اسنپ برای رقابت با فیسبوک پتنت 7.7 میلیون دلاری خریداری می‎کند

Mobli را به یاد می‎آورید؟ آن را به نوعی رقیب اینستاگرام می‎توان دانست که در سال 2011 شکل گرفت ولی نتوانست به حیات خود ادامه دهد. نسخه‎ی اندرویدی این اپلیکیشن رسما به پایان عمر خود رسیده است اما نسخه‎ی iOS آن نیز در بین برترین اپلیکیشن‎های اپ‎استور قرار ندارد. به نظر ما چون آن‎‌ها سیستم […]

Mobli را به یاد می‎آورید؟ آن را به نوعی رقیب اینستاگرام می‎توان دانست که در سال 2011 شکل گرفت ولی نتوانست به حیات خود ادامه دهد. نسخه‎ی اندرویدی این اپلیکیشن رسما به پایان عمر خود رسیده است اما نسخه‎ی iOS آن نیز در بین برترین اپلیکیشن‎های اپ‎استور قرار ندارد. به نظر ما چون آن‎‌ها سیستم کاربری خود را به سمت مشترک شدن تغییر داده بودند، این استراتژی به ضرر آن‎ها تمام شد. به هرحال، شرکت سازنده‎ی این اپ یعنی Mobli Media با فروش یک پتنت خاص به مبلغ 7.7 میلیون دلار به شرکت اسنپ پول هنگفتی به جیب زده است.

پتنت مورد نظر ایده‎ای را در رابطه با قرار دادن فیلترهای جغرافیایی (فیلترهای مبتنی بر موقعیت) بر روی تصاویر کاربر مطرح می‎کند. شاید متوجه شده باشید که اسنپ‎چت دارای فیلترهای مبتنی بر مکان و زمان است که تنها اگر در یک مکان، مراسم یا نقطه‎ی خاص هستید ظاهر خواهند شد. در واقع طراحی آن‎ها از سوی هر شرکت همکار یا تجاری یا شخصی صورت گرفته تا بتوانند فیلترهای جغرافیایی خود را طراحی و در اختیار اسنپ‎چت قرار دهند و سپس کاربران در مکان‎ها و تاریخ‎های خاص بتوانند به آن‎ها دسترسی داشته باشند. همان‎طور که می‎توانید حدس بزنید، اسنپ به لطف محبوبیت اپلیکیشن خود در بین کاربران جوان، به خوبی از این قابلیت‎ها درآمدزایی می‎کند.

شاید سوالی که شکل گیرد این است که اسنپ‎چت با آن‎که این ویژگی‎ها را داشته است چرا این پتنت را حال بایستی خریداری کند؟ شایعه شده است که شرکت فیس‎بوک “100 درصد خواهان این پتنت” بوده و با صاحب آن مذاکراتی را مبنی بر خرید آن شروع کرده بوده است. به نظر ما اسنپ‎چت بابت استفاده از این فناوری تاکنون در حال پرداخت حقوق وفاداری به شرکت Mobil بوده است. هم‎چنین بدون شک این شرکت اندکی ناراحت است که فیس‎بوک از قابلیت “Stories” اسنپ‎چت در بین ممتازترین اپلیکیشن‎های خود یعنی اینستاگرام، مسنجر فیس‎بوک و اپلیکیشن اصلی خود استفاده کرده است. بنابراین به محض این‎که فیس‎بوک علاقه‎ی خود به این پتنت را نشان داده است، که اسنپ در حال حاضر از آن استفاده می‎کند، ما با واکنش اسنپ روبرو شد‎ایم که “این دیگر برای شما نیست!”.

به نظر می‎رسد که اسنپ واقعا خواهان این خرید نیز بوده است چون این رقم بالاترین مقدار پولی است که برای خرید یک پتنت در اسرائیل (کشور شرکت Mobil) ثبت شده است. قبلا، این مقدار 2.7 میلیون دلار بوده که 5 میلیون کامل از مقدار پرداختی اسنپ‎ کمتر است.

گفته می‎شود، اسنپ این پتنت را به این دلیل خریده است که از خود در آینده به دنبال شکل‎گیری پرونده‎های حقوقی دفاع کند. یقینا این شرکت دوست ندارد که فیلترهای جغرافیایی آن همانند با قابلیت Stories دزدیده شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال