آمار فروش پلی استیشن 4 به 25.3 میلیون دستگاه رسید

شاید اگر مایکروسافت می‌دانست که سونی قرار است به چنین موفقیت بزرگی برسد هرگز در مراسم معرفی کنسول خود، بحث قفل بازی‌ها را از طریق سیستم DRM مطرح نمی‌کرد. همین مسئله باعث شد تا بسیاری از کاربران از مایکروسافت به علت قرار دادن چنین قفلی ناراضی باشند، تا اینکه مایکروسافت رسماً اعلام کرد که قصد […]

شاید اگر مایکروسافت می‌دانست که سونی قرار است به چنین موفقیت بزرگی برسد هرگز در مراسم معرفی کنسول خود، بحث قفل بازی‌ها را از طریق سیستم DRM مطرح نمی‌کرد. همین مسئله باعث شد تا بسیاری از کاربران از مایکروسافت به علت قرار دادن چنین قفلی ناراضی باشند، تا اینکه مایکروسافت رسماً اعلام کرد که قصد استفاده از این سیستم را ندارد. قیمت این کنسول در زمان عرضه نیز نسبت به پلی‌استیشن 4 حدود 100 دلار بیشتر شد تا شاهد موفقیت پلی‌استیشن 4 باشیم.

حال بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده توسط سونی، پلی‌استیشن 4 تاکنون 25.3 میلیون بار به فروش رفته است. چنین آمار فروشی باعث شده تا منتقدان بهترین زمان را برای خریدن پلی‌استیشن 4، تعطیلات کریسمس پیش رو بدانند.

به نظر می‌رسد مایکروسافت نیز موفقیت پلی‌استیشن 4 را نسبت به کنسول خود پذیرفته باشد. فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، اعلام کرد که دیگر هدف آن‌ها رسیدن به آمار فروش پلی‌استیشن 4 نبوده و مایکروسافت تمرکز اصلی خود را بر روی کاربران فعلی ایکس‌باکس وان قرار می‌دهد، تا آن‌ها بتوانند تجربه‌ای ناب را با کنسول این شرکت داشته باشند. حتی پرتعصب‌ترین هوادار کنسول ایکس‌باکس هم باید تاکنون فهمیده باشد که رسیدن به آمار فروش پلی‌استیشن 4 تقریباً غیرممکن شده است.

این آمار در حالی منتشر شده است که سونی حدود دو روز پیش در شهر پاریس رویدادی را برگزار کرد که در آن رویداد شاهد معرفی بازی‌های انحصاری بسیار زیادی برای این کنسول به‌علاوه هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن بودیم. بدون شک وجود این همه بازی‌ انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 باز هم در افزایش آمار فروش این کنسول کمک بسزایی خواهد کرد اما سؤال اصلی اینجا پیش می‌آید که آیا با توجه به آمار فروش منتشر شده، پلی‌استیشن 4 می‌تواند به آمار افسانه‌ای پلی‌استیشن 2 برسد؟

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال