مهاجرت تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به هند؛ عواقب احتمالی کرونا

شرایط اقتصادی کنونی بسیاری از غول های تکنولوژی و تولیدکنندگان گوشی های هوشمند را بر آن داشته تا به هند به عنوان جایگزینی برای چین فکر کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، بسیاری از شرکت های بزرگ صنعتی ضررهای مالی اخیر خود را نتیجه اعتماد و تکیه بر کشور چین می دانند و در […]

شرایط اقتصادی کنونی بسیاری از غول های تکنولوژی و تولیدکنندگان گوشی های هوشمند را بر آن داشته تا به هند به عنوان جایگزینی برای چین فکر کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، بسیاری از شرکت های بزرگ صنعتی ضررهای مالی اخیر خود را نتیجه اعتماد و تکیه بر کشور چین می دانند و در فکر یک کشور جایگزین برای تولید و فروش محصولات خود هستند. از طرفی بازار گوشی های هوشمند در هند با خسارتی دو میلیارد دلاری در آینده روبروست. اقتصاد دانان احتمال می دهند که این دو اتفاق بزرگ در صنعت هند در نهایت به نتایج مثبت ختم خواهد شد.

کاهش درصد فروشی گوشی در هند از 158 میلیون دستگاه در سال گذشته و رسیدن به 153 میلیون دستگاه می تواند نشان دهنده وضعیت بحرانی صنعت گوشی هوشمند هند باشد. وضعیت قرنطینه و پیامدهای ناشی از شیوع کرونا نیز هرگونه پیش بینی و نتیجه گیری در این مورد را با مشکل مواجه کرده است. با این حال هنوز بسیاری از شرکت های بزرگ تصمیم به راه اندازی خط تولید در این کشور گرفته اند. به عنوان مثال پیمانکار تولیدی اپل، فاکسکان، تولید آیفون XR در هند آغاز کرده است. این موضوع نشان می دهد که علیرغم عدم وجود زیرساخت های مناسب ، احتمالا این شرکت ها اطمینان خاطر مناسبی برای سرمایه گذاری پیدا کرده اند.

اکنون هند در معرض توجه بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ جهان قرار دارند. تولیدکنندگانی که تا کنون وابسته به چین بوده اند و اکنون می خواهند این وابستگی را کاهش دهند. همچنین آمارها نشان می دهد که میزان سرمایه گذاری در کشور هند در سال 2019 دو برابر شده است. این سرمایه گذاری در تمامی زمینه ها بوده و تنها به تولید لوازم الکترونیکی و گوشی های هوشمند محدود نبوده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال