برخی از گوشی‌های اندرویدی مجهز به چیپ وای فای Bradocom در معرض هک شدن هستند

در حالت کلی برای اینکه کاربران قربانی کارهای خرابکارانه‌ی هکرها نشوند، باید از انجام کارهای مختلفی همچون باز کردن لینک‌ها و نامه‌های الکترونیکی که نمی‌شناسند، پرهیز کنند. در چنین حالتی احتمالا نباید هیچ مشکلی برای کامپیوتر و یا گوشی‌هوشمند شما پیش بیاید و هیچ کسی نباید بتواند به حریم شخصی شما تجاوز نماید. اما اگر […]

در حالت کلی برای اینکه کاربران قربانی کارهای خرابکارانه‌ی هکرها نشوند، باید از انجام کارهای مختلفی همچون باز کردن لینک‌ها و نامه‌های الکترونیکی که نمی‌شناسند، پرهیز کنند. در چنین حالتی احتمالا نباید هیچ مشکلی برای کامپیوتر و یا گوشی‌هوشمند شما پیش بیاید و هیچ کسی نباید بتواند به حریم شخصی شما تجاوز نماید.

اما اگر یک هکر به دنبال سیستمی برای هک کردن باشد، تمام تلاش خود را خواهد داشت تا بتواند این کار را انجام دهد. یکی از مواردی که شاید اگر کاربران هم کار خاصی انجام نداده اما قربانی این افراد می‌شوند، متصل بودن هر دوی آنها به یک شبکه‌ی WiFi است که امکان هک کردن دستگاه‌های دیگر را در شرایطی خاص، برای هکر فراهم می‌کند.

یکی از جدیدترین شکاف‌هایی که اخیرا توسط محققین کشف شده، مربوط به گوشی‌های اندرویدی است که به چیپ‌های وای‌فای شرکت Broadcom مجهز هستند. در چنین حالتی، هکر قادر خواهد بود تا اطلاعات آلوده و بدافزارها را از طریق امواج وا‌ی‌فای به هر دستگاهی که به آن متصل است، ارسال نماید و این کار را نیز از طریق پکت‌های اینترنت انجام خواهد داد. این پَکِت‌ها می‌توانند شامل هر نوع کدهای مخربی همانند کدهای تخریب‌کننده حافظه‌ی مموری باشد که در این صورت، امکان به دست گرفتن کامل دستگاه مورد نظر توسط هکر میسر می‌شود.

البته می‌توان گفت که کمی بعید است افراد از این طریق قربانی حملات هکرها شوند چرا که در شبکه‌ای عظیم از وای‌فای که تعداد زیادی کاربر به آن متصل شده، واقعا کار آسانی برای یک هکر نخواهد بود که بتواند کاربرانی با گوشی‌هایی مجهز به چیپ وای‌فای Broadcom را پیدا و آنها را مورد هدف خود قرار دهد. خبر خوب دیگری که در این زمینه وجود دارد نیز این است که گوگل با متوجه شدن این مشکل، یک به‌روزرسانی جدید برای این دستگاه‌ها عرضه نموده، پس اگر کاربران آن را دریافت و نصب نمایند، نباید مشکلی از این بابت وجود داشته باشد.

همراه با این موضوع نیز گوگل بسیاری از گوشی‌های نفوذپذیر دیگر را نیز ایمن نموده که از میان آنها می‌توان به برخی از چیپ‌های شرکت کوآلکام که نفوذپذیری مشابهی با همین چیپ‌ها را داشتند، اشاره نمود.

بهتر است شما هم همین حالا بخش آپدیت‌های دستگاه خود را چک کنید تا خیالتان از این بابت، راحت باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال