سونی از پرتوهای لیزر برای برقراری ارتباط بین ماهواره های فضایی استفاده می کند

سونی قصد دارد با تشکیل یک شرکت جدید در بخش هوافضا فناوری های جدیدی را در این زمینه ارائه کند. یکی از آنها استفاده از پرتوهای لیزر برای برقراری ارتباط بین ماهواره های فضایی خواهد بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت ارتباطات فضایی سونی (Sony Space Communications Corp) که اخیراً به […]

سونی قصد دارد با تشکیل یک شرکت جدید در بخش هوافضا فناوری های جدیدی را در این زمینه ارائه کند. یکی از آنها استفاده از پرتوهای لیزر برای برقراری ارتباط بین ماهواره های فضایی خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت ارتباطات فضایی سونی (Sony Space Communications Corp) که اخیراً به ثبت رسیده است قصد دارد با کمک فناوری لیزر بر محدودیت های مربوط به فرکانس رادیویی غلبه کند. طبق گزارش اخیر رویترز دستگاه های دارای این فناوری قادر به برقراری ارتباط بین ماهواره های موجود در فضا و ماهواره های ایستگاه های زمینی هستند.

 پیش از این سونی اولین آزمایش موفقیت آمیز خود را در این زمینه در سال ۲۰۲۰ انجام داد. در آن زمان این شرکت موفق شد با کمک لیزر داده های تصویری را با وضوح بالا بین ایستگاه فضایی بین المللی و ایستگاه زمینی در ژاپن منتقل کند. در حال حاضر هنوز زمان پرتاب اولین دستگاه این شرکت برای استفاده تجاری مشخص نشده است. همچنین میزان سرمایه گذاری این شرکت و مشتریان آن برای خدمات ارائه شده نیز مشخص نیست.

در حال حاضر حدود ۱۲ هزار ماهواره در مدار وجود دارد که در آینده تعداد آنها افزایش پیدا میکند. به گفته کیوهی ایواموتو رئیس این شرکت میزان داده های ارسالی از فضا هر ساله افزایش می یابد و این در حالی است که میزان امواج رادیویی برای این انتقال محدود است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال