سونی روی تولید پلی‌استیشن 4.5 کار می‌کند؛ برای بازی‌های 4K

براساس جدیدترین گزارش‌های منتشر شده سونی در حال کار بر روی پلی‌استیشن جدیدی است که امکان پشتیبانی از بازی‌های 4K را فراهم می‌آورد. البته سونی قصد ندارد پلی‌استیشن جدید خود را پلی‌استیشن 5 نام گذاری کند بلکه این پلی‌استیشن نسخه‌ی جدیدی از پلی‌استیشن 4 خواهد بود و ممکن است پلی‌استیشن 4.5 نام بگیرد. البته باید […]

براساس جدیدترین گزارش‌های منتشر شده سونی در حال کار بر روی پلی‌استیشن جدیدی است که امکان پشتیبانی از بازی‌های 4K را فراهم می‌آورد. البته سونی قصد ندارد پلی‌استیشن جدید خود را پلی‌استیشن 5 نام گذاری کند بلکه این پلی‌استیشن نسخه‌ی جدیدی از پلی‌استیشن 4 خواهد بود و ممکن است پلی‌استیشن 4.5 نام بگیرد. البته باید دید در صورتی که این پلی‌استیشن معرفی شود، سونی چه نامی را برای آن در نظر خواهد گرفت.

احتمالا سونی برای اینکه بتواند بازی‌ها را با رزولوشن 4K اجرا کند، پردازنده‌ی گرافیکی کنسول را بهبود بخشد. گفته می‌شود سونی در حال صحبت با توسعه دهندگان مختلف برای عملی کردن این پروژه است تا از این پس کاربران بتوانند بازی‌ها را با کیفیت بسیار بیشتری اجرا کنند.

از طرفی دیگر سونی با عرضه‌ی کنسولی جدید با پردازنده‌ی گرافیکی بهبود یافته راه را برای موفقیت هدست واقعیت مجازی پلی استیشن راحت‌تر می‌کند. این هدست رقیبان قدرت‌مندی همچون Vive اچ‌تی‌سی دارد که با تکیه بر رایانه‌های قدرت‌مند امروزی بدون شک از لحاظ سخت‌افزاری بسیار قدرت‌مند‌تر از پلی‌استیشن 4 هستند. بنابراین سونی می‌تواند با عرضه‌ی نسخه‌ی بهبود یافته‌ی پلی‌استیشن 4 واقعیت مجازی را با قدرت بیشتری به این کنسول بیاورد.

سونی روی تولید پلی‌استیشن 4.5 کار می‌کند؛ برای بازی‌های 4K

پلی استیشن 4 هم‌اکنون امکان اجرای تصاویر و ویدیوها را با رزولوشن 4K دارد اما هنگامی که صحبت از بازی‌های رایانه‌ای می‌شود این کنسول این نوع تصاویر را حداکثر تا رزوولشن 1080p پشتیبانی می‌کند. با اجرایی شدن رزولوشن 4K برای بازی‌ها، توسعه دهندگان این امکان را خواهند داشت که ایفکت‌های بیشتری را به بازی خود بیفزایند و بازی خود را از آن‌چه که امروزه شاهد آن هستیم با گرافیک بالاتری عرضه کنند.

هنوز سونی به طور رسمی نظری را در مورد شایعات پخش شده ثبت نکرده اما منابع مختلف بر این عقیده‌اند که حتما شاهد نسخه‌ی به‌روز شده‌ی پلی استیشن 4 خواهیم بود. کمی بعید به نظر می‌رسد که این کنسول در سال جاری میلادی معرفی شود اما در صورت معرفی شدن می‌توان شاهد قیمت 400 دلاری برای آن باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال