گوشی‎های هوشمند سال آینده در 5 دقیقه شارژ می‎شوند

اگر به ابتدای زندگی گوشی‎های هوشمند برگردیم، روزهایی را باید به یاد آوریم که عمر باتری مشکلات خاص خود را داشت یعنی نه تنها گوشی‎ها در مدت زمان طولانی‎تری شارژ می‎شدند، بلکه سرعت کم شدن شارژ آن‎ها نیز سریع‎تر بود. این روزها به لطف فناوری شارژ سریع شاهد رفع این مشکلات هستیم تا باتری یک […]

اگر به ابتدای زندگی گوشی‎های هوشمند برگردیم، روزهایی را باید به یاد آوریم که عمر باتری مشکلات خاص خود را داشت یعنی نه تنها گوشی‎ها در مدت زمان طولانی‎تری شارژ می‎شدند، بلکه سرعت کم شدن شارژ آن‎ها نیز سریع‎تر بود. این روزها به لطف فناوری شارژ سریع شاهد رفع این مشکلات هستیم تا باتری یک گوشی در مدت زمان واقعا کوتاه‎تری شارژ شود ولی ممکن است سال دیگر اوضاع حتی از این هم بهتر باشد.

شرکت استارت‎اپ اسرائیلی StoreDot فناوری شارژ سریع خود را در نمایشگاه CES در سال 2015 به نمایش گذاشت. این اتفاق دو سال قبل رخ داده بود اما مدیرعامل این شرکت یعنی Doron Myersdorf در گفتگو با شبکه‎ی بی‎بی‎سی اظهار داشته که به اعتقاد او این فناوری آماده‎ی عمومی شدن است و از سال 2018 وارد مرحله‎ی تولید می‎شود.

به عبارت دیگر از سال بعد، ما می‎توانید شاهد این باشیم که شرکت‎های سازنده‎ی گوشی‎های هوشمند از فناوری StoreDot استفاده می‎کنند که به دنبال آن باتری یک گوشی در عرض 5 دقیقه به طور کامل شارژ می‎شود. گرچه همگان این ادعا را باور ندارند که یکی از آن‎ها بن وود، تحلیل‎گر بخش فناوری در شرکت CCS Insight است.

براساس گفته‎ی وود، او شک دارد که این فناوری به سرعتی که این شرکت ادعا می‎کند اجرایی شود. گرچه او می‎پذیرد که آن‎ها بایستی موفق به دست‎یابی به این امکان شده باشند تا این صنعت با دستاورد عظیمی روبرو شود. او می‎گوید:

“ریسک کردن در فناوری باتری می‎تواند شما را زخمی کند. تجربه به من یاد داده است که همیشه شک خودم را داشته باشم. باید بگویم دیدگاه من در خصوص مسائل مختلف این است که اجازه دهید ببینیم این قضیه رخ می‎دهد یا نه.”

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال