گاردریل هوشمند می‌تواند به رانندگان در زمان خطر هشدار دهد

محققان دانشگاه والنسیا نوعی گاردریل هوشمند توسعه دادند که می تواند در مواقع خطر به رانندگان هشدار دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققینی از دانشگاه والنسیا با همکاری موسسه ai2 و شرکت Metalesahave گاردریل جاده ای هوشمند ساخته اند که قابلیت اعلام هشدار در موقعیت های خطرناک را دارا است. همچنین […]

محققان دانشگاه والنسیا نوعی گاردریل هوشمند توسعه دادند که می تواند در مواقع خطر به رانندگان هشدار دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققینی از دانشگاه والنسیا با همکاری موسسه ai2 و شرکت Metalesahave گاردریل جاده ای هوشمند ساخته اند که قابلیت اعلام هشدار در موقعیت های خطرناک را دارا است. همچنین این گاردریل میتواند در مورد تصادفات و رویدادهای ایجاد شده به مقامات شهرداری گزارش دهد. علاوه بر آن عبور عابران پیاده، شرایط آب و هوایی منطقه، همچنین سرعت نزدیک شدن وسایل نقلیه را نیز ثبت خواهد کرد.

 به گفته شرکت سازنده از این گاردریل می توان علاوه بر جاده های شهری و بین شهری در دیگر محیط ها نیز استفاده کرد. برای ساخت گاردریل هوشمند از یک نرم افزار ارتباطی و کنترلی و حسگر های مختلف برای نصب وسایل الکترونیکی در داخل گاردریل ها استفاده شده است. حسگرهای آن نیز شامل حسگر های دید خارجی، دما و کیفیت هوا به همراه رادار و دوربین حرارتی خواهد بود. همه این اجزا با یکدیگر می‌توانند موقعیت های خطرناک را شناسایی کنند.

 فرانسیسکو بلنز از محققان اصلی این پروژه می گوید: در این گاردریل ها ده حالت و ویژگی مختلف تعریف شده است. به طوری که در صورت وقوع موقعیت خطرناک یکی از آنها روشن میشود. به عنوان مثال ایجاد ترافیک در جاده ورودی شهر باعث روشن شدن گاردریل شده و بدین ترتیب علائمی را نشان خواهد داد که طی آن رانندگان هشدار داده می شود. بدین ترتیب می‌توان مدیریت ترافیک را نیز انجام داد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال