌تواند روی میدان مغناطیسی آن موثر باشد https://techna.news/the-burning-of-satellites-in-the-earths-atmosphere-can-affect-its-magnetic-field.html https://techna.news/the-burning-of-satellites-in-the-earths-atmosphere-can-affect-its-magnetic-field.html#respond Mon, 18 Mar 2024 01:02:57 +0000 https://techna.news/?p=117136 زباله‌های فضایی که در اثر سوختن ماهواره‌ها در جو ن ایجاد می‌شوند می‌توانند تاثیر منفی روی میدان مغناطیسی زمین بگذارند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فضاپیماهای بیشتر به مدار زمین می‌تواند اثرات منفی بیشتری روی میدان مغناطیسی زمین گذاشته و همچنین اثرات زیست محیطی را افزایش دهد. گزارش های منتشر شده نشان […]

منبع خبر سوختن ماهواره‌ها در جو زمین می‌تواند روی میدان مغناطیسی آن موثر باشد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
زباله‌های فضایی که در اثر سوختن ماهواره‌ها در جو ن ایجاد می‌شوند می‌توانند تاثیر منفی روی میدان مغناطیسی زمین بگذارند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فضاپیماهای بیشتر به مدار زمین می‌تواند اثرات منفی بیشتری روی میدان مغناطیسی زمین گذاشته و همچنین اثرات زیست محیطی را افزایش دهد.

گزارش های منتشر شده نشان می‌دهند تعداد ماهواره‌ها در جو زمین و سوختن آنها موضوعی نگران کننده برای دانشمندان بوده و طبق مقاله جدید در اثر این سوختن پوسته‌ای از غبار رسانا در اطراف سیاره ایجاد می‌شود که می‌تواند روی میدان مغناطیسی محافظ زمین موثر باشد. سیرا سولترهانت فیزیکدان آمریکایی در مورد این مسئله می‌گوید: زباله‌ها سیاره ما را احاطه کردند.

این فیزیکدان پیش از این در مورد غبار پلاسما و مشکلات مربوط به افزایش غلظت غبار فلزی در جو فوقانی زمین تحقیقاتی را منتشر کرده است. به گفته وی گرد و غبار پلاسما شامل یونیزه شده‌ای است که اتمسفر فوقانی زمین می‌سازد به همراه ذرات خاکستر میکروسکوپی حاصل سوختن شهاب‌ها در جو سیاره بوده و همچنین ماهواره‌هایی که پس از ماموریت خود به جو زمین برمی‌گردند.

البته ترکیبات شیمیایی شهاب‌ها که پیش از این به زمین برخورد کردند با ماهواره‌ها متفاوت است. آنها مقدار کمی از فلزات بسیار رسانا در خود دارند در حالی که ماهواره ها از فلزات ابر رسانا ساخته شدند.

محاسبات انجام گرفته نشان می‌دهد ۵۰ تن سنگ فضایی به طور روزانه در جو زمین تبخیر شده و حاصل آن حدود ۴۵۰ کیلوگرم گرد و غبار باردار است. البته این مقدار نسبت به چیزی که یک ماهواره استارلینگ در زمان ورود مجدد به جو ایجاد می‌کند ۳ برابر کمتر است. چنین طبق اطلاعات اداره ملی اقیانوسی و جوی روزانه یک ماهواره قدیمی در جو زمین می‌سوزد. از طرفی با افزایش میزان ماهواره‌های ناوگان استارلینک ممکن است این تعداد در آینده نیز افزایش پیدا کند.

به گفته این فیزیکدان ایجاد آشفتگی در پوسته رسانا میتواند به ایجاد حفره‌هایی در سپر مغناطیسی محافظ زمین بیانجامد. بدین ترتیب تشعشعات کیهانی می‌توانند آسیب بیشتری روی سطح سیاره ایجاد کنند. حالت این موضوع ضعیف شدنه مغناطیس سپهر بوده که آن باد خورشیدی می‌تواند جو زمین را نابود این اتفاق میلیاردها سال برای جو مریخ نیز روی داده بود. البته این حالت یک تهدید فوری در نظر گرفته نمی‌شود.

منبع خبر سوختن ماهواره‌ها در جو زمین می‌تواند روی میدان مغناطیسی آن موثر باشد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
https://techna.news/the-burning-of-satellites-in-the-earths-atmosphere-can-affect-its-magnetic-field.html/feed 0
پنتاگون به دنبال استخدام هزار خلبان هوش مصنوعی است https://techna.news/the-pentagon-is-looking-to-hire-1000-ai-pilots.html https://techna.news/the-pentagon-is-looking-to-hire-1000-ai-pilots.html#respond Sun, 17 Mar 2024 23:55:55 +0000 https://techna.news/?p=117132 پنتاگون قصد دارد هزار خلبان هوش مصنوعی را برای هزار جت جنگنده استخدام کند تا بتوانند از خلبانان انسانی پشتیبانی کنند. این برنامه‌ریزی بخشی از یک پروژه ۶ میلیارد دلاری پنتاگون محسوب می‌شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برنامه‌ریزی‌های جدید پنتاگون شامل توسعه ناوگان هواپیمایی با خلبان‌های هوش مصنوعی است. در این […]

منبع خبر پنتاگون به دنبال استخدام هزار خلبان هوش مصنوعی است پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
پنتاگون قصد دارد هزار خلبان هوش مصنوعی را برای هزار جت جنگنده استخدام کند تا بتوانند از خلبانان انسانی پشتیبانی کنند. این برنامه‌ریزی بخشی از یک پروژه ۶ میلیارد دلاری پنتاگون محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، برنامه‌ریزی‌های جدید پنتاگون شامل توسعه ناوگان هواپیمایی با خلبان‌های هوش مصنوعی است.

در این پروژه به نام هواپیمای جنگی مشترک و به عنوان بخشی از برنامه بزرگتر ۶ میلیارد دلاری هزار پهپاد جدید به نیروی هوایی ایالات متحده اضافه خواهد شد. این پهبادها دارای خلبان‌های هوش مصنوعی در کنار خلبانان انسانی هستند و می توانند نقش‌های پوششی پشتیبانی آتش جستجو و اسکورت را انجام دهند.

ناوگان هواپیماهای دارای خلبان‌های هوش مصنوعی میتوانند مانورهای خطرناک و اسکورت و همچنین محافظت از هواپیماهای سرنشین‌دار و حمل سلاح را انجام دهند. همچنین آنها باید به عنوان هواپیماهای جاسوسی نیز کار خود را دنبال کنند.

طبق برنامه‌ریزی‌های پنتاگون دو شرکت در عرض ۵ سال برای تولید صدها هواپیما از این نوع انتخاب خواهد شد. هواپیماها بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون دلار هزینه خواهند داشت. فرانک کندال وزیر نیروی هوایی ایالات متحده در مصاحبه خود اعلام کرد پهپادهای دارای خلبان‌های هوش مصنوعی می‌توانند موارد زیادی را ارائه کنند که تاکنون هیچ کدام از هواپیماهای جنگنده سنتی دارای چنین طراحی نبودند.

هواپیماهای دارای خلبان‌های هوش مصنوعی با طراحی قابل مصرف میتوانند پیش از بازنشستگی یا نابودی یک یا دو ماموریت را انجام دهند. این هزینه ساخت آنها نسبت به هواپیماهای سرنشین‌دار کمتر است. تاکنون شرکت‌هایی نظیر نورثروپ گرومن، جنرال اتمیکس، آندوریل، بوئینگ و لاکهید مارتین برای توسعه این پهبادها تاییدیه‌های لازم را ارسال کردند.

ایالات متحده نیز اعلام کرده است به سه جت جدید با خلبان هوش مصنوعی نیاز داشته و به شرکت‌های خصوصی نیز اعلام کرده است که با طرح‌های ساده و امکان برنامه‌ریزی برای سناری‌وهای مختلف، تمرکز بیشتری روی حداقل الزامات ماموریت داشته باشند.

منبع خبر پنتاگون به دنبال استخدام هزار خلبان هوش مصنوعی است پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
https://techna.news/the-pentagon-is-looking-to-hire-1000-ai-pilots.html/feed 0
آموزش ربات‌ها با کمک هدست ویژن پرو اپل https://techna.news/robot-training-with-the-help-of-apples-vision-pro-headset.html https://techna.news/robot-training-with-the-help-of-apples-vision-pro-headset.html#respond Sun, 17 Mar 2024 23:28:07 +0000 https://techna.news/?p=117130 هدست ویژن پرو اپل می‌توانند به عنوان یک دستگاه واقعیت مجازی و افزوده برای کنترل عملیات از راه دور مربوط به ربات‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. این دستگاه می‌تواند در ردیابی دقیق حرکات دست انسان‌ها نیز مورد استفاده باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دستگاه جدید واقعیت مجازی و واقعیت افزوده اپل […]

منبع خبر آموزش ربات‌ها با کمک هدست ویژن پرو اپل پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
هدست ویژن پرو اپل می‌توانند به عنوان یک دستگاه واقعیت مجازی و افزوده برای کنترل عملیات از راه دور مربوط به ربات‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. این دستگاه می‌تواند در ردیابی دقیق حرکات دست انسان‌ها نیز مورد استفاده باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دستگاه جدید واقعیت مجازی و واقعیت افزوده اپل که به تازگی معرفی شده واند قابلیت‌های ردیابی پیشرفته‌ای را ارائه کند. از این قابلیت‌ها ردیابیه حرکات کاربر به ویژه حرکات مچ و انگشتان دست است‌. این فناوری باعث توجه بیشتر جامعه رباتیک شده و ویژگی اصلی این هدست در ردیابی حرکات مختلف انسان با دقت شگفت انگیز جامعه رباتیک را به خود جذب کرده است.

با استفاده از این گاه و قابلیت ردیابی آن می‌توان رفتارهای انسان را در محیط‌های واقعی ثبت و نظارت با کمک آن می‌توان درک بهتری در مورد وظایف ناوبری ربات‌ها برنامه نویسی و تصمیم‌گیری آنها داشت. ویژن پرو از طریق حرکات بصری انسان کنترل از راه دور ربات‌ها را نیز ممکن می‌کند. با استفاده از حرکات طبیعی و ضبط آن توسط دستگاه امکان کنترل ربات‌ها از راه دور فراهم خواهد شد.

البته این دستگاه محدودیت‌هایی را در محیط‌هایی با محدودیت حرکت از قبیل آسانسور یا وسایل نقلیه در حال حرکت خواهد داشت. همچنین ویژن پرو در شناسایی و ردیابی دقیق موقعیت دست در زمانی که دست‌ها کاملاً پایین قرار دارد یا کاربر با دستان حالت رها راه می‌رود مشکل دارد. با وجود محدودیت‌های عینک اپل این دستگاه در آینده می‌تواند پتانسیل‌های بسیاری را در عرصه رباتی ایجاد کند.

مطالعات انجام شده کاربران در زمان استفاده از این ابزار و با هدف اطمینان از ردیابی دقیق باید موقعیت دست خود را در نظر داشته باشند ردیابی دست‌ها از طریق این دستگاه زمانی که دست در نزدیک یا لگن کاربر قرار داشته باشد بسیار محدود خواهد شد بنابراین مراقبت از موقعیت دست برای اطمینان از ردیابی دقیق بسیار مهم است.

منبع خبر آموزش ربات‌ها با کمک هدست ویژن پرو اپل پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
https://techna.news/robot-training-with-the-help-of-apples-vision-pro-headset.html/feed 0
ربات انسان نمای یوئی Yui از طریق عینک واقعیت مجازی و هدست کنترل می‌شود https://techna.news/the-yui-humanoid-robot-is-controlled-through-virtual-reality-glasses-and-a-headset.html https://techna.news/the-yui-humanoid-robot-is-controlled-through-virtual-reality-glasses-and-a-headset.html#respond Sun, 17 Mar 2024 22:48:33 +0000 https://techna.news/?p=117128 محققان ژاپنی ربات انسان نمای جدیدی را توسعه داده‌اند که در واقع توسط یک فرد واقعی هدایت شده و از این طریق امکان صحبت بین انسان‌ها از طریق رباتیک فراهم خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان ژاپنی امکان صحبت کردن انسان‌ها به شکل رباتیک را فراهم کرده‌اند. به طوری که […]

منبع خبر ربات انسان نمای یوئی Yui از طریق عینک واقعیت مجازی و هدست کنترل می‌شود پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
محققان ژاپنی ربات انسان نمای جدیدی را توسعه داده‌اند که در واقع توسط یک فرد واقعی هدایت شده و از این طریق امکان صحبت بین انسان‌ها از طریق رباتیک فراهم خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان ژاپنی امکان صحبت کردن انسان‌ها به شکل رباتیک را فراهم کرده‌اند. به طوری که از این طریق افراد می‌توانند دقیقاً مشابه با صحبت کردن افراد واقعی اما به شکلی رباتیک با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

ربات انسان نمای یوئی می‌تواند از طریق عینک واقعیت مجازی و هدست مجهز به میکروفون توسط یک فرد کنترل شده و تمام آنچه که این گجت از محیط اطراف خود از قبیل صدا و یا تصویر دریافت می‌کند توسط فرد دیده شود.

محققان در این فناوری از آواتار استفاده کردند که امکان بازی به افراد با شخصیت‌های دیجیتالی و تعامل با آن ارائه خواهد شد. فرد کنترل کننده ربات و یا شخصی که با آن صحبت می‌شود در حین مکالمه احساس ارتباط بیشتری خواهد داشت. محل قرار دادن موتورها در این ربات بر اساس نحوه حرکت چهره افراد برنامه‌ریزی شده است همچنین محققان با تاثیر از نحوه حرکت چشم‌های افراد و نگاه کردن به آنها موفق به ساخت چشم‌های این ربات انسان نما شدند

ربات ساخته شده توسط محققان ژاپنی شبیه انسان بوده و از طریق حالات چهره می‌تواند احساسات خود را بیان کند. هدف از ساخت این ربات برقراری ارتباط موثر در زمان دوری افراد از یکدیگر است. آواتارهای ایجاد شده توسط این تیم محققان امکان کنترل از طریق انسان یا برنامه‌های رایانه‌ای مشابه را خواهد داشت. در حال حاضر این فناوری در زمینه‌هایی مانند بازی‌های واقعیت مجازی یا شبیه سازی‌های آموزشی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته محققان یوئی می‌تواند جانشین مناسبی برای آی بوکی یک آواتار اندرویدی موبایلی باشد که بیش از این تیم تحقیقاتی قبلی آن را توسعه داده بود. البته اکنون بهبودهایی در آزادی حرکت سر زاویه دید و بی‌صدا بودن در ربات کنونی ایجاد شده است.

منبع خبر ربات انسان نمای یوئی Yui از طریق عینک واقعیت مجازی و هدست کنترل می‌شود پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
https://techna.news/the-yui-humanoid-robot-is-controlled-through-virtual-reality-glasses-and-a-headset.html/feed 0
انرژی خورشیدی می تواند برای پاکسازی آب آشامیدنی مورد استفاده قرار بگیرد https://techna.news/solar-energy-can-be-used-to-clean-drinking-water.html https://techna.news/solar-energy-can-be-used-to-clean-drinking-water.html#respond Sun, 17 Mar 2024 22:05:52 +0000 https://techna.news/?p=117126 نور خورشید می تواند فوتوکاتالیست های شناور را فعال کرده و از این طریق برای تسویه آب در مناطق دور افتاده و کشورهای در حال توسعه مورد استفاده قرار بگیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شیمیدانان قصد دارند از انرژی موجود در نور خورشید برای پاکسازی آب شیرین و حذف آلاینده‌ها استفاده […]

منبع خبر انرژی خورشیدی می تواند برای پاکسازی آب آشامیدنی مورد استفاده قرار بگیرد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
نور خورشید می تواند فوتوکاتالیست های شناور را فعال کرده و از این طریق برای تسویه آب در مناطق دور افتاده و کشورهای در حال توسعه مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شیمیدانان قصد دارند از انرژی موجود در نور خورشید برای پاکسازی آب شیرین و حذف آلاینده‌ها استفاده کنند. پژوهشگران دانشگاه میلان در پژوهش جدید از یک فرایند جدید به نام فتوکاتالیز استفاده کردند که در آن امکان استفاده از انرژی نور خورشید و مولکول‌های آلی وجود دارد.

با فوتوکاتالیز می‌توان بسیاری از آلاینده‌های عالی رایج را از بین برد.  این روش پیش از این نیز مورد استفاده قرار گرفته بود اما کاربرد آن در مقیاس بزرگ هنوز با چالش‌های بزرگی مواجه است. محققان با هدف ایجاد یک روش قابل دسترس برای پاکسازی آب در کشورهای در حال توسعه و مناطق دور افتاده این پژوهش را آغاز کردند.

کلودیو بیانکی استاد شیمی صنعتی در دانشگاه میلان و پژوهشگر ارشد این مطالعه می‌گوید: فتوکاتالیز در تصفیه آب یک روش جهانی ساده اقتصادی و در دسترس خواهد بود که می‌تواند در جوامعی که دچار محدودیت در دسترسی به آب تمیز هستند مورد استفاده قرار بگیرد. به گفته وی این روش قابل استفاده مجدد و زیست تخریب پذیر بوده و نمی‌تواند واکنش‌های جانبی ناخواسته و مضر ایجاد کند.

از گذشته فتوکاتالیز برای تصفیه به صورت پودر مورد استفاده قرار می‌گیرد که در مراحل بعد جمع آوری آن بسیار دشوار بود. محققان در مقاله اخیر خود اعلام کردند استفاده از این مواد به شکل پودر با دشواری جداسازی برای استفاده مجدد همراه است.

این گروه پژوهشی در فرایند جدید خود به پرورش لایه‌هایی از بیسموت اکسید روی سطح دانه ها پرداختند. در این راه حل کاتالیزور شناور توسط دانه‌های خاک رس پشتیبانی میشود‌. زیرا آنها می‌توانند روی سطح آب باقی بمانند همچنین در نهایت جداسازی آنها نیز به راحتی انجام می‌شود. این خاک فوق در اثر شیمیایی بوده و نمی‌تواند هیچ واکنشی با دیگر مواد انجام دهد. ماده به دست آمده دارای حالت شیمیایی پایدار بوده و خطر تجزیه و ایجاد یک منبع آلودگی دیگر از طریق آن به حداقل ممکن خواهد رسید.

آزمایش روش جدید روی آب لوله کشی حاوی داروهای دیکلوفناک و ایبوپروفن انجام شده و محققان توانستند با کمک کاتالیزور شناور در معرض خورشید توانستند پس از چند بار شستشو و استفاده مجدد از دستگاه نمونه‌های حاوی دیکلوفناک را به طور کامل حذف کنند.

منبع خبر انرژی خورشیدی می تواند برای پاکسازی آب آشامیدنی مورد استفاده قرار بگیرد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
https://techna.news/solar-energy-can-be-used-to-clean-drinking-water.html/feed 0
حسگر جدیدی که می‌تواند مواد شیمیایی خطرناک در آب را شناسایی کند https://techna.news/a-new-sensor-that-can-detect-dangerous-chemicals-in-water.html https://techna.news/a-new-sensor-that-can-detect-dangerous-chemicals-in-water.html#respond Sun, 17 Mar 2024 21:20:36 +0000 https://techna.news/?p=117146 محققان موسسه ام آی تی حسگر جدیدی ساخته‌اند که می‌تواند با یک روش ارزان و سریع مواد شیمیایی موجود در آب را شناسایی کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شیمیدانان در دانشگاه ام آی تی با استفاده از حسگر جدید خود می توانند موادی موسوم به پرفلوئوروآلکیل و پلی فلوئوروالکیل را شناسایی […]

منبع خبر حسگر جدیدی که می‌تواند مواد شیمیایی خطرناک در آب را شناسایی کند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
محققان موسسه ام آی تی حسگر جدیدی ساخته‌اند که می‌تواند با یک روش ارزان و سریع مواد شیمیایی موجود در آب را شناسایی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شیمیدانان در دانشگاه ام آی تی با استفاده از حسگر جدید خود می توانند موادی موسوم به پرفلوئوروآلکیل و پلی فلوئوروالکیل را شناسایی کنند. این مواد شیمیایی در ظروف نچسب محصولات مصرفی و بسته‌بندی مواد غذایی وجود داشته و اثرات زیان‌باری روی سلامتی انسان‌ها دارند. این ترکیبات که از آنها به مواد شیمیایی همیشگی یاد می‌شود نمی‌توانند در طبیعت و به صورت طبیعی تجزیه شوند.

از اثرات مضر این مواد شیمیایی روی سلامتی می‌توان به سرطان، مشکلات تولید مثل، مشکلات مربوط به غدد درون ریز و اختلال در سیستم ایمنی اشاره کرد. پژوهشگران در پروژه جدید خود توانستند با کمک این حسگر جدید سطوح مربوط به این مواد شیمیایی را در نمونه‌های آب با ۲۰۰ قسمت در تریلیون تشخیص دهند. همچنین استفاده از این حسگر راهی برای آزمایش کردن سلامتی آب محسوب می‌شود از دیگر مزایای این حسگر استفاده از آن در صنایع مبتنی بر این مواد شیمیایی از جمله ساخت نیمه رسانه‌ها است.

در حال حاضر هزاران محصول مصرفی پوشش‌های حاوی این مواد شیمیایی را دارا هستند. به عنوان مثال پوشش‌های ظروف آشپزی لباس‌های ضد آب پارچه‌های ضد لک جعبه‌های مقاوم نسبت به چربی فوم‌های آتشفشانی و محصولات آرایشی از جمله موارد دارای این مواد شیمیایی محسوب می‌شوند.

استفاده گسترده از این مواد شیمیایی از دهه ۱۹۵۰ آغاز شد این مواد می‌توانند از تصفیه خانه‌های فاضلاب محل‌های دفن زباله یا کارخانه‌ها منتشر شده و به هوا خاک و یا آب راه پیدا کنند. طبق آزمایش‌های انجام گرفته هر ۵۰ ایالت آمریکا در منابع آب آشامیدنی خود از این مواد شیمیایی داشته است.

حسگر مبتنی بر فناوری جریان جانبی پژوهشگران ام آی تی روشی ارزان و سریع برای تشخیص وجود این مواد شیمیایی در آب خواهد بود. این روش برای آزمایش‌های سریع کووید یا بارداری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد در این حسگر یک پلیمر خاص به نام پلی آنیلین استفاده شده که در صورت اضافه شدن پروتون به ماده می‌تواند از حالت‌های نیمه رسانا و رسانا تغییر شکل دهد.

منبع خبر حسگر جدیدی که می‌تواند مواد شیمیایی خطرناک در آب را شناسایی کند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
https://techna.news/a-new-sensor-that-can-detect-dangerous-chemicals-in-water.html/feed 0
این صفحه نمایش انرژی مورد نیاز خود را از خورشید می‌گیرد https://techna.news/this-screen-gets-the-energy-it-needs-from-the-sun.html https://techna.news/this-screen-gets-the-energy-it-needs-from-the-sun.html#respond Sun, 17 Mar 2024 21:19:07 +0000 https://techna.news/?p=117124 صفحه نمایش جدید دارای نور پس زمینه و پیش زمینه است با کمک این دو نور از ایجاد خستگی در چشم و یا افزایش روشنایی در محیط‌های روشن جلوگیری می‌کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حالت عادی صفحه نمایش‌های دارای نور پس زمینه باعث خستگی چشم شده و می‌تواند برای کاربران آزاردهنده […]

منبع خبر این صفحه نمایش انرژی مورد نیاز خود را از خورشید می‌گیرد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
صفحه نمایش جدید دارای نور پس زمینه و پیش زمینه است با کمک این دو نور از ایجاد خستگی در چشم و یا افزایش روشنایی در محیط‌های روشن جلوگیری می‌کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حالت عادی صفحه نمایش‌های دارای نور پس زمینه باعث خستگی چشم شده و می‌تواند برای کاربران آزاردهنده باشد. اولین مانیتور مجهز به نور طبیعی در جهان در اکتبر سال گذشته رونمایی شد که هیچگونه فشاری به چشم وارد نخواهد کرد. اکنون نسخه ارتقا یافته مانیتور با نام Eazeye Radiant ساخته شده و آماده ورود به بازار است. این دستگاه به عنوان اولین نمایشگاه قابل حمل شامل ال سی‌دی یا تی‌ال‌سی‌دی است. این بدین معنی است که مانیتور مورد نظر برای تولید تصویر از نور پیش زمینه یا پس زمینه کمک می‌گیرد مانیتورهای tl cd از نور طبیعی به عنوان منبع نور استفاده کرده و در محیط‌های تاریک نیز نور پس زمینه ال ای دی می‌تواند آن را مانند یک مانیتور عادی روشن کند.

بدین ترتیب استفاده از مانیتور در خارج از منزل و در حالت قرار گرفته رو به نور خورشید امکان‌پذیر است. همچنین در این حالت تصویر روشن‌تر و قابل مشاهده‌تر نسبت به دیگر نمایشگرها با روشنایی استاندارد ارائه خواهد کرد. سازنده این مانیتور اعلام کرد میزان مصرف انرژی در ماده مانیتور جدید نسبت به دستگاه‌های دارای اندازه مشابه حدود ۷۰ درصد کمتر است و همچنین روشنایی حداکثری را برای مشاهده تصویر فراهم می‌کند.

این مانیتور اکتبر سال گذشته به عنوان اولین مانیتور با نور طبیعی در جهان رونمایی شد در آن زمان طراح آن به نام لوئیس وانگ یک دانش آموز دبیرستانی بوده است که تلاش کرد تا بتواند برای ساخت مانیتور ابداعی خود و عرضه آن به بازار یک تامین کننده مالی پیدا کند. دستگاه جدید ساخته شده می‌تواند به عنوان اولین مانیتور با نور طبیعی و قابل حمل در جهان به بازار عرضه شود.

منبع خبر این صفحه نمایش انرژی مورد نیاز خود را از خورشید می‌گیرد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
https://techna.news/this-screen-gets-the-energy-it-needs-from-the-sun.html/feed 0
این ساعت هوشمند جدید جریان خون درون بدن را نمایش می‌دهد https://techna.news/this-new-smart-watch-displays-blood-flow-inside-the-body.html https://techna.news/this-new-smart-watch-displays-blood-flow-inside-the-body.html#respond Sun, 17 Mar 2024 21:08:09 +0000 https://techna.news/?p=117122 پژوهشگران دانشگاه علوم و فناوری جنوبی در چین یک ساعت هوشمند با قابلیت فوتو آکوستیک ساخته‌اند که می‌تواند کاربردهایی برای مراقبت‌های بهداشتی ارائه کند. سیستم‌های تصویربرداری فوتو آکوستیک امکان ارائه تصویر با وضوح بالا از بدن را خواهند داشت البته این دستگاه‌ها بسیار حجیم بوده و نمی‌توانند قابل حمل باشند. به گزارش سرویس اخبار فناوری […]

منبع خبر این ساعت هوشمند جدید جریان خون درون بدن را نمایش می‌دهد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
پژوهشگران دانشگاه علوم و فناوری جنوبی در چین یک ساعت هوشمند با قابلیت فوتو آکوستیک ساخته‌اند که می‌تواند کاربردهایی برای مراقبت‌های بهداشتی ارائه کند. سیستم‌های تصویربرداری فوتو آکوستیک امکان ارائه تصویر با وضوح بالا از بدن را خواهند داشت البته این دستگاه‌ها بسیار حجیم بوده و نمی‌توانند قابل حمل باشند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، اکنون پژوهشگران نسخه کوچک از این دستگاه را تنها در یک ساعت توسعه دادند که دستگاه اصلی درون یک کوله پشتی با وزن یک نوزاد ۵ ماهه قرار گرفته است. این دستگاه ساده میتواند روش غیر تهاجمی برای سنجش عملکرد قلب محسوب شود. معمولا تصویربرداری فوتو آکوستیک با امکان نفوذ به بافت‌ها تا عمق ۲ تا ۳ سانتی‌متری امکان اسکن عروق خونی و تخمین سطوح اکسیژن خون را خواهد داشت. همچنین از آن برای تشخیص بیماری‌های پوستی و سرطان استفاده می‌شود.

لی شی نویسنده مطالعه در تشریح سیستم جدید خود می‌گوید: تصویربرداری فوتو آکوستیک همراه با تغییرات همودینامیک بسیار حساس بوده و مشکلاتی نیز در کوچک سازی رابط تصویربرداری وجود دارد که اجازه ساخت و توسعه دستگاه‌های پوشیدنی را نخواهد داد. اما دستگاه ساخته شده اولین دستگاه پوشیدنی فتو آکوستیک است که می‌تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد.

این دستگاه شامل یک رابط تصویربرداری رایانه دستی و یک کوله پشتی است که در آن لیزر و منبع تغذیه قرار دارد. این کوله پشتی با ۷ کیلوگرم وزن به گونه‌ای طراحی شده که اجازه حرکت آزادانه را به کاربر خواهد داد.

فوکوس لیزری قابل تطبیق در این دستگاه امکان تصویربرداری از ساختارهای چند لایه مانند پوست را خواهد داشت و می‌تواند از رگ‌های خونی ریز در پوست در یک میدان دید با قطر حدود ۳ میلی‌متر تصویربرداری کند. آزمایش این دستگاه در شرایط مختلف از قبیل راه رفتن و یا مسدود بودن موقت جریان خون در بازو انجام گرفت. به گفته محققان این آزمایش‌ها مشخص کرد که سیستم مورد نظر به اندازه کافی قابل استفاده بوده و به دلیل فشرده سازی می‌تواند حرکت آزادانه فرد را فراهم کند.

منبع خبر این ساعت هوشمند جدید جریان خون درون بدن را نمایش می‌دهد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
https://techna.news/this-new-smart-watch-displays-blood-flow-inside-the-body.html/feed 0
محققان از هوش مصنوعی برای ساخت داروهای جدید آلزایمر استفاده کردند https://techna.news/researchers-used-artificial-intelligence-to-develop-new-alzheimers-drugs.html https://techna.news/researchers-used-artificial-intelligence-to-develop-new-alzheimers-drugs.html#respond Sun, 17 Mar 2024 20:37:59 +0000 https://techna.news/?p=117120 دانشمندان دانشگاه تگزاس با روشی نوآورانه از هوش مصنوعی و حسگرهای زیستی کمک گرفتند تا بتوانند داروهای مربوط به آلزایمر را سریعتر توسعه دهند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، افراد مبتلا به بیماری آلزایمر یا دیگر بیماری‌های زوال عقل در سراسر جهان برای درمان علائم بیماری از یک داروی رایج به نام […]

منبع خبر محققان از هوش مصنوعی برای ساخت داروهای جدید آلزایمر استفاده کردند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
دانشمندان دانشگاه تگزاس با روشی نوآورانه از هوش مصنوعی و حسگرهای زیستی کمک گرفتند تا بتوانند داروهای مربوط به آلزایمر را سریعتر توسعه دهند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، افراد مبتلا به بیماری آلزایمر یا دیگر بیماری‌های زوال عقل در سراسر جهان برای درمان علائم بیماری از یک داروی رایج به نام گالانتامین استفاده می‌کند. ترکیبات فعال این دارو برای تولید در مقیاس مورد نیاز با مشکلاتی همراه است. ماده موثر آن از گل نرگس و طی یک فرایند زمان بر تولید شده و ممکن است عوامل مختلفی روی قیمت و عرضه این دارو موثر باشد. پژوهشگران دانشگاه تگزاس در آستین با کمک سیستم هوش مصنوعی و حسگرهای زیستی روش های جدیدی را برای مهار میکروب‌ها توسعه دادند که می‌تواند بسیاری از مشکلات مربوط به تولید این دارو را برطرف کند.

در این فرایند از باکتری‌های اصلاح شده ژنتیکی برای ایجاد پیش ساز شیمیایی گالانتامین استفاده شد. این پیش ساز همان محصول جانبی متابولیسم سلولی طبیعی میکروب‌ها هستند. در واقع این باکتری ها می‌توانند از طریق برنامه‌ریزی‌های انجام شده غذا را به ترکیبات‌های دارویی تبدیل کنند. به گفته اندرو آلینگتون استاد دانشگاه تگزاس و پژوهشگر ارشد این پروژه هدف از این پژوهش ساخت این داروها در مقادیر زیاد است. با استفاده از این روش جدید می‌توان منبع قابل اعتماد ایجاد کرد که هزینه تولید را بسیار کاهش داده فصل رشد نداشته و در اثر خشکسالی یا سیل تغییراتی در آن ایجاد نمی‌شود.

دنی دیاز پژوهشگر مقطع فوق دکترا در این دانشگاه برای این روش یک سیستم هوش مصنوعی ابداع کرده است که در واقع کلید این فرایند محسوب می‌شود. در این سیستم جهش پروتئین‌ها و نحوه آن در باکتری‌ها مشخص خواهد شد. این کار با هدف بهبود کارایی و دمای عملیاتی و تولید ماده شیمیایی دارویی انجام می‌گیرد. فرایند مهار میکروب‌ها برای تولید محصولات پیش از این نیز مورد استفاده قرار گرفته است. عنوان مثال باکتری‌ها در تولید پنیر و ماست موثر هستند همچنین تخمیر میکروبی در ساخت انواع خاصی از انسولین در درمان دیابت کمک می‌کنند.

منبع خبر محققان از هوش مصنوعی برای ساخت داروهای جدید آلزایمر استفاده کردند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
https://techna.news/researchers-used-artificial-intelligence-to-develop-new-alzheimers-drugs.html/feed 0
فناوری جدیدی که می‌تواند به درمان ناباروری کمک کند https://techna.news/a-new-technology-that-can-help-treat-infertility.html https://techna.news/a-new-technology-that-can-help-treat-infertility.html#respond Sun, 17 Mar 2024 17:10:50 +0000 https://techna.news/?p=116992 محققان با روشی جدید موفق به تبدیل سلول‌های پوست به تخمک‌هایی شدند که می‌توانند برای ایجاد جنین سالم مورد استفاده قرار بگیرند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه علوم و بهداشت اورگان از یک رویکرد جدید با قابلیت درمان ناباروری رونمایی کردند. این محققان توانستند در یک مدل موش گامتوژنز آزمایشگاهی […]

منبع خبر فناوری جدیدی که می‌تواند به درمان ناباروری کمک کند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
محققان با روشی جدید موفق به تبدیل سلول‌های پوست به تخمک‌هایی شدند که می‌توانند برای ایجاد جنین سالم مورد استفاده قرار بگیرند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه علوم و بهداشت اورگان از یک رویکرد جدید با قابلیت درمان ناباروری رونمایی کردند. این محققان توانستند در یک مدل موش گامتوژنز آزمایشگاهی را ایجاد کنند. این گامتوژنز از پیوند هسته سلول پوست با تخمک ایجاد شده بود.

میتالیپوف، مدیر مرکز این دانشگاه و نویسنده ارشد این مطالعه در این مورد می‌گوید: این روش تولید تخمک برای بیمارانی خواهد بود که فاقد تخمک هستند. محققان در این روش از انتقال هسته سلول به شکل سوماتیک استفاده کردند این روش هسته سلول پوست را در یک تخمک اهدایی قرار می‌دهد که در حالت کلی فاقد هسته است. این روش همراه با مجموعه‌ای از مراحل زیستی پیشرفته روی یک موش مورد آزمایش قرار گرفت. در نهایت محققان موفق شدند جنین‌هایی با کروموزوم‌های دریافت شده از هر دو والدین ایجاد کنند. این روش شبیه به میوز طبیعی بوده که در آن اسپرم یا سلول‌های تخمک بالغ از طریق تقسیم سلولی ایجاد می‌شوند. سپس تخمک جدید در فرایند لقاح آزمایشی همراه با اسپرم بارور شده است. به گفته محققان این فرایند توانست فرزندان سالم با مشارکت ژنتیک برابر از سوی هر دو والد تولید کند.

به گفته محققان یکی از مزیت‌های استفاده از این روش جلوگیری از دوره طولانی کشت است که برنامه‌ریزی مجدد سلولی را ضروری می‌داند. این محققان تلاش دارند تا از این روش ابداعی روی تخمک‌های انسان و جنین‌های اولیه نیز استفاده کرده و این فناوری را مورد بررسی قرار دهند. اما احتمالاً برای استفاده بالینی از این روش به چندین سال زمان نیاز خواهد بود.

زنانی که در سنین بالاتر مادری قرار دارند یا امکان تولید تخمک‌های زنده در نتیجه درمان سرطان در آنها وجود ندارد می‌توانند از این روش پیشرفته در آینده استفاده کنند.

منبع خبر فناوری جدیدی که می‌تواند به درمان ناباروری کمک کند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
https://techna.news/a-new-technology-that-can-help-treat-infertility.html/feed 0
چین از هوش مصنوعی برای نظارت بر شبکه ریلی استفاده می‌کند https://techna.news/china-uses-artificial-intelligence-to-monitor-its-rail-network.html https://techna.news/china-uses-artificial-intelligence-to-monitor-its-rail-network.html#respond Sun, 17 Mar 2024 16:57:50 +0000 https://techna.news/?p=117118 مدیریت بزرگترین سیستم راه آهن پرسرعت جهان با استفاده از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی انجام می‌شود. این سیستم می‌تواند ایرادات و اختلالات را پیش بینی کرده و قبل از بروز مشکلات برای برطرف کردن آن هشدار دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شبکه ریلی پرسرعت در چین ۴۵ هزار کیلومتر بوده […]

منبع خبر چین از هوش مصنوعی برای نظارت بر شبکه ریلی استفاده می‌کند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
مدیریت بزرگترین سیستم راه آهن پرسرعت جهان با استفاده از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی انجام می‌شود. این سیستم می‌تواند ایرادات و اختلالات را پیش بینی کرده و قبل از بروز مشکلات برای برطرف کردن آن هشدار دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شبکه ریلی پرسرعت در چین ۴۵ هزار کیلومتر بوده و بزرگترین شبکه ریلی در جهان محسوب می‌شود که در حال حاضر کنترل آن توسط یک سیستم هوش مصنوعی در پکن انجام می‌گیرد. به گفته محققان این هوش مصنوعی از دقت بالایی حدود ۸۹ برخوردار است و می‌تواند به پردازش تعداد زیادی داده در لحظه بپردازد. مهندس ارشد در مرکز بازرسی زیرساخت در چین این سیستم را بسیار کارآمد دانسته و معتقد است امکان اطلاع از موقعیت‌های غیر عادی توسط این سیستم تنها به ۴۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

سیستم هوش مصنوعی ناظر روی راه آهن چین به طور دقیق می‌تواند ایرادات را شناسایی و پیش‌بینی کرده و قبل از بروز مشکلات هشدار دهد. همچنین تعمیر و نگهداری خطوط ریلی پرسرعت با کمک این سیستم به موقع انجام می‌شود.

به گفته پژوهشگران این سیستم باعث شده است نگهداری خطوط ریلی نسبت به گذشته شرایط بهتری را سپری کند. در حالی است که شبکه راه آهن در ایالات متحده چالش‌های فراوانی را پیش رو دارد تعمیر و نگهداری نامناسب خطرات ایمنی مکرری را ایجاد کرده است. به عنوان مثال طی ۵۰ سال گذشته بیش از ۲۸۰۰ مورد خروج از ریل در سال در این خطوط گزارش شده است.

علاوه بر این کشورهایی نظیر آلمان و سوئیس نیز استفاده از هوش مصنوعی را برای مدیریت راه آهن مورد بررسی قرار دادند. این دو کشور نیز تلاش دارند تا برای بهبود شبکه ریلی خود است هوش مصنوعی استفاده کنند. البته شبکه ریلی در این دو کشور نسبت به چین از گستردگی کمتری برخوردار است.

مهندسان ریلی در چین داده‌های خام را برای آموزش سیستم هوش مصنوعی به طور دائم از سوابق حرکات قطارها ارتعاشات ریل سوابق هواشناسی و مقادیر شکل موج به دست می آورند.

منبع خبر چین از هوش مصنوعی برای نظارت بر شبکه ریلی استفاده می‌کند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
https://techna.news/china-uses-artificial-intelligence-to-monitor-its-rail-network.html/feed 0
قابلیت ترجمه هوشمند به مایکروسافت تیمز اضافه می‌شود https://techna.news/smart-translation-functionality-is-added-to-microsoft-teams.html https://techna.news/smart-translation-functionality-is-added-to-microsoft-teams.html#respond Sun, 17 Mar 2024 16:06:30 +0000 https://techna.news/?p=117067 مایکروسافت اعلام کرد از آوریل ۲۰۲۴ ویژگی ترجمه هوشمند به مایکروسافت تیمز اضافه خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مایکروسافت برای برنامه تیمز Teams ویژگی جدیدی را در نظر گرفته که از طریق آن پیام چت‌ها به صورت ترجمه شده نمایش داده خواهند شد. با استفاده از این قابلیت کاربران می‌توانند […]

منبع خبر قابلیت ترجمه هوشمند به مایکروسافت تیمز اضافه می‌شود پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
مایکروسافت اعلام کرد از آوریل ۲۰۲۴ ویژگی ترجمه هوشمند به مایکروسافت تیمز اضافه خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مایکروسافت برای برنامه تیمز Teams ویژگی جدیدی را در نظر گرفته که از طریق آن پیام چت‌ها به صورت ترجمه شده نمایش داده خواهند شد. با استفاده از این قابلیت کاربران می‌توانند به زبان‌های مختلفی با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و از طریق مایکروسافت تیمز از این قابلیت استفاده کنند.

طبق گزارش‌های منتشر شده در صورتی که پیام دریافتی غیر از زبان دلخواه کاربر باشد ترجمه آن به صورت هوشمند به کاربر پیشنهاد می‌شود. همچنین از طریق تنظیمات می‌توان به زبان‌هایی که نیاز ندارید دسترسی پیدا کرده و ترجمه خودکار آنها را فعال یا غیر فعال کنید. این ویژگی روز گذشته به مایکروسافت ۳۶۵ نیز اضافه شده و از آوریل امسال در اختیار همه کاربران قرار می‌گیرد.

طبق گفته مایکروسافت در نقشه راه مایکروسافت ۳۶۵ ویژگی واکی تاکی تیمز نیز در iOS با فریم ورک Push-to-Talk اپل یکپارچه شده و به کاربران ارائه می‌شود. با استفاده از این ویژگی توسعه دهندگان برنامه‌ها می‌توانند برای پیاده‌سازی عملکرد واکی تاکی یک روش تایید شده توسط اپل را دریافت کنند.

همچنین مایکروسافت به روز رسانی دیگری را برای ویندوز ۱۱ در دسته اقدام دارد که در آن به صورت یک پارچه از مایکروسافت تیمز پشتیبانی خواهد شد. یا استفاده از ویژگی‌های معرفی شده مایکروسافت تیمز می‌تواند عملکردهای مختلفی را عرضه کرده و باعث ارتباط بهتر بین کاربران شود. هنوز زمان عرضه دقیق این قابلیت در اندروید و آی او اس مشخص نشده است. اما احتمالا ماه اینده میلادی  می تواند زمان عرضه این ویژگی باشد.

مایکروسافت اخیرا با استفاده از تبلیغات مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده از مرورگر بینگ و قابلیت های آن را به کاربران پیشنهاد می دهد. این شرکت قصد دارد از طریق تنوتیفیکیشن پاپ-آپ هوش مصنوعی GPT-4 را به کاربران نشان دهد.

منبع خبر قابلیت ترجمه هوشمند به مایکروسافت تیمز اضافه می‌شود پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
https://techna.news/smart-translation-functionality-is-added-to-microsoft-teams.html/feed 0
هوش مصنوعی در گوشی‌های اندرویدی قابلیت خلاصه کردن مقاله را ارائه می‌کند https://techna.news/artificial-intelligence-in-android-phones-provides-the-ability-to-summarize-the-article.html https://techna.news/artificial-intelligence-in-android-phones-provides-the-ability-to-summarize-the-article.html#respond Sun, 17 Mar 2024 15:38:38 +0000 https://techna.news/?p=117065 به زودی کاربران گوشی‌های اندرویدی می‌توانند با استفاده از فناوری جمینای نانو Gemini Nano مقاله‌ها را خلاصه کرده و از هوش مصنوعی برای این کار استفاده کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کاربران گوشی‌های اندرویدی با استفاده از هوش مصنوعی به نام جمینای نانو Gemini Nano امکان خلاصه‌سازی مقاله‌ها را خواهند داشت. […]

منبع خبر هوش مصنوعی در گوشی‌های اندرویدی قابلیت خلاصه کردن مقاله را ارائه می‌کند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
به زودی کاربران گوشی‌های اندرویدی می‌توانند با استفاده از فناوری جمینای نانو Gemini Nano مقاله‌ها را خلاصه کرده و از هوش مصنوعی برای این کار استفاده کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کاربران گوشی‌های اندرویدی با استفاده از هوش مصنوعی به نام جمینای نانو Gemini Nano امکان خلاصه‌سازی مقاله‌ها را خواهند داشت. این هوش مصنوعی نسخه‌ای بهینه‌سازی شده از جمینای گوگل است که می‌تواند در موبایل و در سیستم عامل اندروید مورد استفاده قرار بگیرد. در حال حاضر امکان دسترسی به این هوش مصنوعی توسط کاربران گوشی‌های سری پیکسل ۸ پرو و گلکسی اس ۲۴ وجود دارد. با کمک این قابلیت می‌توان مقاله‌های منتشر شده در صفحات وب را به صورت خلاصه شده دریافت کرد. در حال حاضر رقابت شدیدی بین شرکت‌های بزرگ فناوری برای توسعه ابزارهای هوش مصنوعی قوی برقرار است.

یکی از این شرکت‌های بزرگ فناوری گوگل است که هوش مصنوعی جمینایی را در سه مدل نانو، پرو و اولترا عرضه کرده است. نسخه نانو از این هوش مصنوعی امکان نصب روی دستگاه‌های اندرویدی مانند پیکسل ۸ پرو و سری گلکسی اس ۲۴ را داشته و دو مدل دیگر روی سرورهای ابری گوگل قابل اجرا هستند. با توجه به کوچک بودن نسخه نانو نسبت به نسخه‌های دیگر قابلیت‌های آن نیز محدود است. طبق گزارش‌های منتشر شده این مدل ویژگی‌های جالبی را به کاربران ارائه می‌کند.

از قابلیت‌های این مدل هوش مصنوعی می‌توان به خلاصه کردن مقاله‌ها و ارائه پاسخ‌های هوشمندانه هنگام چت در واتساپ اشاره کرد. این مدل هوش مصنوعی امکان بازنویسی برخی پیام‌ها را داشته و می‌تواند به عنوان یک دستیار در نوشتن به کاربران کمک کند. امکان خلاصه‌سازی مقاله‌ها با کمک هوش مصنوعی و در گوشی‌های هوشمند از آگوست امسال به صورت آزمایشی به گوشی‌های اندرویدی اضافه شد. با این قابلیت می‌توان به استخراج نکات کلیدی در مقاله‌های تحت وب پرداخت و این خلاصه را در اختیار کاربران قرار داد.

منبع خبر هوش مصنوعی در گوشی‌های اندرویدی قابلیت خلاصه کردن مقاله را ارائه می‌کند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
https://techna.news/artificial-intelligence-in-android-phones-provides-the-ability-to-summarize-the-article.html/feed 0
ایلان ماسک هوش مصنوعی را در سال ۲۰۲۵ باهوش‌تر از انسان می‌داند https://techna.news/elon-musk-considers-artificial-intelligence-to-be-smarter-than-humans-in-2025.html https://techna.news/elon-musk-considers-artificial-intelligence-to-be-smarter-than-humans-in-2025.html#respond Sun, 17 Mar 2024 07:16:59 +0000 https://techna.news/?p=117062 ایلان ماسک معتقد است تا سال ۲۰۲۹ هوش مصنوعی میتواند در مجموع نسبت به همه انسان‌ها باهوش‌تر باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با توجه به پیشرفت روز به روز و هوش مصنوعی نگرانی‌هایی در مورد این فناوری ایجاد شده است. یکی از این نگرانی‌ها پیشرفت هوش مصنوعی و رقابت با انسان […]

منبع خبر ایلان ماسک هوش مصنوعی را در سال ۲۰۲۵ باهوش‌تر از انسان می‌داند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
ایلان ماسک معتقد است تا سال ۲۰۲۹ هوش مصنوعی میتواند در مجموع نسبت به همه انسان‌ها باهوش‌تر باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با توجه به پیشرفت روز به روز و هوش مصنوعی نگرانی‌هایی در مورد این فناوری ایجاد شده است. یکی از این نگرانی‌ها پیشرفت هوش مصنوعی و رقابت با انسان در آینده است. اگرچه هنوز زمان انتشار مدل‌های هوش مصنوعی با قابلیت فکر کردن همانند انسان مشخص نیست اما طبق ادعای ایلان ماسک ممکن است تا سال آینده میلادی چنین فناوری ای تولید شود.

ایلان ماسک در پست جدید خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد هوش مصنوعی احتمالاً تا سال آینده باهوش‌تر از انسان خواهد بود و تا سال ۲۰۲۹ نیز در مجموع از همه انسان‌ها باهوش‌تر خواهد شد. این اظهارات با واکنش‌هایی از سوی کاربران ایکس مواجه شده است. به عنوان مثال لوکس فریدمن محقق هوش مصنوعی نسبت به ادعاهای ایلان ماسک واکنش نشان داده است. دیفلی سرمایه‌گذار تسلا نیز در مورد نگرانی خود نسبت به این موضوع عبارت خیلی آماده نیستیم را به کار برده است.

در حالی ایلان ماسک نظرات نگران کننده‌ای را نسبت به هوش مصنوعی بیان کرده که اخیراً گزارش‌های متعددی را در این زمینه شاهد هستیم. به عنوان مثال اخیراً گزارشی در مورد ساخت یک کرم کامپیوتری هوش مصنوعی توسط محققان منتشر شده است که نشان می‌دهد از طریق هوش مصنوعی می‌توان با نصب بدافزار روی سیستم داده‌ها را به سرقت برد.

همزمان با انتشار خبرهای مختلف در مورد پیشرفت‌های هوش مصنوعی نگرانی در مورد این فناوری نیز بیش از گذشته افزایش پیدا کرده است. هنوز این فناوری نمی‌تواند به طور کامل با انسان رقابت کند اما ممکن است در آینده با توجه به پیشرفت‌های اخیر شاهد تولد این مدل از هوش مصنوعی باشیم. هنوز زمان عرضه هوش مصنوعی همتراز با انشان مشخص نشده و احتمالا تا آن زمان فرصت زیادی برای ایجاد تغییرات وجود خواهد داشت.

منبع خبر ایلان ماسک هوش مصنوعی را در سال ۲۰۲۵ باهوش‌تر از انسان می‌داند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
https://techna.news/elon-musk-considers-artificial-intelligence-to-be-smarter-than-humans-in-2025.html/feed 0
شیائومی قصد دارد برند پوکو وارد بازار تبلت‌ها کند https://techna.news/xiaomi-plans-to-enter-the-poco-brand-in-the-tablet-market.html https://techna.news/xiaomi-plans-to-enter-the-poco-brand-in-the-tablet-market.html#respond Sun, 17 Mar 2024 06:57:51 +0000 https://techna.news/?p=117060 شیائومی قصد دارد تبلت‌های با نام پوکو را نیز وارد بازار کرده و از این پس باید منتظر عرضه این تبلت‌های ارزان قیمت باشیم. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شیائومی پس از حضور در بازار تبلت‌ها محصولاتی مانند ردمی و یا برند اصلی خود ر ا به بازار عرضه کرده است. این […]

منبع خبر شیائومی قصد دارد برند پوکو وارد بازار تبلت‌ها کند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
شیائومی قصد دارد تبلت‌های با نام پوکو را نیز وارد بازار کرده و از این پس باید منتظر عرضه این تبلت‌های ارزان قیمت باشیم.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شیائومی پس از حضور در بازار تبلت‌ها محصولاتی مانند ردمی و یا برند اصلی خود ر ا به بازار عرضه کرده است. این کمپانی چینی قصد دارد به زودی تبلت‌های جدید با نام تجاری پوکو را نیز به این بازار عرضه کند. بدین ترتیب دامنه محصولات این شرکت افزایش پیدا کرده و تبلت پوکو با ویژگی‌های مناسب و قیمت مقرون به صرفه نیز در کنار دیگر محصولات قرار می‌گیرد.

طبق گزارش منتشر شده توسط گیزموچاینا اخیراً یک تبلت از برند پوکو نیز در مرجع EEC اروپا با همین نام دیده شده و احتمالاً شیائومی قصد دارد تبلت‌های مختلفی را با همین سری به بازار عرضه کند. البته در این گواهینامه تنها مدل دستگاه قابل مشاهده بوده و امکان دریافت جزئیات خاص در مورد مشخصات دستگاه وجود ندارد. این نخستین بار است که برای این نام تجاری یک گواهی تبلت به عنوان پلتفرم صادر می‌شود. البته احتمال دارد همانند برخی از گوشی‌های هوشمند پوکو این تبلت در واقع نام متفاوتی از یک تبلت موجود شیائومی یا ردمی باشد. به نظر می‌رسد برای اینکه در این مورد اطلاعات بیشتری کسب کنیم باید منتظر روشن شدن این موضوع باشیم.

اخیرا شیائومی تبلت پد ۶ اس پرو را به بازار عرضه کرده که با مشخصات پیشرفته توانست در بین کاربران مورد استقبال قرار بگیرد. احتمالاً تبلت پوکو نیز همراه با بسیاری از خصوصیات پد اس ۶ پرو عرضه خواهد شد.

شیائومی تبلت پد ۶ اس پرو را همراه با یک پنل ال سی دی به اندازه ۱۲.۴ اینچ و با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز عرضه کرد. نمایشگر این دستگاه دارای فناوری دالبی ویژن بوده و از روشنایی ۹۰۰ نیت به همراه نرخ نمونه برداری لمسی ۲۴۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. چیپست به کار رفته در این دستگاه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است که به همراه رم نوع LPDDR5x و حافظه UFS 4.0 به بازار عرضه شد. این محصول با مجموعه دوربین عقب دوگانه ۵۰ مگاپیکسلی و ۲ مگاپیکسلی به همراه یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی در زمینه فیلمبرداری و عکسبرداری قابلیت‌های متنوعی را ارائه می‌کند.

منبع خبر شیائومی قصد دارد برند پوکو وارد بازار تبلت‌ها کند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
https://techna.news/xiaomi-plans-to-enter-the-poco-brand-in-the-tablet-market.html/feed 0
درخواست کشورهای گروه ۷ برای توسعه هوش مصنوعی ایمن و قابل اعتماد https://techna.news/the-request-of-g7-countries-for-the-development-of-safe-and-reliable-artificial-intelligence.html https://techna.news/the-request-of-g7-countries-for-the-development-of-safe-and-reliable-artificial-intelligence.html#respond Sun, 17 Mar 2024 06:29:37 +0000 https://techna.news/?p=117058 کشورهای گروه ۷ قصد دارند در زمینه حوزه هوش مصنوعی به یک چهارچوب قابل اطمینان دست پیدا کرده و به یک چشم انداز مشترک برسند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در نشستی که وزرای فناوری کشورهای گروه ۷ در ایتالیا برگزار کردند توسعه فناوری هوش مصنوعی به صورت ایمن مطمئن و قابل […]

منبع خبر درخواست کشورهای گروه ۷ برای توسعه هوش مصنوعی ایمن و قابل اعتماد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
کشورهای گروه ۷ قصد دارند در زمینه حوزه هوش مصنوعی به یک چهارچوب قابل اطمینان دست پیدا کرده و به یک چشم انداز مشترک برسند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در نشستی که وزرای فناوری کشورهای گروه ۷ در ایتالیا برگزار کردند توسعه فناوری هوش مصنوعی به صورت ایمن مطمئن و قابل اعتماد به بحث گذاشته شد. این کشورها خواستار ایجاد یک چارچوب قابل اطمینان و تقویت نوآوری در این زمینه هستند. اگرچه قابل اعتماد شدن این فناوری بدون وجود یک چهارچوب ممکن نبوده و در هر کشور متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال پارلمان اروپا اخیراً اولین قانون مربوط به هوش مصنوعی را به تصویب رسانده است.

در نشست کشورهای گروه ۷ طی بیانیه‌ای اعلام شد که در آن کشورهای مذکور خواستار تقویت نوآوری در این حوزه بوده و قصد دارند به یک تعادل مناسب و چهارچوب قابل اطمینان در این حوزه دست پیدا کنند. ایمن کشورها شامل ایالات متحده، بریتانیا، ایتالیا، کانادا، ژاپن، آلمان و فرانسه هستند و به گفته وزرای فناوری این کشورها تلاش‌های بسیاری برای ایجاد چهارچوب‌های حاکمیتی و کنترل هوش مصنوعی در حال انجام است.

معرفی چت بات شرکت OpenAI نقطه آغاز رشد پرشتاب هوش مصنوعی محسوب می‌شود. این چت بات در اواخر سال ۲۰۲۲ با قابلیت‌های شگفت انگیز خود توانست جهان را شگفت زده کند. با این حال هر فناوری در هر دوران مانند هوش مصنوعی دارای خطرات و معایبی بوده و می‌تواند باعث جلب نظر دولت‌ها و قانونگذاران شده و بدین ترتیب قوانین کنترل کننده نیز برای آن در نظر گرفته شود.

اعضای گروه ۷ نیز همگی موافق وضع قوانین و چارچوب‌های یکسان برای این فناوری بوده و برخی از آنها طرفدار قوانین ملایم‌تر بوده و روی نظارت داوطلبانه روی این حوزه از فناوری تاکید دارند.

وزیر فناوری بریتانیا در این نشست اعلام کرد رویکرد این کشور برای نظارت بر این فناوری متفاوت با رویکرد اتحادیه اروپا خواهد بود. این کشور بیشتر روی ریسک‌ها تمرکز خواهد کرد و قصد دارد این نوآوری را ارتقا داده و رشد آن را ادامه دهد.

منبع خبر درخواست کشورهای گروه ۷ برای توسعه هوش مصنوعی ایمن و قابل اعتماد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
https://techna.news/the-request-of-g7-countries-for-the-development-of-safe-and-reliable-artificial-intelligence.html/feed 0
مدیر سابق آکیلس در متا ویژن پرو را هدست مهندسی شده می‌داند https://techna.news/the-former-manager-of-achilles-at-metavision-pro-considers-the-headset-to-be-engineered.html https://techna.news/the-former-manager-of-achilles-at-metavision-pro-considers-the-headset-to-be-engineered.html#respond Sun, 17 Mar 2024 06:03:27 +0000 https://techna.news/?p=117056 هوگو بارا سابق آکیلس در متا در مورد ویژن پرو اپل اعلام کرد این هدست یک کیت توسعه دهنده بیش از حد مهندسی شده بوده که برای توسعه دهندگان عرضه شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هوگو بارا هدست اپل را یک کیت توسعه دهنده با مهندسی بسیار زیاد نامیده و […]

منبع خبر مدیر سابق آکیلس در متا ویژن پرو را هدست مهندسی شده می‌داند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
هوگو بارا سابق آکیلس در متا در مورد ویژن پرو اپل اعلام کرد این هدست یک کیت توسعه دهنده بیش از حد مهندسی شده بوده که برای توسعه دهندگان عرضه شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هوگو بارا هدست اپل را یک کیت توسعه دهنده با مهندسی بسیار زیاد نامیده و معتقد است این هدست بیشتر برای توسعه دهندگان عرضه شده تا مخاطبان عادی. هدست واقعیت ترکیبی اپل با قیمت حدود ۳۵۰۰ دلار از زمان عرضه تاکنون مورد تحسین بسیاری از افراد قرار گرفته است. از طرفی انتقادهایی نیز در زمینه کمبود اپلیکیشن و قیمت بالا بر این هدست وارد شده است.

هوگو بارا در وبلاگ شخصی خود در مورد این هدست اعلام کرد این هدست بیش از حد مهندسی شده و مخاطب آن تنها توسعه دهندگان خواهند بود. این دانشمند حوزه کامپیوتر پیش از این مدیریت بخش‌های مختلفی از گوگل را بر عهده داشته و در سال ۲۰۱۲ نیز معاون بخش اندروید بوده است. وی در سال ۲۰۱۷ رئیس بخش آکیلس در فیسبوک یا متای فعلی شد. در حال حاضر بارا مدیرعامل شرکت دتکت به عنوان یک استارتاپ فناوری سلامت است.

بارا ضمن اعلام علاقه‌مندی خود به واقعیت مجازی پیش از این ورود اپل به صنعت واقعیت مجازی را بهترین اتفاق برای آکیلس می‌دانست. زیرا با ورود اپل به این بازار متا نیز وادار می‌شود تا تلاش خود را برای بهبود حفظ تایش انجام دهد. پس از عرضه ویژن پرو نیز وی معتقد است اپل با ارائه دستگاهی بالاتر از تقاضاهای معمولی نسبت به هدست‌های واقعیت مجازی از سوی مصرف کنندگان تنها باعث بالا بردن سطح توقع در بازار شده است. به گفته وی ویژن پرو هنوز یک کیت توسعه دهنده بوده و راه زیادی در پیش دارد همچنین این هدست باید در اختیار کسانی قرار بگیرد که می‌توانند باعث پیشرفت آن شوند. این هدست پس از ایالات متحده به زودی در اختیار کاربران کشورهای ژاپن و کانادا قرار میگیرد.

منبع خبر مدیر سابق آکیلس در متا ویژن پرو را هدست مهندسی شده می‌داند پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

]]>
https://techna.news/the-former-manager-of-achilles-at-metavision-pro-considers-the-headset-to-be-engineered.html/feed 0