تامین اجتماعی از راه‌اندازی سامانه مخصوص شاغلین دور کار و کسب و کارهای مجازی خبر داد

سامانه خدمات تامین اجتماعی مخصوص شاغلان دورکار و افراد بدون شرایط استخدامی راه اندازی شد. اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی این سامانه را یک راه حل مفید برای فریلسنرها و دیگر افرادی دانست که در کسب و کارهای مجازی فعالیت دارند. در این سامانه کلیه خدمات تامین اجتماعی برای اینگونه کارمندان تدارک دیده شده […]

سامانه خدمات تامین اجتماعی مخصوص شاغلان دورکار و افراد بدون شرایط استخدامی راه اندازی شد. اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی این سامانه را یک راه حل مفید برای فریلسنرها و دیگر افرادی دانست که در کسب و کارهای مجازی فعالیت دارند. در این سامانه کلیه خدمات تامین اجتماعی برای اینگونه کارمندان تدارک دیده شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سامانه تامین اجتماعی مخصوص شاغلان دور کار از سال ۱۳۹۷ پایه گذاری شده بود و اکنون پس از دو سال به بهره برداری رسید. هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی در خصوص این سامانه می گوید: بخشنامه مربوط به دورکاری و افتتاح این سامانه در سال ۱۳۹۷ ابلاغ شد. پس از آن با هماهنگی از سوی اتحادیه و همچنین از سمت سازمان تامین اجتماعی و اعلام آمادگی این دو ارگان این سامانه به بهره‌برداری رسیده است. کلیه کارمندانی که شرایط استخدامی ندارند مانند فریلنسرها می‌توانند در این سامانه درخواست خود را ارسال کنند.

در حال حاضر سامانه تامین اجتماعی تنها به افرادی که در شرکت های عضو اتحادیه کسب و کارهای مجازی شاغل هستند خدمات رسانی می کند. تعداد این اعضا به ۱۷۰۰ شرکت می رسد. البته در آینده شاغلان در کسب و کارهای دیگر نیز می توانند از این سامانه بهره مند شوند. پس از احراز هویت اولیه در این سامانه معاینات پزشکی انجام می گیرد. سپس مکاتبه‌ی پرداخت حق بیمه و بخش های دیگر نیز بین سازمان تامین اجتماعی و اتحادیه کسب و کارهای مجازی صورت می گیرد. نوع بیمه در این سامانه غیر اجباری است و هزینه آن به صورت ماهانه دریافت می شود. نرخ حق بیمه نیز حکم ماده ۲۸ قانون تامین اجتماعی همان ۲۷ درصد خواهد بود. همچنین کلیه استفاده کنندگان از این بیمه نمی توانند از مزایای بیمه بیکاری استفاده کنند. مبنای پرداخت بیمه برای سال جاری ۱.۲ حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار است. همچنین افرادی که بیمه اجباری دارند با حداکثر سن ۵۰ سال می توانند وارد سامانه شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال