نگرانی مهندسین نرم افزار از جایگزین شدنشان با هوش مصنوعی

بسیاری از مهندسین نرم افزار و کارمندان این حوزه در رابطه با جایگزین کردن آنها با هوش مصنوعی ابراز نگرانی کرده اند. آنها بارها این موضوع را در شبکه های اجتماعی عنوان کرده اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با ظهور ChatGPT و قرارگیری این فناوری در تیتر اصلی اخبار این حوزه، […]

بسیاری از مهندسین نرم افزار و کارمندان این حوزه در رابطه با جایگزین کردن آنها با هوش مصنوعی ابراز نگرانی کرده اند. آنها بارها این موضوع را در شبکه های اجتماعی عنوان کرده اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با ظهور ChatGPT و قرارگیری این فناوری در تیتر اصلی اخبار این حوزه، بسیاری از افراد در شبکه اجتماعی Blind که هویت کارکنان آن نامشخص است، در این مورد صحبت کرده اند.‌ گزارشی که اینسایدر در ابن باره منتشر کرده است نشان می دهد در بسیاری از پست ها در رابطه با جایگزینی کارمندان با هوش مصنوعی سوال شده است.

به عنوان مثال یک کارمند که خود را از مهندسان مایکروسافت اعلام کرده ضمن عنوان دوران طلایی پایان یافته می گوید: اکنون شغل مهندسی نرم افزار با آمدن GPT در حال مرگ است و این فناوری در انجام وظایف خود بسیار کارآمد است. ما در موقعیت دشواری قرار داریم و بهتر است با تبدیل پول نقد خود به کریپتو بازنشسته شویم.

این پست حدود ۵۰۰ پاسخ دریافت کرد و حتی یکی از کاربران اعلام کرد این فناوری باعث از بین رفتن شغل های دفتری شده است. در بخش دیگری یک نظرسنجی در رابطه با حضور ChatGPT و پایان کار مهندسان نرم افزار جوان برگزار شد و بیشتر ۱۲ هزار نفر شرکت کننده داشته است. در این بین حدود ۴۱ درصد به این نظرسنجی جواب مثبت داده اند. ۳۷ درصد نیز مدعی هستند این شرایط تغییر نخواهد کرد. ۲۱ درصد نیز باور دارند که این شرایط به نفع آنها شده و فرصت ها را افزایش می دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال