شش صفحه از کاغذهای دست نویس آلبرت اینشتین به حراج گذاشته شد

شش صفحه کاغذ دست نویس آلبرت اینشتین که در آن در مورد نظریه نسبیت نوشته شده بود به حراج گذاشته شد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نسخه خطی دست نویس آلبرت اینشتین در یک حراجی از تاریخ ۲۸ فروردین به حراج گذاشته شده است. داوطلبان می توانند این قطعه با ارزش را […]

شش صفحه کاغذ دست نویس آلبرت اینشتین که در آن در مورد نظریه نسبیت نوشته شده بود به حراج گذاشته شد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نسخه خطی دست نویس آلبرت اینشتین در یک حراجی از تاریخ ۲۸ فروردین به حراج گذاشته شده است. داوطلبان می توانند این قطعه با ارزش را به صورت زنده در وبسایت حراجی مشاهده کنند.

این دست نویس شامل مبحث های ساده ای از آلبرت اینشتین است. در آن زمان فیزیک هسته ای همزمان با توسعه بمب اتمی در جنگ جهانی دوم بیشترین توجه در بین مردم را دارا بود.

این نسخه خطی وضعیت سالمی دارد و تنها یک نقطه زنگ زدگی روی آن دیده میشود. همچنین همراه با آن یک نسخه ترجمه به انگلیسی نیز وجود دارد. احتمالا این دست نویس با قیمت ۳۵۰ هزار دلار به فروش برسد.

پیش از این هفت سند از آلبرت اینشتین با قیمت بیش از یک میلیون دلار به فروش رفته بود. البته پیش نویس های مربوط به نظریه نسبیت در همان زمان توسط انیشتین دور انداخته شد . تا زمانی که شاهکار اصلی را منتشر کرد.‌پس از شناسایی نبوغ این دانشمند، تمام اشیا متعلق به این دانشمند مانند دست نویس ها و اشیا دیگر ارزش مند شد.

اینشتین به دلیل مخالفت با نازی ها نسخه دست نویسی را برای کمک به ایالات متحده تهیه کرد و در آن زمان با قیمت در یک حراجی با قیمت ۶.۵ میلیون دلار فروخت. آن نسخه در زمینه نظریه نسبیت نوشته شده بود. در حال حاضر آن نسخه در کتابخانه کنگره ایالات متحده آمریکا نگهداری میشود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال