شرکت سونی و TSMC همکاری جدیدی را برای تولید تراشه در ژاپن آغاز کردند

شرکت TSMC و سونی همکاری جدیدی را برای برای ساخت یک کارخانه در ژاپن آغاز کردند. این دو شرکت مبلغ هنگفت ۷ میلیارد دلار را برای ساخت این کارخانه سرمایه گذاری خواهند کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت TSMC به عنوان اولین شرکت ساخت تراشه در جهان سرمایه گذاری خود برای […]

شرکت TSMC و سونی همکاری جدیدی را برای برای ساخت یک کارخانه در ژاپن آغاز کردند. این دو شرکت مبلغ هنگفت ۷ میلیارد دلار را برای ساخت این کارخانه سرمایه گذاری خواهند کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت TSMC به عنوان اولین شرکت ساخت تراشه در جهان سرمایه گذاری خود برای ساخت کارخانه ای در ژاپن به مبلغ ۷ میلیارد دلار آمریکا خبر داده بود. پس از آن نیز گیزمو چاینا در گزارشی اعلام کرد ساخت محصولات نیمه هادی شرکت TSMC احتمالاً در کارخانه جدید آن و در خارج از تایوان انجام می گیرد. در این زمینه نیز قرار است این شرکت با سونی همکاری کند. مبلغ همکاری سونی برای ساخت این کارخانه نیز ۵۰۰ میلیون دلار اعلام شده است. البته تراشه های مربوط به ساخت حسگر های تصویری مشهور سونی نیز از طریق این کارخانه انجام می گیرد. رویترز نیز پس از اعلام این خبر زمان ساخت این کارخانه را سال آینده میلادی دانست.

با توجه به برنامه ریزی های این شرکت احتمالاً اولین تراشه های ساخت این کارخانه نیز اواخر سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد. طبق بیانیه مشترک دو شرکت سونی و TSMC  این کارخانه حدود ۱۵۰۰ شغل حرفه ای به طور مستقیم در زمینه فناوری‌های پیشرفته ایجاد می‌کند. از طرفی ظرفیت این کارخانه نیز تولید ماهانه ۴۵ هزار بیفر ۱۲ اینچی خواهد بود. دیگر محصولات آن نیز تراشه های ۲۲ نانومتریو ۲۸ نانومتری خواهند بود. دولت ژاپن نیز قرار است از این پروژه حمایت کند. البته امکان حمایت مالی هنوز مشخص نشده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال