سونی و پاناسونیک به‌دنبال تولید تلویزیون‌های 8K پیش از المپیک 2020 هستند

اگر از مکان المپیک بعدی مطلع نبودید، قطعا با دیدن مراسم اختتامیه‌ی المپیک ریو و حضور نخست وزیر ژاپن، Shinzo با لباس ماریو متوجه شده‌اید که المپیک بعدی در چه کشوری برگزار خواهد شد. حالا بزرگ‌ترین شرکت‌های تکنولوژی می‌خواهند برای المپیک 2020 و تجاری سازی تلویزیون‌های 8K پیش‌قدم شوند. دو شرکت مورد نظر ما، سونی و […]

اگر از مکان المپیک بعدی مطلع نبودید، قطعا با دیدن مراسم اختتامیه‌ی المپیک ریو و حضور نخست وزیر ژاپن، Shinzo با لباس ماریو متوجه شده‌اید که المپیک بعدی در چه کشوری برگزار خواهد شد. حالا بزرگ‌ترین شرکت‌های تکنولوژی می‌خواهند برای المپیک 2020 و تجاری سازی تلویزیون‌های 8K پیش‌قدم شوند. دو شرکت مورد نظر ما، سونی و پاناسونیک به دنبال این هستند تا پیش از المپیک 2020 بتوانند تلویزیون‌های 8K مناسب این بازی‌ها را تولید کرده و در این مسابقات به تبلیغ آن‌ها بپردازند.

برنامه‌ریزی این دو شرکت در حالی صورت گرفته که هنوز تلویزیون‌های 4K از محبوبیت بالایی برخوردار نیستند چراکه اکثر محتوای پخش شده، به صورت رزولوشن 1080p و یا نهایتا 2K بوده است. رزولوشنی که پاناسونیک و سونی به دنبال آن هستند، چهار برابر بیشتر از 4K بوده و 16 برابر هم بیشتر از رزولوشن 1080p تصاویر را نشان می‌دهد. شاید بتوان گفت که تولید این نوع تلویزیون‌ها بخش آسان این دو شرکت باشد؛ آن‌ها برای محقق ساختن چنین تکنولوژی، باید با همکاری شرکت NHK مقدمات پخش تلویزیونی بازی‌های المپیک 2020 را با کیفیت 1080p فراهم آورند.

البته شرکت NHK به صورت آزمایشی در المپیک ریو تصاویر با رزولوشن 8K را پخش کرد اما فعلا تلویزیون‌هایی که بتوانند این رزولوشن را پخش کنند قیمت بسیار بالایی دارند به طوریکه هر کسی قادر به خرید آن‌ها نخواهد بود. حالا سونی و پاناسونیک امیدوارند با کاهش هزینه‌های تولید این نوع تلویزیون‌ها، قیمت نهایی آن‌ها را تاحدی پایین‌تر آورند که کاربران عادی هم بتوانند آن‌ها را خریداری کنند. آن‌ها تنها چهار سال برای این کار فرصت خواهند داشت که در دنیای امروزی و پیشرفت تکنولوژی، به نظر زمان زیادی می‌رسد. اگر هم هنوز متوجه نشده‌اید که المپیک بعدی در چه کشوری برگزار می‌شود، باید بگوییم که کشور ژاپن و شهر توکیو وظیفه‌ی برگزاری المپیک 2020 را برعهده دارند.