شکایت سونی از هواوی به دلیل استفاده از نام تجاری یکسان

شرکت سونی از هواوی به دلیل استفاده از نشان تجاری Watch GT 3 و Watch GT 5 که هنوز توسط هوآوی عرضه نشده است شکایت کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از هواوی سنترال، هواوی ساعت‌های هوشمند Watch GT 3 و Watch GT 5 را برای عرضه آماده کرده […]

شرکت سونی از هواوی به دلیل استفاده از نشان تجاری Watch GT 3 و Watch GT 5 که هنوز توسط هوآوی عرضه نشده است شکایت کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از هواوی سنترال، هواوی ساعت‌های هوشمند Watch GT 3 و Watch GT 5 را برای عرضه آماده کرده است. اما پیش از آن شرکت سونی برای استفاده از این نام از هواوی شکایت کرد.

البته پیش از این لتس گو دیجیتال اعلام کرد هواوی درخواست ثبت نشان تجاری GT 3 و GT 5 را به سازمان مالکیت معنوی اتحادیه اروپا داده بو.د البته در این روند طرف مقابل میتواند نسبت به حق مالکیت این نشان اعتراض کند.

هواوی پیش از این تعداد زیادی ساعت هوشمند عرضه کرده بود. این شرکت قصد دارد سری جدید ساعت های خود را با نام Watch GT عرضه کند.  همین موضوع باعث ایجاد اختلاف بین هواوی و بخش Sony Interactive Entertainment (بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی) بر سر نشان تجاری شده است.

سونی تا کنون دو بار در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ علیه هواوی و نشان تجاری دادخواستی را مطرح کرده بود. البته در سال ۲۰۱۹ هواوی ساعت هوشمند واچ جی تی ۲ را به بازار عرضه کرد. در این بین نیز سونی به مبارزه با هواوی ادامه داده بود تا سرانجام در آگوست 2021 شکایت خود را علیه هواوی در اتحادیه اروپا مطرح کرد. البته هنوز نتیجه این شکایت مشخص نشده است.

به نظر سونی نام GT برای اولین بار توسط این شرکت ابداع شده بود. جی تی مخفف بازی Gran Turismo است که توسط Polyphony Digital استودیو بازی سازی زیر مجموعه سونی در سال ۱۹۹۷ برای اولین بار در کنسول پلی استیشن طراحی شده بود. به همین دلیل سونی خود را صاحب حقوق انحصاری این نام میداند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال