سونی از یک تبلت کاغذ الکترونیکی رونمایی کرد

یکی از مزایای فناوری کاغذ الکترونیکی / جوهر الکترونیکی در مقایسه با نمایشگرهای معمولی این بوده که توان مصرفی آن‎ها پایین‎تر است. در این نوع فناوری ماهیت کاغذ و جوهر به شکل سنتی خود شبیه‎سازی می‎شود و در واقع آن‎ها در مقایسه با نمایشگرهای ال‎سی‎دی یا اولد به عنوان مثال برای خواندن کتاب‎های الکترونیکی بهتر […]

یکی از مزایای فناوری کاغذ الکترونیکی / جوهر الکترونیکی در مقایسه با نمایشگرهای معمولی این بوده که توان مصرفی آن‎ها پایین‎تر است. در این نوع فناوری ماهیت کاغذ و جوهر به شکل سنتی خود شبیه‎سازی می‎شود و در واقع آن‎ها در مقایسه با نمایشگرهای ال‎سی‎دی یا اولد به عنوان مثال برای خواندن کتاب‎های الکترونیکی بهتر هستند.

متاسفانه، در اکثر اوقات نمایشگرهای کاغذ الکترونیکی معمولا به سخت‎افزار الکترونیکی مانند Kindle آمازون محدود می‎شوند، ولی سونی امیدوار است این قضیه را تغییر دهد چون این شرکت ژاپنی از یک تبلت کاغذ الکترونیکی جدید به اسم DPT-RP1 رونمایی کرده است. این محصول در واقع اولین تلاش سونی نیست چون این تبلت به‎روزرسانی برای تبلت DPT-S1 به شمار می‎رود.

این تبلت با داشتن یک نمایشگر 13.3 اینچی اصلا کوچک است. گرچه رزولوشن آن به نسبت نسل قبلی از 1200 در 1600 پیکسل به 1650 در 2200 پیکسل ارتقاء یافته است. هدف طراحی این تبلت به منظور گردش در وب و تماشای فایل‎های ویدئویی نبوده است بلکه بیشتر مشتریانی را در نظر دارد که مایل به ویرایش اسنادی همانند با فایل‎های PDF هستند تا بتوانند با یک قلم دیجیتالی یادداشت‎های مورد نظر خود را اضافه کنند.

گرچه این تبلت با قیمتی برابر با 700 دلار اصلا ارزان نیست و یقینا بیشتر کاربران حرفه‎ای، وکلا، محققات و افرادی را در نظر گرفته است که به دنبال راهی برای کاهش استفاده از کاغذ هستند. در حال حاضر ظاهرا عرضه‎ی این تبلت تنها محدود به بازار ژاپن می‎شود.