حل معمای چگونگی ایجاد آب در زمین با کمک شهاب سنگ

محققان معمای چگونگی ایجاد آب در زمین را با استفاده از یک شهاب سنگ ۴.۶ میلیارد ساله حل کردند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در سال ۲۰۲۱ یک شهاب سنگ کربنی به ورودی یک پارکینگ در انگلیس برخورد کرد.نام این شهاب سنگ را وبنچکمپ گذاشتند. پس از یکسال بررسی توسط دانشمندان، اعلام […]

محققان معمای چگونگی ایجاد آب در زمین را با استفاده از یک شهاب سنگ ۴.۶ میلیارد ساله حل کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در سال ۲۰۲۱ یک شهاب سنگ کربنی به ورودی یک پارکینگ در انگلیس برخورد کرد.نام این شهاب سنگ را وبنچکمپ گذاشتند. پس از یکسال بررسی توسط دانشمندان، اعلام شد عمر این شهاب سنگ حدود ۴.۶ میلیارد سال است و در آن آب فرازمینی یافت شده است.‌ این شهاب سنگ نشان می‌داد آب روی زمین میتواند در سیارات فراخورشیدی دیگر نیز یافت شود.

دکتر اشلی کینگ، از موزه تاریخ طبیعی و از نویسندگان از پژوهش می گوید: این شهاب سنگ از بکرترین شهاب سنگ های موجود برای تجزیه و تحلیل محسوب می‌شود که دانشمندان را وسوسه می کند تا بتوانند ترکیب اصلی منظومه شمسی را در ۴.۶ میلیارد سال پیش در اختیار داشته باشند.

این شهاب سنگ از نوع کربنی نادر CM است که در آن دو درصد کربن وجود دارد. حدود ۱۱ درصد آن نیز از آب تشکیل شده است. بخش اعظم آن نیز از مواد معدنی ساخته شده است که در اثر واکنش شیمیایی سیالات در سیاره مادر بوجود آمده است.

دانشمندان با بررسی این شهاب سنگ متوجه شدند اندازه ایزوتوپ های هیدروژن در آن شباهت زیادی به ترکیبات آن در زمین دارد. همچنین درون آن آمینو اسیدهای فرازمینی وجود داشت که به منشأ حیات برمی گردد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال