خطر انقراض پلنگ‌های برفی به دنبال گرم‌تر شدن و تغییر شرایط آب‌و‌هوایی

زمین در حال گرم‌تر شدن است و این موضوع نمی‌تواند نتایج خوبی را به همراه داشته بشد، مخصوصا برای بسیاری از حیوانات که با چنین اتفاقی، مجبور به تغییر عادات و شرایط زندگی خود می‌شوند. اما این موضوع در مورد پلنگ‌های برفی چندان خوشآیند نبوده و طبق اطلاعاتی که WWF منتشر کرده، حدود 30 درصد […]

زمین در حال گرم‌تر شدن است و این موضوع نمی‌تواند نتایج خوبی را به همراه داشته بشد، مخصوصا برای بسیاری از حیوانات که با چنین اتفاقی، مجبور به تغییر عادات و شرایط زندگی خود می‌شوند. اما این موضوع در مورد پلنگ‌های برفی چندان خوشآیند نبوده و طبق اطلاعاتی که WWF منتشر کرده، حدود 30 درصد از پلنگ‌های برفی به خاطر این تغییرات آب‌و‌هوایی نمی‌توانند همانند گذشته محل مناسبی را برای زندگی داشته باشند. پیش از این نیز این گونه‌ی جانوری در معرض انقراض بود، اما حالا که فعالیت‌های بشر بیشتر از قبل شده، امکان انقراض این پلنگ‌ها، تشدید شده است.

پلنگ‌های برفی که محل زندگی آنها باید سرد و پوشیده از برق باشد، عموما در کوه‌های آسیای مرکزی زندگی می‌کنند. پیدا کردن یکی از آنها کار بسیار سختی است که البته دلیل آن تنها پوست آنها نیست و در کنار شباهت بالای این گونه به گربه، شرایط آب‌و‌هوایی نیز باعث شده تا یافتن آنها کاری سخت باشد. باید اشاره کنیم که در کنار این موارد، شکارهای غیرقانونی نیز تاثیر زیادی بر کاهش تعداد این گونه جانروی داشته است.

با افزایش دمای زمین، درخت‌های دامنه‌ی کوه‌ها زودتر و بیشتر از قبل رشد می‌کنند و همین موضوع باعث خواهد شد تا آب زیادی از سوی این درخت‌ها دریافت شود که نتیجه‌ی آن، کمتر شدن آب و برف در این مناطق خواهد بود. پس از آن، وجود گربه‌های وحشی در این مناطق باعث خواهد شد تا با پلنگ‌های برفی بر سر غذا رقابت و جنگ به وجود بیاید که این موضوع نیز می‌تواند منقرض شدن این پلنگ‌های برفی را سرعت بخشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال