پانسمان هوشمند امکان ترمیم بهتر زخم را فراهم می‌کند

دانشمندان استرالیایی با استفاده از پانسمان هوشمند مجهز به حسگر امکان ترمیم بهتر زخم ها را فراهم کردند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان موسسه فناوری ملبورن در استرالیا از ترکیب پانسمان هوشمند و حسگر داخلی برای ترمیم بهتر زخم استفاده کردند. به طوری که در صورت بهبود نیافتن زخم پانسمان قادر […]

دانشمندان استرالیایی با استفاده از پانسمان هوشمند مجهز به حسگر امکان ترمیم بهتر زخم ها را فراهم کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان موسسه فناوری ملبورن در استرالیا از ترکیب پانسمان هوشمند و حسگر داخلی برای ترمیم بهتر زخم استفاده کردند. به طوری که در صورت بهبود نیافتن زخم پانسمان قادر است این موضوع را به بیمار هشدار دهد.

حسگر های فلورسنت موجود در این پانسمان های ضد میکروبی در صورت وجود عفونت در زیر نور ماورای بنفش شناسایی شده و از این طریق امکان نظارت را بر روی بهبودی زخم ها فراهم می کند. در واقع ویژگی ضد باکتری و ضد قارچی منیزیم هیدروکسید از طریق این پانسمان به شدت افزایش یافته و همچنین هزینه آن نیز نسبت به پانسمان های کنونی بسیار کمتر است. در عوض در این پانسمان ها امکان مقابله با قارچ ها و باکتری ها افزایش داشته و می تواند تا یک هفته قدرت ضدمیکروبی خود را حفظ کند.

پژوهشگر اصلی این پروژه به نام وای کان ترونگ می گوید: پانسمان های هوشمند ضد میکروبی از نظر اقتصادی به صرفه تر بوده و با کمک حسگرهای داخلی انسان پیگیری و نظارت درمقابل مراقبت از زخم را فراهم می کند. وی اضافه کرد اکنون تنها راه نظارت بر زخمها برداشتن پانسمان است. در عوض پانسمان های جدید می توانند علاوه بر بهبود بهتر زخم ردیابی و کنترل عفونت رانیز بر عهده بگیرند. این در حالی است که برداشتن پانسمان علاوه بر دردناک بودن خطر حمله عوامل بیماری زا را نیز افزایش می دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال