افزایش عمکلرد گرافیک مجتمع پردازنده‌های جدید Skylake اصلی‌ترین هدف اینتل بوده است

مدت زمان زیادیست که کمپانی اینتل به سختی بر روی نسل ششم از سری پردازنده‌های Core خود با اسم “Skylake” کار می‌کند و برای هر چه بهتر شدن عملکرد گرافیک مجتمع (iGPU) این پردازنده‌ها، هر چه را در چنته داشته رو کرده است. نتیجه‌ی این تلاش فراوان، افزایش قابل توجه در عملکرد این گرافیک‌های مجتمع […]

مدت زمان زیادیست که کمپانی اینتل به سختی بر روی نسل ششم از سری پردازنده‌های Core خود با اسم “Skylake” کار می‌کند و برای هر چه بهتر شدن عملکرد گرافیک مجتمع (iGPU) این پردازنده‌ها، هر چه را در چنته داشته رو کرده است. نتیجه‌ی این تلاش فراوان، افزایش قابل توجه در عملکرد این گرافیک‌های مجتمع و البته بهتر شدن عملکرد خود پردازنده می‌باشد.

حالا گرافیک‌های مجتمع پردازنده‌های اینتل قادر خواهند بود تا با کارت‌های رده‌پایین شرکت‌های AMD و Nvidia رقابت کنند و حتی عملکردی بهتر از آنها نیز داشته باشند و حتی می‌توانند بازی‌های مختلف را در وضوح تصویرهای 720p و 900p با شرایطی مطلوب اجرا نمایند. البته این آغاز راه است و اینتل قصد دارد تا عملکرد iGPU ها را ماورای تصور شما افزایش دهد و برنامه‌های ریزی‌های اینتل، برای رسیدن و اجرای بازی‌ها در وضوح تصویرهای بالای 2K و 4K می‌باشد!

البته اجرای بازی در وضوح تصویر 720p که گفتیم به بازی‌های سنگین مربوط می‌شود و طبق ادعای اینتل، کاربران می‌توانند عناوینی ه مچون League of Legends را به راحتی در وضوح تصویر 1080p اجرا نمایند. همچنین اینتل مدعی شده عملکرد عملکرد نسل نهم از گرافیک‌های مجتمع این شرکت که در پردازنده‌های Skylake به کار گرفته خواهد شد، حدود 50 درصد قدرتمندتر از نسل‌های قبلی شده است. البته نباید فراموش کرد که چند سالیست پردازنده‌های جدید اینتل بدون فن کار می‌کنند و گرما را به کمک راهکارها و البته تکنولوژی‌های جدید اینتل، به سادگی انتقال می‌دهند.
Skylake iGPU Gets Performance Leap, Incremental Upgrade for CPU Performance 2Skylake iGPU Gets Performance Leap, Incremental Upgrade for CPU Performance 3

بهتر است کمی هم در مورد پردازنده صحبت کنیم. شاید شما هم در مورد قدرت افزایش نه چندان بالای قدرت پردازشی پردازنده‌های سری Skylake نسبت به نسل قبلی یعنی Broadwell شنیده باشید. در این باره باید بگوییم که این موضوع حقیقت دارد و پردازنده‌های سری Skylake تنها 10 تا 20 درصد از پردازنده‌های سری Broadwell قدرتمندتر هستند و حتی می‌توان با کمی اغماض، این درصد را برای پردازنده‌های سری Haswell و Ivy Bridge نیز در نظر گرفت.

اینتل قصد دارد تا نسخه‌ی کوچکتر از این پردازنده یعنی سری “Skylake-U” را برای تبلت‌ها و نوت‌بوک‌ها بهینه کرده و از آخرین تکنولوژی‌های موجود در این پردازنده‌های استفاده نماید و حتی نسخه‌ی SoC از آنها را با پشتیبانی کامل از تکنولوژی‌های eMMC 5.0، SDIO 3.0، SATA 6Gbps، PCIe gen 3.0 و USB 3.0، 802.11 ac، WiDi 6.0 و همچنین بلوتوث نسخه‌ی 4.1 در اختیار سازندگان قرار دهد.

به نظر شما پردازنده‌های جدید اینتل تا چه اندازه می‌تواند موفق ظاهر گردد؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال