زبان خواب می تواند ارتباط بین خواب و بیداری را فراهم کند

محققان به تازگی یک زبان جدید خواب ابداع کرده اند که با کمک آن می توان با ارتباط حالت خواب و بیداری مفاهیم مربوط به خواب شفاف را منتقل کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، افرادی که رویای شفاف می‌بینند معمولا از این موضوع اطلاع داشته و می توانند آن را دستکاری […]

محققان به تازگی یک زبان جدید خواب ابداع کرده اند که با کمک آن می توان با ارتباط حالت خواب و بیداری مفاهیم مربوط به خواب شفاف را منتقل کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، افرادی که رویای شفاف می‌بینند معمولا از این موضوع اطلاع داشته و می توانند آن را دستکاری کنند. مایکل رادوگا، متخصص خواب در مرکز تحقیقاتی phase نوعی زبان جدید ابداع کرده که ارتباط خواب شفاف را با حالت بیداری برقرار می کند.

زبان خواب جدید به نام Remmyo که برای نخستین بار ابداع شده از حرکات مربوط به عضلات صورت برای این کار استفاده می کنند. این عضلات معمولا در زمان خواب REM تکان هایی را تجربه می کنند. زبان رمیو می تواند در زمان بیداری مورد آموزش قرار گیرد. بدین ترتیب افراد در زمان مشاهده رویای شفاف قادر به صحبت با دیگران خواهند بود.

این زبان خواب از ۶ حرکت صورت تشکیل شده و از طریق حسگرهای الکترومیوکرافی نیز قابل شناسایی است.‌ همچنین می توان آنها را از طریق کامپیوتر ترجمه کرد.

رادوکا در این باره می گوید: در سیستم جدید امکان ترجمه زبان رمیو یا حرف های فرد به زبانی دیگر وجود دارد. آزمایش انجام گرفته برای تست این سیستم شامل تعدادی افراد است که توانستند این زبان را آموزش ببینند. سپس از آنها خواسته شد تا در حالت رویای شفاف وارد شده و سپس با استفاده از این زبان ورود خود با این رویا را به محققان اطلاع دهند.

محققان در نهایت با کمک حسگر های EMG و تحت نظر گرفتن صورت شرکت کنندگان توانستند حرکات را ترجمه کنند. این زبان در برقراری ارتباط و انتقال مفاهیم توانست بین ۱۳ تا ۸۱ درصد موثر واقع شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال