تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳؛ تراشه ای با معماری جدید و فرکانسی بالاتر

کوالکام در ساخت تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ از معماری جدید استفاده خواهد کرد. همچنینی این تغییر می تواند قدرت عملکرد این تراشه را به شدت افزایش دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، از زمان معرفی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل یک پلاس این شرکت توانسته تولید این قطعه را در مسیر درستی […]

کوالکام در ساخت تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ از معماری جدید استفاده خواهد کرد. همچنینی این تغییر می تواند قدرت عملکرد این تراشه را به شدت افزایش دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، از زمان معرفی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل یک پلاس این شرکت توانسته تولید این قطعه را در مسیر درستی هدایت کند. همچنین نسل دیگری از این تراشه یعنی سیستم-روی-چیپ اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در بخش تحقیق و توسعه قرار داشته و برخی سازندگان نیز از نمونه مهندسی شده است قطعه برای آزمایش استفاده کرده اند.

دیجیتال چت استیشن به عنوان یکی از افشاگران معروف در ویبو اعلام کرد کوالکام در پرچم از آینده خود از معماری جدید ۲+۵+۱ استفاده می کند. این معماری نشان می دهد با یک هسته بزرگ، ۵ هسته معمولی و ۲ هسته کوچک روبرو خواهیم بود.

البته معماری جدید باعث افزایش عملکرد و سرعت بیشتر نسبت به معماری قبلی خواهد شد. زیرا در این معماری یک هسته استاندارد جایگزین هسته کوچک میشود و بدین ترتیب قدرت پردازشی نیز افزایش خواهد یافت. طبق گزارش گیزموچاینا، هسته اصلی در چیپ اسنپدراگون ۸ نسل ۳ از نوع Cortex X4 است و فرکانس آن نیز حداکثر ۳.۷ گیگاهرتز است. در حالیکه در تراشه کنونی این فرکانس ۳.۳۶ گیگاهرتز است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال