این سطل زباله هوشمند می‎تواند آشغال را به بازی تبدیل کند

یکی از بزرگترین نگرانی شهرها زباله‎ها است، هیچ‎کس دوست ندارد در خیابان‎ها آشغال ببیند. ولی در نهایت شاهد مواردی مانند پر بودن بیش از حد سطل زباله‎ها خواهیم بود. گاهی اوقات پیدا کردن یک سطل زباله بسیار مشکل است و بدتر از همه بعضی از مردم اصلا اهمیتی نسبت به آشغال ریختن در هر جایی […]

یکی از بزرگترین نگرانی شهرها زباله‎ها است، هیچ‎کس دوست ندارد در خیابان‎ها آشغال ببیند. ولی در نهایت شاهد مواردی مانند پر بودن بیش از حد سطل زباله‎ها خواهیم بود. گاهی اوقات پیدا کردن یک سطل زباله بسیار مشکل است و بدتر از همه بعضی از مردم اصلا اهمیتی نسبت به آشغال ریختن در هر جایی که می‎خواهند نشان نمی‎دهند. شرکت Sencity قصد مبارزه با این بی‎توجهی را دارد و آن‎ها می‎خواهند با استفاده از سطل زباله‎ی جدید خود به اسم TetraBIN، آشغال‎ ریختن را به یک بازی تبدیل کنند. سطل زباله‎ی هوشمندی که بابت آشغال ریختن شما داخل آن به شما جایزه می‎دهد.

Sencity قسمتی از یک گروه استارت‎اپ‎های شکل گرفته از Urban-X است، شرکتی مستقر در بروکلین که هدف آن بهبود قابلیت زندگی در شهرهایی همانند با نیویورک است. یعنی این شرکت‎ها به مشکلاتی توجه دارند که در نزدیکی شهروندان رخ می‎دهند و برای آن‎ها نگران کننده است، نظیر حمل و نقل و صنایع همگانی (برق، تلفن و غیره). تزئین خیابان بخش بزرگی از امور شهری و شهرداری‎های متعددی سعی کرده‎اند تا با استفاده از نیمکت‎ها و مسیرهای دوچرخه‎سواری جذابیت خاصی به خیابان‎ها دهند ولی با این وجود بسیار موفق نبوده‎اند. استفاده از ایستگاه‎های اتوبوس با داشتن نمایشگرهای متصل به دنیای اینترنت و نقاط دسترسی به شبکه‎های عمومی وای‎فای همگی در جهت این است که مردم زمانی که بیرون از خانه هستند اوقات شاد و مفرحی داشته باشند.

TetraBIN یک سطل بزرگ سه جناحی است که در یک نمایشگر با نشان دادن یک میدان سبز که امکان اسکرول کردن در آن وجود دارد، پیچیده شده است. بر روی این نمایشگر خفاش‎هایی در هوا پرواز می‎کنند و سگ‎هایی مشتاقانه بر روی زمین منتظر هستند تا “تغذیه شوند!” و داخل این سطل حسگرهای حرکتی قرار گرفته است تا سطل زباله زمانی که چیزی به داخل آن پرت می‎شود را متوجه شده و به دنبال آن آشغال به یک ران مرغ بر روی نمایشگر تبدیل می‎شود. تغذیه‎ی موفق سگ منجر به برنده شدن و نمایش کدی می‎شود که شما می‎توانید در وب‎سایت TetraBIN با وارد کردن آن جایزه دریافت کنید. ایده‎ی پشت این محصول این است که افراد پیاده با بازی کردن جوایز متعددی دریافت می‎کنند، آن‎ها حتی ممکن است در صندوق پستی خود کالاهای فیزیکی دریافت کنند. Sencity امیدوار است که با گذشت زمان، انداختن زباله درون سطل آشغال به یک عادت خودکار، به خصوص در بین کودکان، تبدیل شود چون این بازی ممکن است کودکان را تشویق کند که زباله‎ی سایر افراد را نیز بردارند.

این سطل آشغال از اتصال 4G برای برقراری ارتباط استفاده می‎کند و می‎تواند اطلاعات را به سایر سطل‎هایی که در مجاورت آن قرار دارد ارسال کند، بنابراین نصب آن‎ها به حداقل تلاش نیاز دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال