الزام فعالان رسانه‌ای شبکه‌های اجتماعی کشور به اخذ مجوز

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، از مجوزدار شدن فعالیت رسانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی به منظور ضابطه‌مند کردن این فعالیت‌ها خبر داد. فیروزآبادی با تاکید براینکه رسانه‌های داخلی چه در بخش مکتوب و چه در بخش صوتی و تصویری تاکنون پایبندی خود را به الزامات دینی، اخلاقی و قانونی نشان داده‌اند، گفت: رعایت این […]

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، از مجوزدار شدن فعالیت رسانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی به منظور ضابطه‌مند کردن این فعالیت‌ها خبر داد.

فیروزآبادی با تاکید براینکه رسانه‌های داخلی چه در بخش مکتوب و چه در بخش صوتی و تصویری تاکنون پایبندی خود را به الزامات دینی، اخلاقی و قانونی نشان داده‌اند، گفت: رعایت این الزامات برای فعالیت شبکه‌های اجتماعی ضروری است. البته باتوجه به اینکه اکثر شبکه‌های اجتماعی مجازی در خارج از مرزهای کشورمان قرار دارند، چندان پایبند به الزامات داخلی نمی‌باشند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی از تصویب طرحی در این شورا خبر داد که در آن مقرر شده همه شبکه‌‌های پیام‌‌رسان فعال در کشور در یک دوره یک ساله، ذخیره‌‌سازی داده‌‌های خود را در داخل کشور انجام دهند. وی در این خصوص افزود: پس از این الزام همه کسانی‌که قصد دارند در شبکه‌های اجتماعی برای ایران فعالیت داشته باشند با انتقال سرورهای خود پایبندی به قوانین کشورمان را نشان دهند تا امنیت این شبکه‌ها برای کاربران داخلی ارتقا یابد.

وی همچنین به مذاکره با بخش خصوصی اشاره کرد که نتیجه آن راه‌اندازی کنسرسیومی برای شبکه اجتماعی خواهد بود.  مذاکره با اپراتورهای داخلی هم با هدف تشویق آن‌ها برای ایجاد شبکه اجتماعی داخلی ادامه دارد. در نهایت بزودی سه شرکت داخلی فعال با توانایی جذب بیش از ۱۰ میلیون مشترک راه‌اندازی خواهد شد.

دبیرشورای عالی فضای مجازی با اشاره به تلاش برای جذاب‌سازی فعالیت در این بخش برای شرکت‌های داخلی ادامه داد: به دنبال آن هستیم تا با اقدام‌های مناسب طرح‌های این بخش دارای فایده اقتصادی برای فعالان باشد. مصمم به حمایت از ایجاد سه شبکه پیام‌‌رسان داخلی هستیم تا به کاربران ایرانی خدمات ارایه دهند.

فیروزآبادی با تاکید بر تشویق تولیدکنندگان محتوای داخلی خاطرنشان کرد: قیمت ظرفیت برای تولید محتوای داخلی به شدت کاهش داده شده و شبهه رایگان شده است تا تولیدکنندگان محتوا بیشتر به این سمت جذب شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال