وزیر ارتباطات از ساماندهی محتوای شبکه‌های مجازی به ویژه تلگرام خبر داد

با توجه به اینکه فضاهای مجازی این روزها در دسترس عموم مردم قرار دارند، این فضاها می توانند جنبه مثبت و منفی داشته باشند. از جمله جنبه های منفی فضاهای مجازی انتشار اخبار بی منبع و بدون شناسنامه است. در نتیجه مطالبی در این فضاهای مجازی و به ویژه کانال های تلگرامی تولید و بازنشر […]

با توجه به اینکه فضاهای مجازی این روزها در دسترس عموم مردم قرار دارند، این فضاها می توانند جنبه مثبت و منفی داشته باشند. از جمله جنبه های منفی فضاهای مجازی انتشار اخبار بی منبع و بدون شناسنامه است. در نتیجه مطالبی در این فضاهای مجازی و به ویژه کانال های تلگرامی تولید و بازنشر شده و شایعاتی به وجود می آید.

در این راستا محمود واعظی، وزیر ارتباطات، از برنامه ساماندهی محتوای شبکه‌های مجازی توسط وزارت فرهنگ و شورای عالی فضای مجازی خبر داد.

وزیر ارتباطات با اشاره به تلاش برای مصدود شدن کانال های مستحجن تلگرام، گفت: مسئولان تلگرام به دنبال راه‌اندازی ربات‌هایی برای جلوگیری از آپلود فایل‌های مستهجن هستند، علاوه بر این به ایران اعلام کردند که هر کانال مستهجنی که به آن‌ها اعلام کنیم، ظرف 6 ساعت مسدود خواهد شد.

وی در ادامه از ساماندهی کلان پیام رسان ها خبر داد و افزود: از حدود هشت ماه پیش روی موضوع در شورا کار شده است.

وزارت ارتباطات با تاکید بر لزوم استفاده از شبکه های بومی و استفاده صحیح از شبکه های خارجی گفت: هیچ گاه درباره انتقال سرور تلگرام به داخل کشور صحبت نکردم.

واعظی در مورد برخورد با مدلینگ گسترده در اینستاگرام به نبود وظیفه مستقیم وزارت ارتباطات برای این موضوع اشاره کرد و ادامه داد: برنامه‌ای در اینستاگرام اجرا شده که صفحات نامناسب را مسدود می‌کند و اخیراً نیز از رباتی استفاده کرده‌ایم که به خودکار صفحات نامناسب را پیدا کند.

مشکل شماره‌های غیر فعال در تلفن ثابت و همراه

واعظی همچنین در مورد مشکلات بازپس گیری شماره های موبایل برای مشترکان جدید، گفت: چندی پیش به هر یک از اپراتورهای تلفن همراه 10 میلیون شماره جدید واگذار شد تا کمبود شماره نداشته باشند. اما مشکل شماره‌های غیر فعال در تلفن ثابت و همراه وجود دارد که علی‌رغم اینکه اپراتورها هزینه‌های بالایی برای نگه داری خطوط می‌پردازند، اما تجهیزات بلااستفاده است و مشترکانی که تجهیزات بلااستفاده دارند آن‌ها را برنمی‌‌گردانند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال