اسنپدراگون ۷ نسل ۲ یا ۷ پلاس به زودی از راه می رسد

با وجودی که هنوز چیپ جدید شرکت کوالکام با نام اسنپدراگون ۷ نسل یک در تعداد کمی از گوشی های بازار مورد استفاده قرار گرفته است این شرکت قصد دارد نسل بعدی این تراشه را تولید کند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کوالکام روی نسل بعدی تراشه های اسنپدراگون ۷ کار میکند. […]

با وجودی که هنوز چیپ جدید شرکت کوالکام با نام اسنپدراگون ۷ نسل یک در تعداد کمی از گوشی های بازار مورد استفاده قرار گرفته است این شرکت قصد دارد نسل بعدی این تراشه را تولید کند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کوالکام روی نسل بعدی تراشه های اسنپدراگون ۷ کار میکند. هنوز مشخص نیست این تراشه با نام اسنپدراگون ۷ نسل ۲ عرضه میشود یا ۷ پلاس. طبق گزارش های منتشر شده توسط یک منبع دنیای فناوری به نام رولند کوانت، این تراشه جدید از سه خوشه برخوردار است. هر کدام شامل یک هسته اصلی ، سه هسته طلایی و ۴ هسته نقره ای هستند. هنوز حداکثر فرکانس است خوشه ها اعلام نشده است.

کوانت می گوید هر هسته مرکزی دارای فرکانسی برابر ۲.۴ گیگاهرتز خواهد بود. فرکانس هسته های طلایی نیز با آن یکسان است. در هسته های نقره ای نیز حداکثر فرکانس به ۱.۸ گیگاهرتز می رسد. میزان حداکثر فرکانس های این هسته با اسنپدراگون ۷ نسل ۱ تقریبا برابری می‌کند.

احتمال دارد با توجه به پیکربندی و فرکانس مشابه این هسته ها با تراشه اسنپدراگون ۷ نسل ۱ تراشه جدید به اسنپدراگون ۷ نسل ۲ نامگذاری شود. در حال حاضر اطلاعاتی در مورد هسته ها در دسترس نیست. با این وجود در صورتی که کوالکام از هسته های جدید استفاده کرده باشد ممکن است برای هسته اصلی با Cortex A715 و برای خوشه نقره ای با هسته Cortex A510 روبرو شویم. در صورت استفاده از این هسته ها احتمالا با بهبود عملکرد نیز مواجه هستیم. همچنین بهره وری انرژی آنها نیز افزایش خواهد یافت. به عنوان مثال هسته A715 حدود ۵ درصد سریعتر و دارای ۲۰ درصد بهره وری انرژی بالاتر نسبت به نسل قبلی خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال