سونی بخش قدیمی تولید باتری‌های را واگذار می‌کند

تاریخ ورود شرکت سونی به دنیای باتری‎ها به سال 1975 بر می‎گردد، و این شرکت در سال 1991 توانست به اولین شرکتی تبدیل شود که باتری‎های لیتیوم-یونی را به شکل یک محصول تجاری در آورد. حالا این غول دنیای فناوری ژاپنی قصد دارد این بخش قدیمی خود را به شرکت موراتا، یک شرکت فناوری ژاپنی […]

تاریخ ورود شرکت سونی به دنیای باتری‎ها به سال 1975 بر می‎گردد، و این شرکت در سال 1991 توانست به اولین شرکتی تبدیل شود که باتری‎های لیتیوم-یونی را به شکل یک محصول تجاری در آورد. حالا این غول دنیای فناوری ژاپنی قصد دارد این بخش قدیمی خود را به شرکت موراتا، یک شرکت فناوری ژاپنی دیگر، بفروشد.

خبر این تصمیم در روز 5 شنبه منتشر شد، ولی تا مهرماه این دو شرکت به توافق دست پیدا نخواهند کرد. سونی انتظار دارد این معامله را تا اسفندماه امسال نهایی کند. اشاره‎ای به قیمت این معامله نشده است، و احتمال این وجود دارد دو طرف هم‎چنان در حال توافق بر سر این قضیه هستند.

سونی در حال فروش دارایی‎ها و کسب و کارهای مختلف خود به منظور به دست آوردن سود بوده است. آن‎ها قبلا بخش کامپیوتری وایوی خود را به همراه دفاتر اصلی خود در نیویورک و توکیو فروخته بودند. هم‎چنین این شرکت بخش سودآور سنسورها و کسب و کار تلویزیون‎ خود را به صورت اسپین‎آف واگذار کرده است.

موراتا در بین عموم مردم، مانند سونی شناخته شده نیست، ولی یکی از فعالان مهم در دنیای تجارت قطعات الکترونیکی به شمار می‎رود. این شرکت هم‎چنین چندین ربات جالب توسعه داده است. از جمله ربات دوچرخه‎سوار Murata Boy و تیمی از سردسته‎های تشویق‎کنندگان (cheerleader) رباتی. این شرکت می‎گوید قصد دارد بخش باتری سونی را با کسب و کار خود در زمینه‎ی انرژی ادغام کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال