محققان میگویند تلویزیون های هوشمند از انسانها جاسوسی می کنند

تلویزیون های هوشمند به واسطه وجود ردیاب های گردآوری اطلاعات به جاسوسی متهم شدند. تلویزیون های متصل به اینترنت و وبسایت های مختلف میتوانند به عنوان جاسوس رفتارهای انسان را زیر نظر بگیرند و از انها جاسوسی کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز ، امروزه نظارت کمی بر اینگونه دستگاهها و […]

تلویزیون های هوشمند به واسطه وجود ردیاب های گردآوری اطلاعات به جاسوسی متهم شدند. تلویزیون های متصل به اینترنت و وبسایت های مختلف میتوانند به عنوان جاسوس رفتارهای انسان را زیر نظر بگیرند و از انها جاسوسی کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز ، امروزه نظارت کمی بر اینگونه دستگاهها و شرکت هایی که اطلاعات استخراجی را میفروشند وجود دارد. یکی از محققین دانشگاه پرینستون به نام ارویند نارایانان می گوید: دستگاههایی نظیر روکو و یا آمازون فایر تی‌وی میتوانند اطلاعاتی از آنچه در محیط خانه یا محل کار مشاهده می‌کنید، در اختیار شرکت های مختلف قرار دهند. حتی برخی نیز معتقدند که قیمت تلویزیون های هوشمند بیش از آن چیزی است که پرداخت میکنیم. اما در واقع سازندگان بهای آن را به ازای اطلاعات کاربران دریافت میکنند. و بسیاری از کاربران از این امر بی اطلاع هستند.

در این مورد تلویزیون های هوشمند تنها نیستند. بسیاری دیگر از دستگاههای هوشمند نیز میتوانند فعالیت های کاربر را حتی در زمانی که از انها استفاده نمیشود ثبت کنند. محققان میگویند 81 درصد از دستگاه‌های هوشمند خانگی از قبیل زنگ هوشمند (Ring) آمازون و یا نمونه Zmodo از این قبیل دستگاهها هستند. این دستگاهها بطور مدام در حال ضبط صدا یا حرکات کاربر هستند ، بدون اینکه کاربر از این موضوع مطلع باشد.

نارایانان در مورد حفاظت از حریم شخصی میگوید : اعمال کنترل های بیشتر میتواند مفید باشد. اما تبلیغات های هدفمند که در تلویزیون ها نمایش داده میشوند نشان دهنده نقض قوانین حریم شخصی هستند. تبلیغات هدفمند با استفاده از دریافت اطلاعات شخصی انجام میگیرد که باید هر چه زودتر متوقف شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال